Connect with us

technologia

Cyfrowa Warszawa: jak film OTO umożliwił powstanie oszałamiającego nowego spotu Vianta

Published

on

Cyfrowa Warszawa: jak film OTO umożliwił powstanie oszałamiającego nowego spotu Vianta

Najnowszy spot Viant umiejętnie łączy świat cyfrowy i fizyczny, aby zaprezentować wizję marki dotyczącą nowej „nowej otwartej sieci”. Tło europejskiego miasta jest dodatkowo ożywiane za pomocą elementów grafiki komputerowej, które przesuwają się i pojawiają się przed oczami widza, podczas gdy awatary, taśma hologramowa i topiący się samochód przekazują najnowocześniejsze umiejętności inżynierskie Viant.

Spot wygląda naprawdę imponująco i płynnie. Według Łukasza Tomasza Kołtunowicza, producenta OTO Film, który współpracował ze studiem kreatywnym Aggressive, aby ożywić spot, nie można było tego zrobić nigdzie indziej niż w Warszawie. Know-how OTO Film, wspaniałe lokalizacje i korzyści kosztowe kręcenia w Polsce były niezbędne do zrealizowania ostatecznego spotu – na czas iw budżecie – bez żadnego błędu w procesie.

Firma OTO Film była zaangażowana od samego początku, co oznaczało jak najszybsze rozpoczęcie planowania elementów VFX. Kierownik OTO Tomasz Runowicz ściśle współpracował z dyrektorami Aggressive Danem Saphiro i Alexem Topallerem, aby przygotować i zarejestrować przed sesją skany wolumetryczne za pomocą Azure Kinect, która renderuje obiekty ze świata rzeczywistego w przestrzeń 3D.

Dzisiaj Łukasz opowiada LBB, w jaki sposób firma OTO Film umożliwiła realizację całej sesji, znalazła niesamowite lokalizacje i dlaczego ich skrupulatne planowanie było kluczowe dla dostarczenia dokładnie tego, o co prosił Aggressive.

LBB> Czy możesz nam opowiedzieć o swojej roli w produkcji tego filmu? Kiedy po raz pierwszy zaangażowałeś się w projekt?

Łukasz> Jako producent zarządzałem procesem od samego początku – od licytacji do końca projektu. Czasami nasi klienci decydują się na samodzielne wykonanie postprodukcji, więc w tym przypadku przenieśliśmy dyski zewnętrzne po wykonaniu naszej części pracy.

Producent i reżyserzy Aggressive zwrócili się do nas jako polskiej firmy o pomoc. Współpracujemy z nimi od wielu lat. Mają tu wyjątkowe doświadczenie i wiedzą, że umieszczenie tego typu ogłoszenia w Polsce jest co najmniej 40-50% tańsze niż w USA. Byliśmy zaangażowani praktycznie od pierwszego scenariusza, który rozsyłany był do różnych agencji i domów produkcyjnych na całym świecie. Rozwój całego procesu rozpoczął się w trakcie przetargu.

READ  Polska zleca Saabowi wsparcie logistyczne dla systemów Double Eagle

LBB> To jest bardzo ciężki CG spot. Ile planowania włożono w każde ujęcie, aby umożliwić efektywną postprodukcję?

Łukasz > Kiedy reżyserzy pisali kurację, powstawały już pierwsze koncepcje, które dały im pracę. Swój zabieg przygotowali bardzo starannie, z pewnym twórczym i referencyjnym zaangażowaniem, a nie tylko opisem. Pokazali też konkretne przykłady tego, co chcieli osiągnąć. To znacznie przyspieszyło proces przedprodukcyjny. Niektóre elementy CGI – lub ich wstępne projekty – zostały szybko zaakceptowane przez klienta.

Jeśli chodzi o efekty wizualne, nasz przełożony od samego początku ściśle współpracował z dyrektorem artystycznym Aggressive. Zawsze zgadzali się we wszystkich kwestiach technicznych. Opiekun był obecny na każdym spotkaniu. Jego praca obejmowała również przygotowywanie i rejestrowanie skanów wolumetrycznych na kilka dni przed rozpoczęciem zdjęć. Te skany były częścią materiału filmowego jednego z ujęć.

Łukasz Tomasz Koltunowicz na planie podczas kręcenia

LBB> To ambitny film, który łączy w sobie akcję na żywo, design, technologię i grafikę komputerową. Jak znalazłeś najlepsze lokalizacje dla takiego projektu?

Łukasz > W zasadzie stało się zaskakująco przyjemnie. Kiedy wysłaliśmy wstępną wycenę, zasugerowałem pulę lokalizacji dostępnych w Warszawie – tylko po to, by dać przegląd klientowi i agencji, którzy nigdy nie byli w tej części Europy. Tak zakochali się w jednej z nadwiślańskich lokalizacji – szczególnie w długim bulwarze – że nie widzieli okazji do robienia zdjęć nigdzie indziej. Wystarczyło uzyskać odpowiednie pozwolenia.

LBB> Jakie były główne zalety kręcenia w Warszawie?

Łukasz > Nie ma wątpliwości, że niższy koszt był tym, co zachęciło nas do kręcenia w Warszawie, która również wygląda jak ultranowoczesne miasto, podobnie jak największe międzynarodowe stolice Europy, Stanów Zjednoczonych czy Azji. Tutaj znajdziesz miejsca, które z łatwością mogłyby zagrać współczesny Nowy Jork czy Paryż. Polska ma też długą tradycję filmową, co owocuje doświadczonymi, dobrze wyszkolonymi ekipami filmowymi. Jedna z najlepszych szkół filmowych na świecie znajduje się w Łodzi, dwie godziny od Warszawy. Polskie nazwiska są w napisach końcowych wszystkich wielkich hitów kinowych – dosłownie kołyszą Hollywood.

READ  Microsoft przejmuje ZeniMax Media i producenta gier Bethesda Softworks

LBB> Czy podczas produkcji były jakieś wyzwania? Jeśli tak, w jaki sposób pokonałeś te przeszkody?

Łukasz > Na szczęście mieliśmy na pokładzie reżyserów, którzy znają wszystkie triki postprodukcji. Wszystko dobrze napisali, opracowali i przeanalizowali. W rezultacie otrzymaliśmy szczegółowe Previs i animatyki. Praca w takich okolicznościach to zawsze przyjemność. Wtedy na planie nie ma zbiegów okoliczności, nic nie może zaskoczyć, a przeszkody są omijane.

LBB> Czy przy tym projekcie pracowałeś z nową i ekscytującą technologią? Jeśli tak, to co?

Łukasz > Zdecydowanie wolumetryczne skany wykonane kilka dni przed zdjęciami, co widać na jednym z ujęć w filmie. Gra tam zespół muzyczny składający się z cyfrowych hologramów. Przeprowadzono je za pomocą czterech zsynchronizowanych Azure Kinect. Są to urządzenia, które służą do przenoszenia rzeczywistych obiektów w przestrzeń 3D. Azure Kinect oferuje bardzo charakterystyczny wygląd, który twórcy chcieli przełożyć na przewagę wizualną tego projektu. Okazało się to bardzo pomocnym narzędziem.

LBB> A jak technologia ułatwiła strzelanie?

Łukasz > Tu wracamy do przygotowań. Te skany musiały zostać wykonane wcześniej. Potem musieliśmy je dopasować i zsynchronizować. Wszystko musiało być ze sobą ściśle powiązane jak plan filmowy, aby naprawdę przypominał żywy organizm.

LBB> Od jak dawna współpracujesz z Aggressive? A nad jakimi projektami pracowałeś?

Łukasz> Kiedy szukaliśmy zagranicznych twórców do jednej z naszych polskich miejsc pracy w Warszawie w 2018 roku, nasze drogi się skrzyżowały. Zrobiliśmy ten projekt – przyszła agresywna ekipa, kręciliśmy i szybko się zaprzyjaźniliśmy. Nasza współpraca trwa do dziś – zrealizowaliśmy razem ponad 14 projektów na różnych modelach. Dla niektórych głównym producentem było OTO Film, a reżyserami Aggressive. W innych zleciła nam jako dom produkcyjny z Nowego Jorku z usługą produkcyjną w Warszawie.

LBB> Jakie są korzyści ze współpracy z Aggressive?

Łukasz> Odpowiedź jest bardzo jasna. Zaufanie, zrozumienie i przyjemność z pracy. Oferty agresywne są zawsze perfekcyjnie zaplanowane. Jak wspomniałem wcześniej, nie ma zbiegów okoliczności, które mogą rozpraszać uwagę na dokładnych planach filmowych.

READ  16 najlepszych kolorów lakieru do paznokci na ślub na 2021 rok

LBB> Z czego jesteś najbardziej dumny patrząc na gotowy produkt?

Łukasz > Jestem bardzo dumny, że mogliśmy zobaczyć reklamę na Times Square. Czy możesz sobie wyobrazić lepszą prezentację swojej pracy?!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *