Connect with us

technologia

Persona 3 Reload: Ostateczny podgląd

Published

on

Persona 3 Reload: Ostateczny podgląd

W Persona 3 Portable grałem dopiero od kilku lat, więc gdy uruchomiłem wersję demonstracyjną Persona 3 Reload, ta stugodzinna saga wciąż wydawała mi się stosunkowo świeża. Byłem podekscytowany możliwością spędzenia czasu ze wszystkimi moimi starymi przyjaciółmi, ale byłem trochę sceptyczny, czy będzie to na tyle inne, aby ponownie uzasadnić inwestycję czasu. Jednak podczas ponadgodzinnej rozgrywki w ogóle nie czułem, że Reload obejmuje ten sam obszar, mimo że w zasadzie tak jest. Dodane elementy rozgrywki, zaktualizowana grafika, zoptymalizowane obszary i linki społecznościowe zmuszają mnie do spędzenia kolejnych kilku miesięcy na dotarciu do sedna Syndromu Apatii z załogą SEES.

Największą zmianę nastroju wywołał spacer po Wieży Tartaru, która jest obecnie najstraszniejszym ze wszystkich lochów Persony. „Aura panująca w tej części pięter, w którą grałem, jest naprawdę niepokojąca i ma na celu dokładne naśladowanie motywów śmierci w grze” – powiedzieli mi po demie producent Ryota Niitsuma i reżyser Takuya Yamaguchi. Odnowa Tartaru była dla zespołu wysokim priorytetem i to widać. Tempo jest znacznie bardziej naturalne, z innymi błyszczącymi elementami rozpraszającymi twoją uwagę, w tym stalagmitami ze skrystalizowanej energii cienia, z których możesz rozbijać i wydobywać przedmioty, oraz skrzyniami, które do otwarcia wymagają jednorazowych części zwanych Fragmentami Zmierzchu, które są rozproszone po Tartarze i Krainie prawdziwy świat. Nawet te pozornie proste dodatki radykalnie poprawiają prędkość poruszania się po wielu piętrach Tartaru.

Mechanika walki jest dokładnie taka, jakiej można oczekiwać od gier Persona, chociaż czynności takie jak przełączanie Person i analizowanie umiejętności wydają się bardziej nowoczesne i płynne niż wcześniej. Ataki totalne również zostały ulepszone dzięki nowym ekranom zakończenia (które są fajne) i sloganom (które również są dobre). A teraz opaska SEES to funkcjonalna część garderoby, która służy jako wskaźnik nowej funkcji specjalnego ataku zwanej Teurgią. Chociaż opiera się na Showtime z Persona 5, ataki Theurgy wymagają do aktywacji podwyższonych stanów emocjonalnych i specjalnych warunków dostosowanych do każdej postaci, więc aby się przedostać, wymagana jest większa strategia. Nie spędziłem wystarczająco dużo czasu na nawigacji w Tartarze, aby zrozumieć wszystkie ruchy, ale z tego, co widziałem, rezultaty są druzgocące dla wroga.

W końcu czuję, że naprawdę odkrywam, doświadczam i poznaję geografię wyspy Tatsumi Port, a nie tylko unoszę się nad nią.

Wiele rzeczy wygląda inaczej także w świecie zewnętrznym. Przede wszystkim mogę fizycznie chodzić po trójwymiarowych ulicach miast i korytarzach klas, zamiast przesuwać kursor nad dymkami w stosunkowo statycznym środowisku, jak poprzednie wersje Persony 3. Ogólnie rzecz biorąc, aparat utrzymuje bardziej precyzyjne ujęcia, więc przeskakiwanie do różnych miejsc sprawia wrażenie bardziej intymnego i niemal pierwszoosobowego. W końcu czuję, że naprawdę odkrywam, doświadczam i poznaję geografię wyspy Tatsumi Port, a nie tylko unoszę się nad nią. Nie czułem już tak bardzo ograniczeń małego miasteczka, gdzie przemieszczanie się z miejsca na miejsce w miarę upływu godzin bardziej przypominało wprowadzanie danych niż grę. Oraz: Mogę dostać pracę na pół etatu w kinie!

Dla mnie być może najbardziej ekscytujące zmiany w życiu poza polowaniem na cienie miały miejsce w akademiku, dzięki czemu miałem wrażenie, że główny bohater faktycznie tam mieszka z sześcioma kolegami z klasy. Dach, kuchnia, odtwarzacz DVD Fuuka i regał na książki są teraz do Twojej dyspozycji, abyś mógł pracować w ogrodzie, gotować, oglądać filmy, czytać z przyjacielem lub doskonalić swoje trzy cechy charakteru w wolnym czasie. Ponadto komputer stacjonarny w holu może być również używany do sporządzania statystyk osobowości. Yamaguchi i Niitsuma przyznali, że akademik zawsze był szczególnym środowiskiem dla tych gier, a wysiłki, jakie poczynili, aby stworzyć domową, społeczną przestrzeń, nadają siedzibie SEES mile widziane ciepło w porównaniu z przeważnie ponurą główną narracją gry.

Podsumowując, moje wątpliwości dotyczące ponownego zanurzenia się w terytorium Persony 3 zostały rozwiane przez to demo. Persona 3 Reload nie jest remakiem, w którym wprowadzono kilka zmian tu i ówdzie; To naprawdę przemyślana, zaktualizowana gra, która pozornie może stanąć na własnych nogach w konkurencyjnym pakiecie Persona.

READ  Konwergencja sztucznej inteligencji i kreatywności: przedstawiamy Ghostwriters
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *