Connect with us

Gospodarka

Mercator pospiesznie ratował kurs – puls biznesu

Published

on

Lekarstwem na spadające ceny Mercator Medical będzie skup akcji, który rozpocznie się dziś. Zarząd skomentował również tezy zawarte w raporcie JP Morgan, któremu wczoraj udało się pobić kurs.

Zarząd zwołał dziś konferencje (odbędą się one o godzinie 11:00, będziemy o nich relacjonować na pb.pl), a także opublikował raport z rozpoczęcia skupu akcji własnych.

Wykup rozpoczyna się 15 grudnia i trwa do 3 czerwca 2021 r., Chyba że pula wykupu zostanie wcześniej wyczerpana.

Zgodnie z uchwałą walnego zgromadzenia spółka może wykupić 803 tys. Zł. Akcje (7,6% kapitału) za maksymalnie 20 mln zł.

Przy obecnym kursie (342 zł na koniec poniedziałkowej sesji) spółka była w stanie osiągnąć ok. Wczoraj wolumen wyniósł 483 tys. Sztuk i sprzedaż 176 mln zł.

W ubiegłym tygodniu zapasy Mercator Medical, które szybko rosły w związku z pandemicznym popytem na produkowane przez nią rękawice ochronne, zostały osłabione przez sprzedaż przez prezydenta znacznego pakietu akcji. Moment sprzedaży okazał się dobry, ponieważ wszyscy główni producenci rękawic spadają w tym tygodniu.

Notowania spadły o 15% w poniedziałek po opublikowaniu sceptycznego raportu JP Morgan na temat malezyjskich producentów rękawiczek. Zarząd Mercator odpowiedział, organizując telekonferencję.

– Pomimo wszystkiego, co można przeczytać w raporcie JP Morgan, uważamy, że jesteśmy w najlepszej dla branży czasie. Uważamy, że w przyszłym roku ceny i marże będą bardzo zadowalające, co można wykorzystać na korzyść Mercatora – mówi Wiesław Żyznowski, prezes i główny akcjonariusz Mercator.

Analitycy JP Morgan wierzyli, że „nadzwyczajna faza cyklu branżowego się skończyła” i że wzrost mocy produkcyjnych producentów rękawic, który osiągnie prawie 90% w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, zostanie odzwierciedlony w czkawce

– Oczywiście zwiększenie mocy produkcyjnych na świecie to fakt i sami nad tym pracujemy. Trudno jednak powiedzieć, kiedy spadający popyt nałoży się na rosnącą podaż. Szacuje się, że nastąpi to w połowie 2022 roku. Uważamy jednak, że będziemy na to odporni, ponieważ będziemy wytwarzać głównie specjalne rękawice, które podlegają nieco innym zasadom. Oczywiście możemy zrobić rękawiczki z głównego nurtu, jeśli jest to dla nas opłacalne – mówi Wiesław Żyznowski.

×

Historie z formularza zamówienia

Autor: Kamil Kosiński

Wysyłane raz w miesiącu

Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji na warszawskiej giełdzie.


Chcę otrzymywać newsletter Stories z księgi zamówień *


OCAL MNIE

Administratorem Twoich danych osobowych jest Bonnier Business (Polska) Sp. z oo (dalej: nas). Adres: ul.Kijowska 1, 03-738 Warszawa.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Bonnier Business (Polska) Sp. z oo (dalej: nas). Adres: ul.Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz numer telefonu kontaktowego to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej firmie mamy wyznaczonego inspektora ochrony danych, adres do korespondencji: ul Ludwika Narbutta 22 lok.23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać w celu przesyłania Ci naszego newslettera. Podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda i nasz „prawnie uzasadniony interes”, który musimy Ci przedstawić jako klientom naszych innych ofert. Jeżeli musimy świadczyć nasze usługi, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub pracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) organom, którym powierzymy czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom, np. Kurierzy, spółki z naszej grupy kapitałowej, urzędy skarbowe. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Ciebie zgody. Przysługuje Ci prawo: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku uprzedniego oświadczenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienie skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych wymaga subskrypcji newslettera. Jest to dobrowolne, ale w przypadku ich niepodania wyklucza się możliwość świadczenia usługi. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane automatycznie, także w postaci profili. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji odbywa się za pomocą odpowiednich procedur statystycznych. Celem tego przetwarzania jest wyłącznie optymalizacja zakresu oferowanych przez nas produktów lub usług.

READ  Portugalia zacznie ponownie otwierać się dla turystów z UE w poniedziałek

Witold Kruszewski, dyrektor finansowy Mercator, kwestionuje wiarygodność raportu JP Morgan.

– Podstawowym założeniem tej rekomendacji jest założenie, że istnieje związek między liczbą przeprowadzonych testów a wartością firm z branży rękawicowej. Każdy może ocenić, czy ta korelacja jest logiczna. Wiele branż, które nie używały rękawiczek, używa ich teraz. Wkraczamy też w erę masowych szczepień, do których potrzebne będą także rękawiczki – mówi Witold Kruszewski.

Dyrektor finansowy Mercator zwraca również uwagę na tezę analityków, że „od maja koszty surowców wielokrotnie rosły i będą się pogarszać w kolejnych okresach. W dłuższej perspektywie ryzyko to wzrost kosztów pracy wynikający z negatywnego postrzegania społecznego aktualne warunki pracy i życia pracowników. ”

– To prawda, że ​​koszty rosną, ale to nie jest dla nas poważny problem. Importujemy pracowników z Myanmaru (Birma) i posiadamy certyfikaty potwierdzające, że są dobrze traktowani. Koszty pracy nieznacznie rosną wraz ze wzrostem płacy minimalnej. Koszt surowców podwoił się w ciągu ostatnich kilku miesięcy i nie zwiększył się czterokrotnie, jak wskazuje JP Morgan – mówi Witold Kruszewski.

Pojawiają się pytania, kiedy firma wyda nową strategię i jakie założenia przyjmie.

– Chciałbym – ale nie mogę obiecać – aby kluczowe elementy strategii inwestowania w moce zostały ogłoszone w I kwartale br. Wszystkie pieniądze, które nie są wykorzystywane na dywidendy i wykup akcji, są wydawane na inwestycje – głównie w naszym własnym segmencie i na produkty uzupełniające rękawice. Powstaną nowe obszary biznesowe, które są synergiczne z istniejącymi – i to potrwa najdłużej. Będziemy też próbować otwierać sprzedażą na nowe rynki – mówi Wiesław Żyznowski.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.