Connect with us

Gospodarka

Niemcy zawierają sojusz w celu zmiany planowanego unijnego zakazu stosowania silników spalinowych

Published

on

Niemcy zawierają sojusz w celu zmiany planowanego unijnego zakazu stosowania silników spalinowych

BERLIN – Niemcy zawarły sojusz z Włochami i niektórymi krajami Europy Wschodniej, sprzeciwiając się planom wycofania silników spalinowych do 2035 r., chyba że samochody napędzane e-paliwami zostaną zwolnione z zakazu.

Ministrowie transportu Niemiec, Włoch, Czech, Polski, Rumunii, Węgier i Słowacji spotkali się w poniedziałek, aby omówić zmiany w planach Unii Europejskiej.

Federalny minister transportu Volker Wissing powiedział, że m.in. Włochy, Polska i Czechy podzielają sceptycyzm co do wycofywania silników spalinowych.

Berlin prowadzi rozmowy z Brukselą i szuka rozwiązania „jak najszybciej” przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy, powiedział Wissing dziennikarzom w Strasburgu w poniedziałek.

„Propozycja wymaga pilnej zmiany” biały zwany.

Powiedział, że grupa krajów chce osobnej kategorii samochodów z silnikami spalinowymi po 2035 r., które mogłyby być napędzane syntetycznymi, neutralnymi pod względem emisji CO2 e-paliwami.

„Zakaz stosowania silnika spalinowego, jeśli może on pracować w sposób neutralny dla klimatu, wydaje nam się niewłaściwym podejściem” – powiedział Wissing w poniedziałek.

Volkswagen i Porsche opracowują e-paliwa i argumentują, że mogą one stanowić alternatywę dla elektryfikacji w niektórych segmentach przemysłu samochodowego. Wissing powiedział, że pojazdy napędzane wyłącznie e-paliwami powinny być zwolnione z planowanego zakazu.

„Nie chcemy wstrzymywać rzeczy ani nie chcemy, aby w końcu zawiodły” – powiedział Wissing. „Chcemy, aby regulacje odniosły sukces – potrzebujemy neutralności klimatycznej – ale musimy pozostać otwarci na technologię, wszystko inne nie jest dobrą opcją dla Europy”.

Nadchodzi nowa sugestia

Czeski minister transportu Martin Kupka powiedział, że Komisja Europejska może przedstawić prawnie wiążącą propozycję dotyczącą e-paliw w nadchodzących tygodniach.

„Informacja była taka, że ​​w najbliższych dniach lub w ciągu najbliższych dwóch tygodni będziemy musieli znaleźć rozwiązanie tego zwolnienia dla e-paliw” – powiedział Kupka. „Trzeba znaleźć rozwiązanie.

READ  Ukraińscy parlamentarzyści wyrzuceni z Polski w związku z trwającym sporem zbożowym – EURACTIV.com

Zakaz ICE, główne narzędzie UE służące przyspieszeniu przejścia Europy na pojazdy elektryczne, został wstrzymany na początku tego miesiąca po sprzeciwie ze strony Niemiec w ostatniej chwili. Zaskoczyło to polityków w Brukseli i innych krajach członkowskich, ponieważ państwa UE i Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie prawa już w zeszłym roku.

Dekarbonizacja transportu jest postrzegana jako kluczowy filar celu UE, jakim jest ograniczenie emisji o 55 procent w tej dekadzie na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Jednak samochody mają ogromne znaczenie w Niemczech, gdzie przemysł samochodowy zatrudnia około 800 000 osób i osiąga sprzedaż na poziomie około 411 miliardów euro (441 miliardów dolarów amerykańskich), co czyni go zdecydowanie największym segmentem gospodarki.

Zwolennicy e-paliw twierdzą, że zasadniczo jest to odnawialna energia elektryczna, która została przekształcona w palne paliwo płynne przy użyciu CO2 z atmosfery.

Krytycy twierdzą, że e-paliwa są marnotrawstwem energii odnawialnej i należy je oszczędzać do zastosowań trudniejszych do dekarbonizacji, podczas gdy niektóre części branży obawiają się również, że może to prowadzić do niepewności regulacyjnej.

Bloomberg przyczynił się do powstania tego raportu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *