Connect with us

technologia

Zwolniony pracownik Nintendo zgłasza się, aby podzielić się więcej szczegółami na temat zwolnienia i skargi na pracę

Published

on

Zwolniony wykonawca Nintendo, który złożył oficjalną skargę do National Labor Relations Board, wypowiedział się po raz pierwszy, ujawniając swoje nazwisko i dodatkowe szczegóły dotyczące incydentu, który ostatecznie doprowadził do skargi złożonej w kwietniu.

W rozmowie z aksjos, były tester Nintendo QA, Mackenzie Clifton, twierdził, że zostali zwolnieni po zapytaniu Nintendo of America na temat rosnącej tendencji do uzwiązkowienia graczy podczas publicznego spotkania online. Powiedzieli, że otrzymali reprymendę za zadanie „przygnębiającego pytania” i miesiąc później zwolnili.

Oficjalnym uzasadnieniem Nintendo było to, że Clifton ujawnił poufne informacje. Cytowany tweet z 16 lutego brzmiał: „[I]Przy dzisiejszym buildzie ktoś musiał gdzieś wymazać wszystkie inne tekstury w grze, ponieważ wszystko jest teraz czerwone. Zupełnie jak czysta czerwień, to bardzo głupie.

Cllifton twierdzi, że tweet jest niejasny i twierdzi, że jest to „błędny kierunek”. Jednak Nintendo jest również znane ze swojej surowej polityki dotyczącej mediów społecznościowych, co prowadzi wielu pracowników do całkowitego zaprzestania publikowania postów, aby uniknąć przekroczenia linii, którą uważają za źle zdefiniowaną.

Kontrakt Cliftona został rozwiązany w lutym, co doprowadziło do złożenia przez nich skargi pracowniczej, która trafiła na pierwsze strony gazet w całej branży. Inni obecni i byli pracownicy Nintendo podążyli za nimi, aby podzielić się własnymi doświadczeniami.

Raport opublikowany przez IGN na początku tego roku ujawnił rosnące niezadowolenie w Nintendo of America z powodu widocznej niemożności znalezienia pełnoetatowego zatrudnienia obok warunków pracy. Wielu pracowników Nintendo of America, szczególnie w działach takich jak QA, to kontrahenci z ograniczonymi korzyściami i przywilejami.

Clifton powiedział, że sprawy poszły naprawdę dobrze w Nintendo of America „na początku, właściwie” i powiedział, że zasługują na awans i podwyżkę. Jednak po tym, jak nie pojawili się w napisach końcowych Super Smash Bros. Ultimate, mówią, że cierpieli na poważną depresję (zostały one później dodane do napisów końcowych po ich odejściu). Mówią, że byli również sfrustrowani zmuszaniem do robienia przerw podczas okresów odnawiania umowy – frustrację podzielaną przez innych pracowników kontraktowych.

Po skardze nastąpiło śledztwo i rozmowy w sprawie ewentualnego ugody. Clifton powiedziała, że ​​jej stan to podpisane przeprosiny od prezesa Nintendo of America, Douga Bowsera, ale Nintendo odpowiedziało ofertą rozmowy z działem zasobów ludzkich firmy, a następnie neutralnym listem referencyjnym.

„Mam nadzieję, że dzielenie się tą historią może sprawić, że coraz więcej osób zacznie myśleć o tym, jak działa branża gier i że te firmy, które wszyscy znają i kochają jako firmy rozrywkowe, są czymś więcej” – powiedział Clifton.

Firma IGN skontaktowała się z Nintendo w celu uzyskania komentarza i zaktualizuje wszelkie oficjalne oświadczenia.

Kat Bailey jest starszym redaktorem wiadomości w IGN i współprowadzącą czat głosowy Nintendo. Masz wskazówkę? Wyślij ją do @the_katbot.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.