Connect with us

technologia

Zestawy Meta VR mogą uwięzić użytkowników w fałszywym środowisku: badania

Published

on

Zestawy Meta VR mogą uwięzić użytkowników w fałszywym środowisku: badania

Pracownik Meta korzysta z zestawu Meta Quest VR w salonie Meta w Brukseli, 7 grudnia 2022 r.
KENZO TRIBOUILLARD/AFP/Getty Images

  • Z nowego badania wynika, że ​​naukowcy odkryli potencjalną lukę w zabezpieczeniach gogli VR firmy Meta.
  • Tak zwany „atak incepcyjny” umożliwia osobie atakującej szpiegowanie i kontrolowanie środowiska VR użytkownika.
  • Tylko jedna trzecia uczestników badania zauważyła błąd, gdy ich sesja została przejęta.

Z nowego badania wynika, że ​​naukowcy odkryli potencjalnie poważną lukę w zabezpieczeniach zestawów słuchawkowych do rzeczywistości wirtualnej Meta.

Zespół badaczy z Uniwersytetu w Chicago znalazł sposób na włamanie się do zestawów słuchawkowych Meta Quest bez wiedzy użytkownika, umożliwiając mu kontrolowanie środowiska VR użytkownika, kradzież informacji, a nawet manipulowanie interakcjami między użytkownikami.

Badacze nazwali tę strategię „atakiem początkowym”, który zdefiniowali jako „atak, w którym osoba atakująca kontroluje interakcję użytkownika ze środowiskiem VR i manipuluje nią, zatrzymując go w pojedynczej, złośliwej aplikacji VR udającej pełny system VR”.

Badanie ma miejsce w czasie, gdy dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg nadal stawia na Apple Vision Pro, swojego największego konkurenta na rynku. W zeszłym tygodniu Zuckerberg powiedział, że gogle VR firmy Apple są „gorsze pod wieloma względami”.

The badanieo czym poinformowano po raz pierwszy Przegląd technologii MITnie został jeszcze poddany recenzji.

Z badania wynika, że ​​aby przeprowadzić atak, hakerzy musieli być podłączeni do tej samej sieci Wi-Fi, co użytkownik Questa. Zestaw słuchawkowy musiał także znajdować się w trybie programisty, który według badaczy wielu użytkowników Meta Quest pozostawia włączony, aby uzyskać dostęp do aplikacji innych firm, dostosować rozdzielczość i robić zrzuty ekranu.

Stamtąd badacze byli w stanie wstrzyknąć do zestawu słuchawkowego złośliwe oprogramowanie, instalując fałszywy ekran główny, który wyglądał dokładnie tak, jak oryginalny ekran użytkownika, ale który mógł być kontrolowany przez badaczy.

READ  Starfield i Redfall Bethesdy zostały przesunięte do 2023 r.

Ten podwójny ekran powitalny jest zasadniczo symulacją w symulacji.

„Chociaż użytkownik myśli, że normalnie wchodzi w interakcję z różnymi aplikacjami VR, w rzeczywistości wchodzi w interakcję w symulowanym świecie, w którym wszystko, co widzi i słyszy, zostało przechwycone, przekazane dalej i prawdopodobnie zmienione przez osobę atakującą” – napisali naukowcy w badaniu.

Badacze stworzyli sklonowane wersje przeglądarki Meta Quest i aplikacji VRChat. Po uruchomieniu repliki aplikacji przeglądarki badacze mogli szpiegować użytkowników logujących się na poufne konta, takie jak konto bankowe lub konto e-mail.

Mogli nie tylko zobaczyć, co robi użytkownik, ale także manipulować tym, co widział użytkownik.

Badacze opisali na przykład sytuację, w której użytkownik przesyła pieniądze. Gdy użytkownik próbuje przekazać komuś 1 dolara, osoba atakująca może zmienić tę kwotę na 5 dolarów na zapleczu. Tymczasem użytkownikowi nadal wyświetla się 1 USD, nawet na ekranie potwierdzenia, więc użytkownik nie wie, co się stało.

Aby przetestować początkowy proces ataku na prawdziwych ludziach, badacze poprosili 27 uczestników badania o interakcję z goglami VR podczas przeprowadzania ataku. Według badania tylko jedna trzecia użytkowników zauważyła błąd w momencie przejęcia sesji, a wszyscy oprócz jednego przypisywali go normalnym problemom z wydajnością.

Meta nie odpowiedziała natychmiast na prośbę Business Insider o komentarz, ale rzecznik powiedział MIT Technology Review, że analizują badanie, dodając: „Nieustannie współpracujemy w ramach naszego programu nagród za błędy i innych inicjatyw”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *