Connect with us

technologia

Artyści 3D na nowo odkrywają i remasterują kultową europejską architekturę „w NVIDIA Studio”.

Published

on

Artyści 3D na nowo odkrywają i remasterują kultową europejską architekturę „w NVIDIA Studio”.

Od redakcji: Ten post jest częścią naszego tygodnika W studiu NVIDIA Serial poświęcony wyróżnionym artystom, oferujący kreatywne porady i wskazówki oraz pokazujący, jak to zrobić Studio NVIDIA Technologia przyspiesza twórcze przepływy pracy.

Kroki potrójnego zagrożenia W studiu NVIDIA w tym tygodniu: kuszące trio utalentowanych artystów 3D, z których każdy na nowo wymyśla i remasteruje klasyczne europejskie budynki w indywidualnym stylu.

Robert Lazar, Dawid Herda i Dalibor Cee przeżyli niezwykłe twórcze podróże – ze źródeł inspiracji; sztuczki, których używają w swoich kreatywnych przepływach pracy; na spostrzeżeniach, którymi mogliby się podzielić z wschodzącymi artystami.

Sprzęt i oprogramowanie NVIDIA Studio wspierały kreatywne przepływy pracy artystów.

Chociaż ich techniki i style mogą się różnić, łączy je jedno Oprogramowanie NVIDIA Studio Przepływ pracy. Akceleracja GPU w kreatywnych aplikacjach dała im swobodę przyspieszania swojego kunsztu. Oparte na sztucznej inteligencji funkcje akcelerowane przez procesory graficzne NVIDIA RTX redukują powtarzalną, żmudną pracę, dając im cenny czas na majsterkowanie i doskonalenie projektów.

Renderowanie rumuńskie

Lazăr, znany również jako Eurosadboy, jest artystą 3D samoukiem z 17-letnim doświadczeniem i szanowanym muzykiem, który z każdym swoim dziełem rozpoczyna nową przygodę.

Podczas zwiedzania swojego rodzinnego Bukaresztu, Lazar był uroczo przytłoczony Związek Architektów Rumuńskich budynek z uderzającą fuzją nostalgii i futuryzmu. Kierowany swoją pasją do science fiction, dostrzegł możliwość wzbogacenia tego kultowego budynku o sztukę cyfrową, która zawiera elementy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Lazăr najpierw zbadał budynek na miejscu, aby ocenić jego ogólny rozmiar, a następnie stworzył moodboard, aby zainspirować się swoimi ulubionymi artystami.

Wczesna iteracja konstrukcji windy kosmicznej Lazăra w Cinema 4D.

„Biorąc pod uwagę, że mój styl skłania się ku hiperrealizmowi i biorąc pod uwagę potrzebę śledzenia promieni w każdej scenie, było jasne, że wybrany przeze mnie GPU musi być RTX” — powiedział Lazăr.

Dzięki swojej wizji Lazăr otworzył oprogramowanie Cinema 4D i zbudował modele, aby ożywić futurystyczną kreację. Przyspieszony przez procesor graficzny NVIDIA RTX widok zapewnia płynną interaktywność dla tych złożonych kształtów 3D podczas modelowania.

Następnie wygenerował tekstury metalu, kamienia i szkła w darmowym oprogramowaniu JSplacement Classic, a następnie zaimportował je z powrotem do Cinema 4D, aby zastosować je w swoich modelach. Dodano animowane elementy, aby stworzyć jego „Kosmiczną Windę” z obracającymi się dyskami i rozkładanymi ramionami.

Aby upewnić się, że scena była oświetlona identycznie jak oryginalny materiał filmowy, Lazăr użył akcelerowanego przez GPU ray tracingu w Octane Otoya, aby stworzyć efekt ambient occlusion dla fotorealistycznego oświetlenia z prędkością światła.

READ  AMD włącza Ryzen w Chromebookach i poprawia wydajność
Ostateczne komponowanie w Adobe After Effects przyspieszone przez procesor graficzny Lazăr GeForce RTX 3080 dla laptopów.

W tym momencie Lazăr zaimportował scenę do oprogramowania Adobe After Effects, a następnie dodał scenę cyfrową do materiału wideo w wysokiej rozdzielczości, tworząc wyjątkowo realistyczny obraz. „Nagranie było w formacie 4K RAW, więc bez możliwości procesora graficznego NVIDIA RTX nie mogłem wyświetlić podglądu w czasie rzeczywistym – co pozwoliło mi poświęcić więcej czasu na części techniczne, a mniej na kreatywność” – powiedział.

Dopasowanie kolorów jest kluczowe, dodał artysta, i na szczęście w programie After Effects różne funkcje akcelerowane przez GPU, w tym kontrast jasności, Zmień kolor oraz narażeniepomógł mu wykonać pracę.

Używając procesora graficznego GeForce 3080 Ti i laptopa ASUS ProArt NVIDIA Studio, Lazăr stworzył tę trójwymiarową grafikę szybciej i wydajniej.

polska duma

Dawid Herda, powszechnie znany jako Graffit, jest artystą od ponad dekady. To, co go najbardziej inspiruje, to doświadczenie z autostopem po ojczystej Polsce.

Podczas wizyty w Gdańsku Herda odkryła, że ​​architektura miejskiego 600-letniego żurawia morskiego pobudza pomysły na artystyczną transformację. Wyobraził sobie dźwig jako futurystyczną wieżę z metalu i szkła, czerpiącą wskazówki z nowszych budynków ze szklanymi frontami, które otaczają starą ceglaną konstrukcję.

Korzyści z jego przepływu pracy NVIDIA Omniverse, platforma do współpracy przy projektowaniu 3D i światowa platforma symulacyjna, bezpłatna dla posiadaczy procesorów graficznych RTX. Rozszerzalny format plików Universal Scene Description o otwartym kodzie źródłowym dał Herdzie swobodę pracy w wielu aplikacjach 3D jednocześnie bez konieczności wielokrotnego importowania i eksportowania między nimi. Dzielił się również swoim dziełem z innymi artystami w czasie rzeczywistym, bez potrzeby korzystania z zaawansowanego sprzętu od kolegów.

„Wszystkie te cechy sprawiają, że złożona praca projektowa jest znacznie wydajniejsza, oszczędzając mi dużo czasu i dając mi swobodę skupienia się na mojej kreatywności” – powiedział Herda.

Śledzenie ruchu 3D w Blenderze.

Herda uzyskał dostęp do Omniverse Connector for Blender, aby uzyskać śledzenie ruchu 3D, które jest symulacją ruchu i perspektywy kamery na żywo w oprogramowaniu do komponowania. Z materiału filmowego z drona 4K ProRes przedstawiającego żurawia Herda wybrał swoje ulubione ujęcia przed ich importem. Śledził ruch kamery i mapował perspektywę sceny za pomocą określonych punktów z materiału filmowego.

Blender z włączonym lub wyłączonym odszumianiem AI.

„Musisz często przełączać się między aplikacjami, ale dzięki NVIDIA Studio wszystko jest szybsze i płynniejsze” — mówi Herda.

Następnie Herda dodał swój futurystyczny wariant budowlany, stworzony i wymodelowany od podstaw. Odszumianie Viewport AI i akcelerowany przez GPU RTX ray tracing zapewniły Herdzie natychmiastową informację zwrotną i wyraźne, piękne szczegóły.

Artysta stworzył podstawowy model 3D żurawia z prostych bloków, przekształcony poprzez modelowanie i uszczegółowienie każdego elementu. Precyzyjnie zamieniał tekstury w czasie rzeczywistym podczas interakcji z modelem, uzyskując futurystyczny wygląd bez konieczności czekania na renderowanie iteracji modelu.

Po animowaniu każdego kształtu budynku firma Herda szybko wyeksportowała ostateczne renderowanie klatek, korzystając z ray tracingu OptiX z akceleracją RTX. Następnie zaimportował projekt do programu After Effects, gdzie funkcje akcelerowane przez GPU zostały użyte na etapie kompozytowym, aby dokończyć projekt.

Jego twórcza konfiguracja obejmowała domowy komputer PC wyposażony w procesor graficzny GeForce RTX 3090 oraz laptop ASUS ZenBook Pro Duo NVIDIA Studio z procesorem graficznym GeForce RTX 3080. Oznaczało to, że Herda mogła tworzyć swoje fotorealistyczne treści w dowolnym miejscu i czasie.

czeskie rzemiosło

Dalibor Cee zamienił dziecięcą fascynację 3D w 20-letnią karierę. Zaczął pracować z modelami architektonicznymi 3D, zanim wrócił do Pragi, aby specjalizować się w filmowych efektach specjalnych, takich jak symulacje cieczy, dym i eksplozje.

Dalibor lubi również mapowanie projekcyjne jako sposób na wprowadzenie nowego światła i odczucia do starych konstrukcji, takich jak zegar astronomiczny na kultowym budynku Orloj na praskim Rynku Starego Miasta.

Zaintrygowany okrągłymi elementami zegarka Dalibor zinterpretował go na nowo w swoim czeskim stylu inspirowanym sci-fi, tworząc efekt soczewki i używając błyszczących złotych elementów i kryształowych kształtów.

Dalibor stosuje różne tekstury do wielu warstw tarczy.

Artysta zaczął używać Blendera do śledzenia ruchu, aby dopasować swój materiał filmowy do bloków konstrukcyjnych 3D, które składają się na główną animację. Dalibor następnie dodał tekstury wygenerowane za pomocą narzędzia JSplacement. Eksperymentował z kolorami, materiałami i maskami, aby zmienić połysk lub szorstkość, emisję i zwierciadlane aspekty każdego elementu.

Połącz obiekty w animacjach przechwyconych krzywą z klatkami kluczowymi w Blenderze.

„Używam aplikacji, które wymagają NVIDIA CUDA i PhysX, i ogólnie każde oprogramowanie ma pewne zalety, gdy jest używane w 3D z procesorami graficznymi NVIDIA RTX”, powiedział Dalibor.

Modele zostały następnie połączone z krzywymi, które miały być animowane dla ruchu do przodu, do tyłu i obrotu – podobnie jak w przypadku obiektywu z zoomem optycznym, tworząc głębię animacji. Dalibor osiągnął to z niesamowitą szybkością, korzystając z akcelerowanego przez Blender Cycles RTX ray tracingu OptiX w oknie obserwacyjnym.

READ  Łatwy tryb Dying Light 2 to najlepszy sposób na rozpoczęcie gry

Ten rodzaj pracy jest bardzo czasochłonny i wymaga dużej ilości pamięci, powiedział Dalibor, ale dwa procesory graficzne GeForce RTX 3090 Ti pozwalają mu realizować bardzo duże projekty bez marnowania godzin na renderowanie. Silnik Blender’s Cycles z ray tracingiem OptiX z akceleracją RTX i odszumianiem sztucznej inteligencji pozwolił Daliborowi wyrenderować cały projekt w zaledwie 20 minut – prawie 20 razy szybciej niż z samym procesorem, zgodnie z jego testami.

Ta oszczędność czasu pozwoliła Daliborowi skupić się na tworzeniu i animowaniu setek elementów w zabawie. Połączył kolory i efekty, aby ożywić model dokładnie tak, jak sobie wyobrażał.

Systemy NVIDIA Studio stały się niezbędne dla następnej generacji twórców treści 3D, którzy przesuwają granice, aby tworzyć inspirującą, prowokującą do myślenia i intensywną emocjonalnie sztukę.

Historie sukcesu studia

Aby uzyskać głębsze zrozumienie ich przepływów pracy, zobacz jak Łazar, Herda oraz Dalibor przejęli swoje kreacje od koncepcji do ukończenia w swoich dogłębnych filmach.

Artyści 3D Lazar, Herda i Dalibor.

Gotówka Łazarzy oraz Herdas Kanały na Instagramie i Dalibor na ArtStation.

Dołącz do #CreatorsJourneyChallenge

W duchu uczenia się zespół NVIDIA Studio rzuca społeczności wyzwanie osobistego rozwoju. Dołącz do wyzwania #CreatorsJourney, aby mieć szansę na pojawienie się w kanałach mediów społecznościowych NVIDIA Studio.

Wejście jest łatwe. Opublikuj starsze dzieło sztuki obok nowszego, aby pokazać swoją ewolucję jako artysta. Śledź i oznacz NVIDIA Studio Instagram, Świergot lub Facebooki użyj tagu #CreatorsJourney, aby dołączyć.

Naucz się czegoś nowego już dziś: uzyskaj dostęp do samouczków na Kanał YouTube Studio i otrzymuj inspirujące kreatywność aktualizacje prosto do swojej skrzynki odbiorczej, subskrybując Biuletyn NVIDIA Studio.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *