Connect with us

Gospodarka

Asseco Poland SA : Raport Asseco Poland SA na temat informacji niefinansowych

Published

on

Asseco Poland SA : Raport Asseco Poland SA na temat informacji niefinansowych

SPIS TREŚCI

  • 1. OPIS FIRMY I JEGO MODELU BIZNESOWEGO ………………………………………… …. …………………………… 4

    Asseco Poland S.A. ………………………………………….. ………………………………………….. ……………………………… 4

    Strategia rozwojowa ………………………………………… ……………………………………………. …………………………….. 4

    Pozycja rynkowa firmy ……………………………………… …….. ……………………………………. ….. ….. 6

    Model federacji ……………………………………… ……………………………………………… …… …. ………………………… 8.

    Struktura zarządzania ………………………………………… ……………………………………………. …………………………….. 8

    System kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego ……………………………. . …………………. 11

  • 2. SPRAWY PRACOWNICZE ……………………………………… …………………………………………………………. …………………….. 12

    Polityka personalna ……………………………………… ………………………………………….. …………………………………………… 12

    Ocena i rozwój pracowników ……………………………………… ……………………………………………… ……14

    Dodatkowe świadczenia dodatkowe ……………………………………… ……………………………………………… …… …. …………….. piętnaście

    Ankieta Zaangażowania i Satysfakcji ………………………………… …… ……………………………………… ….. . …… piętnaście

    Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) ……………………………………… ….. ………………………………………….. …… ……. piętnaście

    Istotne zidentyfikowane ryzyka w obszarze​​spraw pracowniczych ………………………………. ……………………………….. 16

    Ryzyko wzrostu kosztów pracy ……………………………………… …….. ……………………………………. ………………………………… 16

    Ryzyka związane z możliwą utratą kluczowych pracowników ……………………………………… …. ………… 16

  • 3. KWESTIE SPOŁECZNE ………………………………… …… ……………………………………… … ………………………………………….. ..16

    Zidentyfikowane istotne ryzyka w obszarze spraw społecznych ……………………………………… …………………………………………… 19

    Ryzyko niezadowolenia z ograniczenia zakresu podejmowanych działań ………………………………………….. …. 19

  • 4. KWESTIE KLIMATYCZNE I ŚRODOWISKOWE ………………………………………….. ……………………………………………… …….. ..20

    Ustawy i regulacje dotyczące ochrony środowiska …………………………………………….. ……………………………………. …… .. ….. 20

    Właściwi interesariusze ………………………………………… ……………………………………………… ……………………………………………… 21

    Zmiana klimatu i jej wpływ na zrównoważony rozwój ………………………………………….. . ………………. 21

    Paliwa i energia ……………………………………… ……………………………………………… ……………………………………………… 22

    Woda i kanalizacja ……………………………………… ……………………………………………… ……………………………………………… 23

    Emisja gazów cieplarnianych ……………………………………….. ……………………………………………… ….. …………………. 24

    Surowce i odpady ……………………………………… ……………………………………………… …….. ……………………………….. 26

    Edukacja ekologiczna ………………………………………… ……………………………………………. …………………. 28

    Dostawa …………………………………………. ………………………………………….. ………………………………………….. … 29

    Taksonomia UE ……………………………………. ……….. ………………………………… ………. ……………………………………. 29

    Znaczące zagrożenia zidentyfikowane w obszarze zagadnień środowiskowych i klimatycznych ………………………………………… … … 32

  • 5. PYTANIA DOTYCZĄCE PRZESTRZEGANIA PRAW CZŁOWIEKA …………………………….. .. . ………………………… 33

READ  Polska wzywa członków NATO do zwiększenia wydatków na obronność

Znaczące zagrożenia zidentyfikowane w obszarze poszanowania praw człowieka …………………….. ………… . …. 34

Ryzyko łamania praw człowieka w firmie …………………………………………. . ………………………………… 34

Ryzyko łamania praw człowieka przez dostawców firmy ………………………………… . ……………….. 34

6.

KWESTIE ANTYKORUPCYJNE ……………………………………… .. ……………………………………………… ……………………………………………… 34

Zidentyfikowane istotne ryzyka w obszarze przeciwdziałania korupcji ……………………………………… ……………………………….. 35

Ryzyko korupcji ………………………………………… ……………………………………………… …. …………………………………………… 35

WPROWADZENIE

Niniejszym przekazujemy Asseco Poland SA (dalej „Spółka”, „Jednostka Dominująca”, „Asseco Poland”) raport informacji niefinansowych za rok 2021 (dalej „Raport”), zawierający informacje niefinansowe o Spółce za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Raport został przygotowany z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, wytycznych Komisji Europejskiej w zakresie raportowania informacji niefinansowych, a także norm krajowych w sprawie informacji niefinansowych (SIN) oraz międzynarodowych wytycznych Global Reporting Initiative (GRI).

Dobór i opis przedstawionych w raporcie wytycznych oraz wskaźników efektywności oparto o kryterium istotności, uwzględniające czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na działalność firmy. Głównymi czynnikami branymi pod uwagę podczas oceny istotności były:

  • branża, w której działa firma,

  • profil działalności i otoczenie rynkowe,

  • wielkość wpływu na lokalną społeczność i środowisko,

  • oczekiwania interesariuszy.

Dane prezentowane w raporcie są sprawdzane i aktualizowane dla rocznych okresów sprawozdawczych oraz regularnie publikowane wraz z raportami za kolejne lata obrotowe.

1. OPIS FIRMY I JEGO MODELU BIZNESOWEGO

Asseco Poland SA

Asseco Poland jest wiodącą polską spółką informatyczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) oraz spółką-matką międzynarodowej Grupy Asseco. Asseco Poland łączy kompetencje firmy programistycznej i usługowej oraz producenta zaawansowanego technologicznie oprogramowania. Zarówno spółka dominująca, jak i grupa współpracują z firmami i instytucjami z kluczowych sektorów gospodarki, w tym z energetyki, banków, towarzystw ubezpieczeniowych, telekomunikacji, administracji publicznej i ochrony zdrowia.

Asseco Poland obsługuje następujące systemy zarządzania:

  • ISO 9001:2015 (System Zarządzania Jakością),

  • ISO/IEC 27001:2013 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji),

  • ISO 22301:2012 (System Zarządzania Ciągłością Działalności),

  • ISO 14001:2015 (system zarządzania środowiskowego),

  • AQAP 2110:2016 (system zapewniania jakości projektowania, rozwoju i produkcji dla dostawców produktów i usług w krajach NATO) oraz AQAP 2210:2015 (wymagania uzupełniające AQAP 2110 dotyczące zapewniania jakości oprogramowania),

  • Certyfikat WSK (system prowadzenia obrotu towarami i usługami o znaczeniu strategicznym).

READ  Zdaniem polskiego FM Unia Europejska i społeczność euroatlantycka mają wobec Białorusi obowiązek - pierwsza wiadomość

Systemy te są certyfikowane zgodnie z normą w dziedzinach, które są zainteresowane takim potwierdzeniem przez organ zewnętrzny.

strategia rozwojowa

Dzięki strategii nakierowanej na budowanie kompetencji zawodowych i rozwój własnych produktów, firma osiągnęła pozycję wiodącego dostawcy na rynku IT w Polsce, a dzięki rozwojowi grupy także największego dostawcy nowoczesnych rozwiązań informatycznych w Polsce. Polska i pretenduje do regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Strategia Asseco Poland koncentruje się na budowaniu długoterminowej wartości dla naszych interesariuszy. Jest zbudowana na dwóch głównych filarach: rozwijaniu własnego oprogramowania i usług oraz skalowaniu poprzez akwizycje.

Strategia rozwoju organicznego Asseco Poland koncentruje się na dostarczaniu szerokiej gamy autorskich rozwiązań i usług informatycznych. Działalność firmy oparta jest na branżowych kompetencjach technologicznych i biznesowych. Asseco Poland oferuje kompleksowe rozwiązania dla całych sektorów gospodarki, a także sprzedaje standaryzowane produkty dla mniejszych firm.

Asseco Poland od wielu lat prowadzi skuteczną politykę akwizycyjną w kraju i za granicą. Od 2004 roku firma z sukcesem zrealizowała ponad 115 akwizycji, wielokrotnie zwiększając wielkość swojej działalności i zasięg geograficzny.

W swoich działaniach akwizycyjnych spółka koncentruje się na poszerzaniu kompetencji w podstawowych obszarach biznesowych, otwieraniu nowych rynków geograficznych czy umacnianiu pozycji całej Grupy Asseco w krajach, w których była już obecna.

Misja i wizja

Misją Asseco Poland jest podnoszenie jakości życia poprzez dostarczanie rozwiązań dla ludzi i technologii dla biznesu.

Po wizji:

  • Asseco Poland chce być niezawodne i szybkie, oferując najlepsze produkty i usługi, aby pomagać klientom na całym świecie w osiąganiu ich celów. Jej pracownicy tworzą kompetentny, pełen pasji zespół, który łączy tradycyjne wartości z nowoczesnymi procesami,

  • Firma buduje międzynarodową grupę spółek technologicznych, których model współpracy pozwala wykorzystać lokalną przedsiębiorczość i znajomość rynku, a przynależność firmy do grupy zwiększa jej możliwości wykonawcze i wiarygodność wśród wymagających klientów.

READ  Wielka Brytania, Polska i Ukraina we współpracy rozmawiają o rosyjskim zagrożeniu

Cele strategiczne w kluczowych obszarach

rynek

  • dla sektora finansowego, opieki zdrowotnej, korporacyjnego i rządowego w kraju i za granicą,

  • Opracowywanie i dostarczanie rozwiązań opartych na oprogramowaniu w obszarach krytycznych dla biznesu klientów firmy,

  • chęć tworzenia powtarzalnych rozwiązań pozwalających na osiągnięcie rozsądnych marż przy zachowaniu konkurencyjnych poziomów cenowych,

  • Dążenie do stabilnego źródła dochodów z utrzymania i rozwoju dostarczanego oprogramowania poprzez zachowanie i ochronę praw autorskich do opracowywanych w firmie rozwiązań,

  • Dostarczanie rozwiązań SaaS w oparciu o autorskie oprogramowanie.

organizacja

  • Jednostki biznesowe dedykowane do obsługi różnych sektorów rynku,

  • duże zróżnicowanie ze względu na odmienne potrzeby, specyfikę i etapy rozwoju poszczególnych sektorów,

  • Wsparcie wszelkich inicjatyw wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy obszarami,

  • zestaw wspólnych wartości oraz wizję, misję, strategię, które można uszczegółowić według obszaru biznesowego,

  • wspólne dla wszystkich obszarów procesy back office wspierające cele biznesowe,

  • Inwestycje w badania i rozwój (B+R).

To jest fragment oryginalnej treści. Uzyskaj dostęp do oryginalnego dokumentu do dalszego czytania tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *