Connect with us

Gospodarka

Jak radzić sobie z kryzysem w Europie wywołanym przez Kreml

Published

on

Od redakcji: Napływ wojsk przez Moskwę na i w pobliżu granic Ukrainy oraz wojownicza retoryka podniosły perspektywę wielkiej wojny konwencjonalnej w Europie. Dzisiejszy telefon między prezydentem USA Joe Bidenem a prezydentem Rosji Władimirem Putinem podkreśla niebezpieczeństwa kryzysu wywołanego przez Kreml. Poniżej znajduje się wypowiedź 24 wybitnych ekspertów i byłych wysokich rangą urzędników, którzy przedstawili swoje pomysły na to, jak powstrzymać Moskwę przed eskalacją obecnej wojny agresji na Ukrainę i jak ogólnie powstrzymać Moskwę przed przyszłymi prowokacjami. Deklaracja odzwierciedla poglądy sygnatariuszy, a nie ich instytucje.

Od czasu wirtualnego szczytu prezydenta Bidena z prezydentem Putinem 7 grudnia, Rosja zwiększyła swoją obecność wojsk na lub w pobliżu ukraińskich granic. Jako katalizator tego kryzysu Kreml zażądał gwarancji bezpieczeństwa dla Rosji, których USA i ich sojusznicy nie są w stanie zaoferować. Wydała prowokacyjne oświadczenia na wysokim szczeblu, w tym fałszywe twierdzenia, że ​​prywatne amerykańskie firmy wojskowe zamierzają przeprowadzić atak z użyciem broni chemicznej na wschodniej Ukrainie. Moskwa fałszywie twierdzi, że ekspansja NATO stworzyła zagrożenie militarne dla Rosji; Sojusz w pełni wypełnił swoje zobowiązania wynikające z Aktu Stanowiącego NATO-Rosja dotyczące powstrzymania się od stacjonowania broni jądrowej lub stałego stacjonowania niezbędnych sił bojowych na terytorium nowych państw członkowskich, chociaż Rosja naruszyła wiele swoich zobowiązań wynikających z Aktu Stanowiącego, ponieważ a także Karta Narodów Zjednoczonych, Akt Końcowy z Helsinek, Karta Paryska i Memorandum Budapeszteńskie.

Krótko mówiąc, wydaje się, że Moskwa przygotowuje grunt pod poważny konwencjonalny atak na Ukrainę, mimo że Stany Zjednoczone i NATO wykazały chęć usiąść i przedyskutować obawy Kremla.

Uważamy, że Stany Zjednoczone, w ścisłym porozumieniu z sojusznikami z NATO i Ukrainą, powinny podjąć natychmiastowe kroki, aby wpłynąć na kalkulacje kosztów i korzyści Kremla, zanim rosyjskie kierownictwo zdecyduje o dalszej eskalacji militarnej. Oznacza to zwiększenie kosztów, które powstałyby, gdyby rosyjskie wojsko miało przeprowadzić nowy atak na Ukrainę w oparciu o doskonały pakiet środków już nakreślony przez rząd Bidena: przyjęcie sankcji karnych przeciwko Moskwie, dostarczenie na Ukrainę ważnych towarów wojskowych oraz wzmocnienie siły NATO na jego wschodniej flance.

Rząd powinien kontynuować dobrą współpracę z Unią Europejską i innymi partnerami, aby zapewnić porozumienie co do elementów odpowiedzi na jakikolwiek rosyjski atak na Ukrainę, niezależnie od zakresu i formy rosyjskiej eskalacji. Taka odpowiedź obejmowałaby pakiet surowych i bolesnych sankcji, które zostałyby nałożone natychmiast, gdyby Rosja zaatakowała Ukrainę. W idealnym przypadku zarys tych sankcji zostałby teraz udostępniony Moskwie, aby Kreml miał jasny obraz tego, jak wielki będzie na to wpływ gospodarczy. W szczególności Waszyngton powinien skonsultować się z Berlinem i dojść do porozumienia z Niemcami, że Nord Stream 2 nie będzie działał w przypadku rosyjskiego ataku.

READ  Firma stojąca za planowanym polskim megalotniskiem podpisuje umowę o wartości 1,5 miliarda euro na prace projektowe

Najważniejszą rzeczą, jaką Zachód może teraz zrobić, jest zwiększenie siły odstraszania ukraińskich sił zbrojnych poprzez szybkie dostarczanie pomocy wojskowej i sprzętu. Dla Kremla poważna inwazja na Ukrainę będzie skuteczna tylko wtedy, gdy wojska rosyjskie będą w stanie zdobyć i utrzymać terytorium Ukrainy bez ponoszenia znacznych i ciągłych strat. Kraje zachodnie powinny już teraz działać na rzecz wyposażenia ukraińskich jednostek wojskowych i obrony terytorialnej w dodatkowe zdolności, które mogą ponosić takie koszty.

Zachodnie siły zbrojne powinny pilnie konsultować się ze swoimi ukraińskimi odpowiednikami, jakiej pomocy i sprzętu potrzebuje ukraińskie wojsko i jak najszybciej zintegrować się z jej operacjami w celu wzmocnienia swoich zdolności obronnych. Pomoc ta mogłaby obejmować dodatkowe pociski przeciwpancerne Javelin i systemy radarowe przeciwbateryjne Q36, a także żądła i inne pociski przeciwlotnicze. Rząd Bidena powinien również zachęcać sojuszników z NATO, aby robili więcej w celu poprawy zdolności obronnych Ukrainy i jasno dać do zrozumienia, że ​​cały sojusz NATO stoi razem, by przeciwstawić się rosyjskiej agresji.

Uważamy, że NATO powinno już teraz działać na rzecz zwiększenia swojej obecności wojskowej na wschodniej flance i poinformować Moskwę, że eskalacja Rosji przyniesie znaczną liczbę sił amerykańskich i sojuszniczych, a także stałą obecność w państwach bałtyckich i regionie Morza Czarnego. NATO powinno też zasygnalizować Moskwie, że wszelkie dodatkowe operacje mogą zostać ponownie rozważone po ustąpieniu obecnego kryzysu.

Zachód powinien również zintensyfikować swoją polityczną kontrofensywę, aby odzyskać inicjatywę od Moskwy, która stara się zastraszyć Ukrainę, Europę i Stany Zjednoczone groźbami przemocy, aby spełniły ich żądania, z których wiele jest w oczywisty sposób nieuzasadnionych i nie do zaakceptowania. Rząd Bidena powinien zabiegać o oświadczenie Grupy Siedmiu (G7) na szczeblu szefów państw potępiające groźbę Moskwy szerzej zakrojoną wojną z Ukrainą oraz współpracować z sojusznikami i partnerami w celu wykorzystania innych forów, w tym Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy Europie i być może ONZ, aby podkreślić niedopuszczalność rosyjskich działań militarnych i gróźb przymusu.

READ  Popyt na talenty na Ukrainie gwałtownie rośnie w związku z zakłóceniami w dostawach

Rząd Bidena powinien konsultować się z NATO, Unią Europejską, Ukrainą i kluczowymi sojusznikami, takimi jak Polska, w sprawie kompleksowych przygotowań do radzenia sobie z kryzysem humanitarnym, który mógłby wywołać poważną rosyjską inwazję.

Wreszcie, Stany Zjednoczone i ich sojusznicy powinni nadal demonstrować wolę dialogu z Rosją, aby zgłaszać obawy NATO i innych stron dotyczące rosyjskich działań wojskowych i innych agresywnych działań. Wskazał pan, że niektóre elementy traktatu USA-Rosja zaproponowane przez Rosję oraz umowy NATO-Rosja mogą stanowić podstawę do dyskusji i ewentualnych negocjacji. Stany Zjednoczone i NATO powinny dać jasno do zrozumienia Kremlowi, że muszą złagodzić zagrożoną sytuację militarną wokół Ukrainy, zanim będą mogły odbyć się jakiekolwiek merytoryczne negocjacje, a wszelkie negocjacje muszą obejmować wszystkie strony, których interesy bezpieczeństwa są naruszone. Tych problemów nie da się rozwiązać po prostu w dwustronnym kanale między USA a Rosją. Ponadto wszelkie negocjacje powinny być zgodne z zasadami uzgodnionymi przez wszystkich członków NATO, Rosję i Ukrainę, takich jak te zawarte w Akcie Końcowym z Helsinek i Karcie Paryskiej.

podpisany,

Dr. Stephen Blank

Stary członek

Instytut Badawczy Polityki Zagranicznej

Generał Philip Breedlove, USAF ret.

17.że Naczelny Dowódca Sił Sojuszniczych w Europie

Distinguished Professor, Sam Nunn School, Georgia Institute of Technology

Iana Brzezińskiego

Były wiceminister obrony ds. polityki europejskiej i NATO

Stary członek

Rada Atlantycka

Debra Cagan

Były urzędnik Departamentu Stanu USA i Departamentu Obrony

Zasłużony stypendysta ds. energii

Transatlantycka sieć przywództwa

Generał Wesley K. Clark

Armia USA (w stanie spoczynku)

12. Naczelny Dowódca Sił Sojuszniczych, Europa

Senior Fellow, UCLA Burkle Center

Dr. Larry Diament

Senior Fellow, Hoover Institution

Mosbacher Senior Fellow in Global Democracy

Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli

Uniwersytet Stanford

Ambasador Paula Dobriansky

Były podsekretarz stanu ds. globalnych

Wiceprezes Scowcroft Center for Strategy and Security

Rada Atlantycka

Senior Fellow, Harvard University Belfer Center

Dr. Evelyn Farkas

Były wiceminister obrony Rosji, Ukrainy i Eurazji

READ  Microsoft otwiera najlepsze centrum przetwarzania danych w chmurze w Polsce

Ambasador Daniel Fried

Były zastępca sekretarza stanu ds. Europy i ambasador USA w Polsce

Mądra rodzina Szanowny towarzysz

Rada Atlantycka

Dr. Franciszek Fukuyama

Olivier Nomellini Senior Fellow

Centrum Demokracji, Rozwoju i Praworządności

Dyrektor, Ford Dorsey Masters in International Policy

Instytut Studiów Międzynarodowych Freeman Spogli

Uniwersytet Stanford

Melinda Haring

Zastępca Dyrektora, Eurasia Center

Rada Atlantycka

Jan E. Jesień

Były ambasador USA na Ukrainie i Uzbekistanie

Starszy Dyrektor, Eurasia Center

Rada Atlantycka

Generał porucznik (w stanie spoczynku) Ben Hodges

Były dowódca armii amerykańskiej w Europie

Dr. Donald N. Jensen

Dyrektor, Rosja i Stabilność Strategiczna

Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych

Andrea Kendall-Taylor

Centrum Nowego Amerykańskiego Bezpieczeństwa

Ambasador John Kornblum

Były ambasador USA w Niemczech

starszy doradca (nierezydent), programy Europa, Rosja i Eurazja

Centrum Strategicznych Studiów Międzynarodowych

Ambasador Michael McFaul

Były ambasador USA w Rosji

Dyrektor, Freeman Spogli Institute for International Studies

Uniwersytet Stanford

Ambasador Steven Pifer

Były ambasador USA na Ukrainie

stypendysta Williana Perry’ego

Uniwersytet Stanford

Hermann Pirchner Jr.

prezydent

Amerykańska Rada Polityki Zagranicznej

Jan Sipher

Były oficer i szef placówki, Tajna Służba CIA

Senior Fellow nierezydent, Eurasia Center

Rada Atlantycka

Błyskawica Talbott

Były zastępca sekretarza stanu

Czczony Towarzysz

Instytucja Brookings

Ambasador William Taylor

Były ambasador USA na Ukrainie

Wiceprezes ds. Strategicznej Stabilności i Bezpieczeństwa

Instytut Pokoju Stanów Zjednoczonych

Ambasador Alexander Vershbow

Były ambasador USA w Rosji

Były zastępca sekretarza generalnego NATO

Distinguished Fellow, Scowcroft Center for Strategy and Security, Eurasia Center

Rada Atlantycka

Ambasador Kurt Volker

Były ambasador USA przy NATO i specjalny wysłannik USA ds. negocjacji w sprawie Ukrainy

Czczony Towarzysz

Centrum Analiz Polityki Europejskiej

Przynależność instytucjonalna służy wyłącznie do identyfikacji

Powiązani eksperci:
Jan E. Jesień,
Jan Sipher,
Daniel Fried,
Aleksander Wershbow,
Iana Brzezińskiego, oraz
Ambasador Paula J. Dobriansky

Zdjęcie: Rosyjscy operatorzy granatników biorą udział w ćwiczeniach bojowych w Górach Kadamowskich w obwodzie rostowskim, Rosja, 14 grudnia 2021 r. REUTERS / Sergey Pivovarov

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *