Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły komunikacyjne – uważa Ryanair

Published

on

Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły komunikacyjne – uważa Ryanair

Autor: Alan Charlish

WARSZAWA (Reuters): Polska powinna porzucić plany wydania miliardów na ogromny przesiadkowy port lotniczy w centrum kraju i zamiast tego wydać część tych pieniędzy na rozwój regionalnych portów lotniczych, stwierdził dyrektor naczelny Ryanair w obliczu niepewności co do przyszłości projektu.

Nowy rząd dokonuje przeglądu planów budowy Solidarnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który ma zostać oddany do użytku w 2028 r. i obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Budowa jeszcze się nie rozpoczęła, a projekt był krytykowany ze względu na koszt i zakres.

Zwolennicy twierdzą jednak, że utworzenie ogromnego lotniska z połączeniami kolei dużych prędkości na terenie całego kraju zapewniłoby Polsce znaczny impuls gospodarczy.

„Powiedziałbym: wykorzystaj ułamek, i mam na myśli ułamek, budżetu CPK na wsparcie rozwoju lokalnych regionalnych portów lotniczych, pomóż im w rozwoju, a gospodarka będzie nadal prosperować” – powiedział Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair . – stwierdził w wywiadzie Reuters.

Inwestycje w regionalne porty lotnicze byłyby pozytywne dla Ryanaira, który w ciągu najbliższej dekady zamierza podwoić swoją działalność na szybko rozwijającym się polskim rynku i rozszerzyć swoją działalność na Europę Wschodnią.

McGuinness przemawiał podczas podróży do Polski, aby omówić przeniesienie lotów z warszawskiego lotniska Modlin do innych lokalizacji w Polsce.

Ryanair twierdzi, że brak porozumienia z zarządem Modlina w sprawie rozbudowy lotniska, a następnie dalsza niezadowalająca współpraca, nie pozostawiły innego wyjścia, jak tylko dalej ograniczać swoją działalność na tym lotnisku.

Port Lotniczy Modlin nie odpowiedział na przesłaną e-mailem prośbę o komentarz.

„Nie jest to jeszcze całkowicie pewne, ale z pewnością założyłbym, że przewidujemy średnie lub wysokie dziesiąte części procentowego zmniejszenia przepustowości w Modlinie na lato 2024 r. w porównaniu z latem 2023 r.” – powiedział McGuinness.

READ  Polski organ antykonkurencyjny bada Apple

„Z Modlina będzie więcej samolotów wylatujących i mamy nadzieję, że spotkamy się z naszymi rozsądnymi partnerami lotniskowymi… (bo) jeśli będziemy wylatywać z Modlina, to chcemy je zatrzymać w Polsce”.

(Raport: Alan Charlish; redakcja: Mark Potter)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *