Connect with us

technologia

Konwergencja sztucznej inteligencji i kreatywności: przedstawiamy Ghostwriters

Published

on

Konwergencja sztucznej inteligencji i kreatywności: przedstawiamy Ghostwriters

W miarę jak gry stają się coraz większe, autorzy stają przed trudnym wyzwaniem, jakim jest utrzymanie indywidualnie interesujących i realistycznych postaci niezależnych. Jak sprawić, by każda interakcja z nimi — zwłaszcza gdy są ich setki — była rozpoznawalna? W tym miejscu pojawia się Ghostwriter, wewnętrzne narzędzie sztucznej inteligencji opracowane przez dział badawczo-rozwojowy firmy Ubisoft, La Forge.

Ghostwriter nie zastępuje twórcy gier wideo, ale zamiast tego ułatwia jedno z najbardziej żmudnych zadań twórców gier wideo: pisanie szczekania. Ghostwriter skutecznie generuje wstępne szkice szczekania – fraz lub odgłosów wydawanych przez NPC podczas wyzwalanego zdarzenia – dając scenarzystom więcej czasu na dopracowanie narracji w innym miejscu. Ben Swanson, naukowiec badawczo-rozwojowy w La Forge Montreal, jest twórcą Ghostwritera i wspomina jego początki przed prezentacją technologii na tegorocznym GDC.

[UN] [CORP]    Przedstawiamy Bena Swansona i jego narzędzie sztucznej inteligencji La Forge, Ghostwritera — Bena Swansona

Początki ghostwritera

Zainteresowanie Bena kreatywnymi zastosowaniami przetwarzania języka naturalnego rozpoczęło się podczas jego doktoratu z informatyki na Brown University, gdzie wziął udział w kursie literatury cyfrowej z dwoma kreatywnymi pisarzami w Brown and Rhode Island School of Design. To właśnie na tym kursie Ben zapoznał się z ideą tworzenia sztuki przy użyciu modeli generatywnych i od tego czasu bada możliwości połączenia tej technologii z kreatywnym pisaniem. To zainteresowanie doprowadziło go do Google, gdzie w 2019 roku pracował w Stadia Games and Entertainment, a następnie do Latitude w AIDungeon, gdzie kontynuował badania nad uczeniem maszynowym i opublikował artykuł w temacie 2021r.

W 2021 roku Ben zainteresował się dołączeniem do Ubisoft, ponieważ zaintrygowała go rozmowa GDC zespołu Watch Dogs. „Rzeczywiście widziałem jednego mówić za projekt narracji pt Psy stróżujące: Legion, i byłem pod wrażeniem – wyjaśnia. „Pomyślałem:„ Chciałbym móc pracować nad czymś takim z zespołami profesjonalnych scenarzystów ”, więc złożyłem podanie”.

READ  Dostawa drona defibrylatorów w Polsce

Ten losowy moment pozwolił Benowi skontaktować się z firmą Ubisoft La Forge, która już wcześniej szukała rozwiązania niektórych problemów technologicznych. „To był idealny moment, ponieważ chcieli, aby ktoś zrobił dokładnie to, co chciałem zrobić”.

Pragnienie Bena do pracy z profesjonalnymi i podobnie myślącymi zespołami stało się rzeczywistością, gdy zaczął pracować z członkami zespołu La Forge w Chinach, których wiedza w zakresie UX/UI i tworzenia aplikacji internetowych zaowocowała narzędziem gotowym do użycia: Ghostwriter.

Duch obecnej AI

Ghostwriter jest wynikiem rozmów z projektantami narracji, które ujawniły wyzwanie, które Ben może rozwiązać za pomocą narzędzia AI. Paplanina tłumu i szczekanie to główne cechy immersji gracza w grach – NPC rozmawiają ze sobą, wrogie dialogi podczas walki lub wymiana zdań wyzwalana po wejściu do obszaru, wszystko to dodaje bardziej realistycznego doświadczenia i sprawia, że ​​gracz czuje się tak, jakby gra wokół istnieją poza ich działaniami. Jednak oba wymagają czasu i twórczego wysiłku scenarzystów, który można by poświęcić innym głównym wątkom fabularnym. Ghostwriting kupuje ten czas, ale nadal pozwala scenarzystom na pewien stopień kreatywnej kontroli.

„Zamiast samodzielnie pisać wstępne wersje robocze, Ghostwriter pozwala scenarzystom wybrać i dopracować wygenerowane wzorce” — wyjaśnia Ben. W ten sposób technologia jest narzędziem wykorzystywanym przez zespoły do ​​wspierania ich w ich twórczej podróży, a każda interakcja i informacja zwrotna pochodzą od korzystających z niej członków.

Podsumowując ten proces, scenarzyści najpierw tworzą postać i jakiś rodzaj interakcji lub wypowiedzi, którą chcą stworzyć. Ghostwriter proponuje następnie wybraną liczbę wariantów, które scenarzysta może następnie dowolnie wybierać i edytować według swoich potrzeb. Proces ten wykorzystuje porównanie parami jako metodę oceny i doskonalenia. Oznacza to, że Ghostwriter oferuje dwa wybory dla każdego wygenerowanego wariantu, które są porównywane i wybierane przez scenarzystę. Po wybraniu jednego narzędzie uczy się na podstawie preferowanego wyboru i staje się bardziej skuteczne i dokładne po tysiącach ludzkich wyborów.

READ  Łzy Królestwa ciekną

Wyzwania i globalne wsparcie

Współpraca z Ubisoft La Forge przy użyciu tej najnowocześniejszej technologii nie była pozbawiona wyzwań. Sztuczna inteligencja w grach wideo nie jest nową koncepcją, ponieważ większość kojarzy tę technologię z zachowaniem NPC. Jednak ta koncepcja uczenia maszynowego jest ograniczona do rzeczywistych implikacji, ponieważ branża widzi teraz miejsce i potrzebę nie tylko narzędzi sztucznej inteligencji, ale także maszyn, które mogą uczyć się na podstawie informacji zwrotnych od ludzi. Badania i praca Bena nad pisaniem duchów oraz jego współpraca z zespołami z całego świata zaowocowały stworzeniem infrastruktury AI w Ubisoft, która rozpoznaje ten potencjał, jednocześnie współpracując ręka w rękę z projektantami narracji, aby napędzać ich kreatywne historie i gry.

Ale praca z podobnie myślącymi zespołami i przekazanie narzędzia Ubisoft od fazy koncepcyjnej to tylko połowa sukcesu, ponieważ teraz nacisk przesunął się na wspieranie wdrażania produkcyjnego, mówi Ben. Dzięki ścisłej współpracy ze scenarzystami zespół może poznać ich potrzeby, aby lepiej dopasować narzędzie do unikalnych światów każdej gry. Dzięki technologii takiej jak ghostwriting scenarzyści muszą nauczyć się nie tylko korzystać z tego narzędzia, ale także integrować je z procesem produkcji gier wideo.

Celem zespołu jest udostępnienie tej mocy sztucznej inteligencji projektantom narracji, którzy ostatecznie będą mogli samodzielnie stworzyć własny system sztucznej inteligencji, dostosowany do własnych potrzeb projektowych. Aby to zrobić, stworzyli łatwą w obsłudze stronę internetową z narzędziami zaplecza o nazwie Ernestine, która pozwala każdemu tworzyć własne modele uczenia maszynowego do wykorzystania w Ghostwriter. Ma nadzieję, że zespoły rozważą pisanie widmo przed rozpoczęciem procesu opowiadania historii i stworzą swoje modele z myślą o wizji, skutecznie czyniąc technologię integralną częścią procesu produkcyjnego.

przyszłość ghostwritera

Ben jest bardzo optymistycznie nastawiony do ostatecznego wdrożenia ghost writingu w grach wideo i wierzy w jego rolę w przyszłości naszych gier. Dzięki przyjaznemu dla użytkownika interfejsowi i procesom, a także potężnej infrastrukturze sztucznej inteligencji, scenarzyści, którzy zdecydują się włączyć tę technologię do swojej produkcji, będą mogli w końcu skalować swoje gry, ambitniej projektować narrację, zachowując jednocześnie pełną kontrolę nad mają swoją pracę.

READ  Electricite de France: EDF potwierdza rolę nowego rozwoju energetyki jądrowej w swoim zaangażowaniu we wspieranie globalnego przejścia na energię do zera netto i ogłasza podpisanie kilku umów o współpracy przemysłowej podczas Światowej Wystawy Jądrowej.

ben mówił więcej o tym narzędziu na tegorocznym GDC z sesją zatytułowaną „Machine Learning Summit: Natural Language Generation for Games Writing” 21 marca w San Francisco.


Jeśli interesujesz się przyszłością technologii w Ubisoft i chcesz coś zmienić, tak jak Ben, zobacz nasze wolne stanowiska na jobs.ubisoft.com!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *