Connect with us

technologia

Dragon Age: The Veilguard zauważa zmianę nazwy i rolę Solasa w historii

Published

on

Dragon Age: The Veilguard zauważa zmianę nazwy i rolę Solasa w historii

Dragon Age 4 został wprowadzony wiele lat temu pod nazwą Dragon Age: Dreadwolf. Jednak najwyraźniej na kilka miesięcy przed premierą gry jesienią 2024 roku BioWare ogłosiło, że zmieni nazwę na Dragon Age: The Veilguard. Przed tym ogłoszeniem Informator gier odwiedził biuro BioWare w Edmonton, aby rzucić okiem na grę na potrzeby naszej historii z okładki Dragon Age: The Veilguard. Tutaj dowiedzieliśmy się, że nazwa została zmieniona.

Na potrzeby artykułu z okładki przeprowadziłem wywiady z kilkoma przywódcami Veilguard i jednym z pierwszych pytań, jakie zadałem każdemu z nich, było: „Dlaczego zmiana nazwy?” Oto, co każdy z nich powiedział mi:

BioWare daje wskazówki dotyczące zmiany nazwy w Dragon Age: The Veilguard

Reżyserka gry Veilguard Corinne Busche: „Przede wszystkim powiedziałbym, że te gry są odzwierciedleniem zespołów, które je tworzą, a co za tym idzie, oznacza to, że podczas tworzenia gry wiele się uczymy o tym, czym naprawdę jest serce i dusza gry. Szybko nauczyliśmy się i zdaliśmy sobie sprawę, że absolutnym sercem tej gry są ci autentyczni, różnorodni towarzysze. Kiedy cofamy się o krok, jak zawsze, zawsze analizujemy nasze decyzje i upewniamy się, że nadal reprezentują grę, którą staramy się zbudować. Po prostu wydawało nam się, że potrzebujemy tytułu, który odzwierciedli to, o co tak naprawdę chodzi w tej grze.

Teraz chcę, żeby było jasne: uwielbiam Solasa [and] Odgrywa ważną rolę w grze, ale to nie jest gra o Solasie. Staramy się uchwycić to autentyczne doświadczenie we wszystkim, co robimy, i uznaliśmy, że tytuł naprawdę wymaga zmiany”.

Dyrektor kreatywny Veilguard John Epler: „Dragon Age zawsze skupiał się na postaciach, nie tylko złoczyńcach, ale także twojej drużynie, twoich towarzyszach i innych postaciach na świecie. A kiedy robiliśmy Dragon Age: The Veilguard – lubię używać takiej analogii: „Jeśli chcesz wyrzeźbić słonia z marmuru, po prostu bierzesz kawałek marmuru i usuwasz wszystko, co nie wygląda jak słoń .’ Tworząc tę ​​grę, zdaliśmy sobie sprawę, że nie chodziło tak bardzo o stworzenie The Veilguard, ale raczej o to, że The Veilguard nabrał kształtu w miarę tworzenia gry.

READ  Dla Kiki World polityka i możliwość wyboru są najważniejsze

Solas jest nadal centralną postacią. Nadal jest znaczącą postacią. Ale tak naprawdę uwaga skupia się na zespole. Chodzi o ludzi, których rekrutujesz. Chodzi o to, aby dzięki tej grupie specjalistów, tym niezwykle ciekawym i różnym postaciom, które rekrutujesz do swojego zespołu, zapobiec końcowi świata. [We] zdałem sobie sprawę, że Dreadwolf sugeruje tytuł skupiający się na konkretnej osobie, podczas gdy The Veilguard, podobnie jak Inkwizycja, skupia się bardziej na zespole.

Dyrektor generalny BioWare Gary McKay: „Przede wszystkim chcę powiedzieć: Solas nadal jest ważną częścią tej gry. Nie oznacza to jednak, że schodzi na dalszy plan. Kiedy jednak pomyśleliśmy o tym, co tak naprawdę jest sercem tej gry, naszą uwagę naprawdę przykuli towarzysze. Myślę, że można dyskutować [these companions] są najlepszymi, jakie kiedykolwiek widziała franczyza. Mamy siedem niesamowicie wyjątkowych postaci, każda z własną osobowością i motywacjami; mają głębokie historie, a ty masz okazję naprawdę wejść w interakcję z tymi postaciami w sposób, który zarówno kształtuje ich historię, jak i wpływa na główną historię, aż do możliwości wpływania na ich los.

Nie chodzi tylko o historię, są one także integralną częścią rozgrywki. A więc jeśli spojrzysz na to z perspektywy serca tej gry, rdzenia, chodzi o towarzyszy – Veilguard. Czuliśmy, że tytuł powinien odzwierciedlać to, co naszym zdaniem jest sercem tej gry.”

Były producent wykonawczy Dragon Age i konsultant Veilguard, Mark Darrah: „Myślę, że to absolutnie trafny wybór. Nazwy mogą rozwijać pewną dynamikę. Można argumentować, że ta gra od samego początku nosiła nazwę Dreadwolf. W miarę ewolucji gry, np [BioWare] Po ustaleniu, co to dokładnie było, bardzo dojrzałe jest wycofanie się i powiedzenie: „Tak to nazwaliśmy”. „Czy to naprawdę odzwierciedla charakter gry?” Myślę, że to wspaniale, że zespół zgodził się na ten krok i uważam, że to absolutnie słuszna decyzja.

Solas w pokoju

Kiedy pytam o rolę Solasa w historii, gdy dowiedziałem się, że jego imiennik nie pojawia się już w tytule gry, Darrah odpowiada, że ​​Veilguard nadal kieruje narrację elfiego boga w dobrym kierunku. Dodaje: „Mamy nadzieję, że pozwoli nam to dobrze podsumować wszystkie różne postawy wobec Solasa, które będą wynikać ze strony ludzi, którzy kochają Solasa, którzy zgadzają się z Solasem, którzy go nienawidzą, którzy chcą zrzucić Solasa z budynku – ja myślę, że dajemy.” „Możliwość zamknięcia ich, ale potem opowiedzenia szerszej historii o Strażniku Zasłony i świecie jako całości”.

Rozmawiając z Eplerem, dowiaduję się więcej o tym, że Solas nie jest taki zły, jak się spodziewałem przed pierwszymi godzinami Veilguard. Ulubiony przez wszystkich łysy facet ma o wiele więcej niuansów.

„Dla mnie i, szczerze mówiąc, dla większości ludzi najciekawszymi złoczyńcami są nie tylko: «Chcę zniszczyć świat». Dla nich są bohaterami tej historii, a Solas nie jest wyjątkiem” – mówi mi Epler. „Solas zawsze czuje się bohaterem tragicznym, ale mimo wszystko bohaterem, więc podchodzi do tego z silnym przekonaniem, że to, co zrobił, przed czym go powstrzymałeś, było słuszne – że popełniłeś błąd. Ale teraz jest uwięziony i nie może już aktywnie wpływać na sytuację. [Thedas]więc musi z tobą współpracować.

„Dzięki temu możemy dodać wiele niuansów do tej relacji” – mówi Epler.

Jeśli zastanawiacie się, co Epler ma na myśli, mówiąc, że Solas został schwytany, to całkiem dosłownie – w prologu gry, który jest częścią 20-minutowego fragmentu rozgrywki wydanego niedawno przez BioWare (film powyżej), postać gracza Rook i jego towarzysze Lace Harding, Varric Tethras i Neve Gallus powstrzymują Solasa przed próbą zniszczenia Zasłony, bariery pomiędzy magiczną pustką a Thedas. Nie będę zdradzał, co dokładnie się tutaj dzieje, ale Rook wkrótce traci przytomność i budzi się w sennym krajobrazie z głosem samego Solasa… ponieważ jest tu uwięziony.

READ  Targi E3 2022 – cyfrowe i fizyczne – zostały oficjalnie odwołane

Wyjaśnia, że ​​próbował przenieść Elgar’nana i Ghilan’naina, obaj będący częścią Evanuris, czyli elfich bogów starożytnego świata, do nowego więzienia, ponieważ stare nie było już w stanie ich odpowiednio pomieścić. Na nieszczęście dla Solasa, nasze działania pozostawiły go uwięzionego tutaj – w pustce – a Elgar’nan i Ghilan’nain są wolni, skorumpowani i wędrują po Thedas. Zadaniem Rooka jest ich powstrzymanie, ale wygląda na to, że aby tego dokonać, będą musieli współpracować z Solasem (lub przynajmniej wysłuchać jego wskazówek i rad).

„Kiedy opracowywaliśmy historię The Veilguard, kierowaliśmy się następującymi zasadami: Chcieliśmy, aby początek gry przypominał ostatni rozdział wcześniejszej historii, a ty wchodzisz dopiero na koniec, jakbyś polował na Solasa – jeden [Solas at the end of Dragon Age: Inquisition’s Trespasser DLC] który powiedział, że poradzi sobie ze scenariuszem zagłady i zburzy zasłonę” – dodaje Epler.

Epler mówi, że na początku (i w miarę rozwoju fabuły w Veilguard) gracze zorientują się, że Solas widzi w tobie, kontrolowanej przez gracza Wieży, wiele z siebie, zwłaszcza „te części, z którymi może nie chcieć sobie poradzić”. . W rezultacie istnieje interesująca wymiana zdań pomiędzy Solasem i Rookiem. Mówi, że gracze mogą zdefiniować relację między tymi dwiema postaciami poprzez swoje wybory w dialogu.

„Możesz nadal być wobec niego podejrzliwy i wrogi, albo możesz zacząć się z nim widywać i znajdować podobieństwa, tę więź między wami, a w miarę rozwoju historii naprawdę budować inną relację” – mówi Epler.


Aby uzyskać więcej informacji na temat gry, w tym ekskluzywne szczegóły, wywiady, materiały wideo i nie tylko, kliknij przycisk centrum Dragon Age: The Veilguard poniżej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *