Connect with us

technologia

Cyfrowe platformy zdrowotne muszą koncentrować się na integracji

Published

on

COVID-19 wysunął na pierwszy plan temat integracji cyfrowej. Według NHS Digital, 20% dorosłych Brytyjczyków nie posiada podstawowych umiejętności cyfrowych, a 12% nie używało lub nie miało dostępu do urządzenia cyfrowego w 2020 roku. Pandemia przeniosła wiele aspektów naszego codziennego życia do Internetu, od pracy zdalnej i łączenia się z rodziną po zasięganie porady lekarskiej u lekarza.

Chociaż przejście na usługi online miało dla niektórych przełom, odcięło obszary wykluczone cyfrowo. Jako świadczeniodawcy opieki zdrowotnej musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby rozwiązać ten problem, wprowadzając zasady włączenia we wszystko, co robimy, aby zapewnić każdemu udział w korzyściach płynących z cyfryzacji.

Nie ma jednej uniwersalnej definicji „wykluczonego cyfrowo”, ale może ona obejmować osoby niepełnosprawne; Osoby o niższych dochodach, których nie stać na laptopy i telefony komórkowe lub dostęp do Internetu; osoby starsze, które są mniej pewne korzystania z urządzeń cyfrowych; oraz osoby, które mogą mieć trudności z korzystaniem z usług cyfrowych w języku angielskim, ponieważ jest to drugi język.

Podczas projektowania cyfrowych produktów zdrowotnych, takich jak aplikacje, grupy te mogą zostać nieumyślnie przeoczone na różnych etapach procesu, od pomysłu po budowę. Najłatwiejszym sposobem uniknięcia tego jest rozpoczęcie projektowania lub rozwoju produktu od włączenia. Od tego punktu wyjścia, istnieje kilka innych obszarów, które dostawcy powinni wziąć pod uwagę.

Projektowanie platform bez barier

Zasadniczo cyfrowe aplikacje zdrowotne muszą być dostępne za pośrednictwem takich elementów, jak kontrast kolorów, układ i użyteczność. Ale jeśli myślimy o tym przez pryzmat pacjenta, który jest na przykład niedowidzący lub niesłyszący, musimy pójść o krok dalej. Potrzebę tę podkreśla niedawno opublikowany brytyjski Consumer Digital Index, który wykazał, że osoby niepełnosprawne mają o 35% mniejsze prawdopodobieństwo posiadania podstawowych umiejętności cyfrowych.

READ  Nowe obawy dotyczące elektrowni jądrowej w Zaporożu: Wschodząca Europa w tym tygodniu

Wtyczki online, takie jak Jedwabna powódź umożliwiają przeglądanie dowolnej strony internetowej z perspektywy osoby z dysleksją, ślepotą barw, zaćmą, widzeniem tunelowym lub ślepotą. Jest to cenne doświadczenie edukacyjne, które może nauczyć znaczenia prostych rzeczy, takich jak znaczniki alt, które zapewniają alternatywny opis tekstowy obrazu na stronie.

Ponadto używanie person dla grup wykluczonych cyfrowo i włączanie ich do testów użytkowników umożliwia projektantom zrozumienie, w jaki sposób ktoś reaguje na różne funkcje produktu i zebranie informacji zwrotnych na temat tego, jak można je ulepszyć lub dostosować. Spotkaj tak wielu w końcu Wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG) Wytyczne dotyczące dostępności Internetu są celem wszystkich dostawców cyfrowych usług zdrowotnych.

Skorzystaj z odpowiedniego wsparcia

Dla milionów ludzi, którzy mają problemy z dostępem do technologii lub korzystaniem z niej, korzystanie z cyfrowej aplikacji zdrowotnej może wydawać się zniechęcające i nieznane. Dlatego ważne jest, aby dostawcy mieli odpowiednie wsparcie, aby doświadczenie było jak najbardziej udane. W Push Doctor stworzyliśmy nowy program „Cyfrowi Ambasadorzy”, którego celem jest wspieranie i wzmacnianie pozycji pacjentów zmagających się z usługami online.

Niezależnie od tego, czy jest to spowodowane trudnościami w korzystaniu z urządzenia mobilnego, potrzebna jest pomoc w poruszaniu się po naszej platformie po raz pierwszy, czy po prostu potrzebne są dodatkowe wskazówki, inicjatywa oferuje sesję „zapytaj nas o wszystko” z ekspertem z naszego zespołu ds. doświadczeń pacjentów.

Cyfrowi Ambasadorzy dają pacjentom tyle czasu, ile potrzebują na komfort korzystania z usługi, a nawet zostają z nimi do czasu rozpoczęcia konsultacji. Wszyscy pacjenci mają również dostęp do samouczków wideo na naszej stronie internetowej i YouTube. Dzięki takim programom dostawcy mogą pomóc w budowaniu zaufania i umożliwić ludziom przejęcie kontroli nad swoim cyfrowym zdrowiem.

READ  Zmieniający kształt plastik z elastyczną przyszłością

Zwalczanie nierówności zdrowotnych poprzez innowacje

Wraz ze złagodzeniem ograniczeń Covid-19 i przywróceniem normalności cyfrowe usługi zdrowotne stają się coraz większą częścią naszego dostępu do opieki zdrowotnej, a możliwość dostępu do technologii cyfrowych staje się coraz ważniejsza. Światowa Organizacja Zdrowia ma mocne dowody na to, że osoby z niższymi poziomami świadomości zdrowotnej mają gorsze wyniki zdrowotne, co koncentruje się na potrzebie zajęcia się tymi nierównościami, aby cyfrowe zdrowie było dostępne i korzystne dla wszystkich.

w Wezwanie lekarza Jednym z rozwiązań, które obecnie testujemy, są dźwiękoszczelne kasety wideo z możliwością rezerwacji z komputerami w miejscach wspólnych, takich jak biblioteki. Te kapsuły umożliwiają każdemu pacjentowi wkroczenie i otrzymanie prywatnej cyfrowej konsultacji, z personelem pod ręką, aby udzielić praktycznych porad dotyczących korzystania z technologii. Te innowacje idą w parze z zaangażowaniem NHS w poprawę umiejętności cyfrowych i pomaganie pacjentom w dzieleniu się opieką z jego Rozszerzenie inicjatywy partycypacji cyfrowej.

Zapewnia elastyczność w zakresie obsługi różnych potrzeb

Aby platformy cyfrowe były naprawdę integracyjne, muszą być w stanie dostosować się do różnych potrzeb pacjentów, w tym tych, których pierwszym językiem nie jest angielski. Tacy pacjenci mogą uznać za wygodniejsze korzystanie z usług cyfrowych, takich jak konsultacje wideo z tłumaczem, który może pomóc im w pełni wykorzystać doświadczenie.

Dodanie usług tłumaczeniowych na żywo jest złożone, ale jest ważnym krokiem w poszerzaniu dostępu do usług cyfrowych, zwłaszcza w społecznościach o dużym odsetku osób niebędących rodzimymi użytkownikami języka. To jest coś, co obecnie testujemy na 300 000 osób w Hounslow – jednej z najbardziej zróżnicowanych dzielnic Londynu – dając pacjentom możliwość poproszenia polskiego tłumacza o udział w konsultacjach wideo wraz z lekarzem rodzinnym w ciągu kilku sekund.

Inne języki są również wprowadzane w samouczku krok po kroku w Hounslow, gdzie polski jest drugim najczęściej używanym językiem. Ponadto dostawcy usług cyfrowych powinni dbać o pacjentów, którzy muszą odwiedzić lekarza określonej płci, na przykład z powodów religijnych.

READ  25 lat biura Happold w Polsce

Integracja cyfrowa jest dla wszystkich, a nie tylko dla 11,3 miliona osób w Wielkiej Brytanii, którym brakuje podstawowych umiejętności cyfrowych. Każda aplikacja lub platforma zaprojektowana i opracowana z myślą o integracji przyniesie korzyści wszystkim, nie tylko osobom wykluczonym cyfrowo.

Jednak jako branża musimy pracować nad rozwiązaniem tych nierówności, które zarówno już istnieją, jak i zostały zaostrzone przez pandemię Covid-19. Pilnie potrzebna jest współpraca, aby zapobiec sytuacji, w której mieszkańcy Wielkiej Brytanii doświadczają różnic w opiece zdrowotnej z powodu czynników często pozostających poza ich kontrolą, a także dzielenia się korzyściami płynącymi z cyfryzacji.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *