Connect with us

Zabawa

Umowy przejściowe SAG zapewniają aktorom A24 i Neon Oscary

Published

on

Umowy przejściowe SAG zapewniają aktorom A24 i Neon Oscary

Kolumna Awards Circuit: Niezależne studia będą miały przewagę już na wczesnym etapie rozdania nagród nad streamerami i dużymi studiami czekającymi na zakończenie strajków

Droga do Oscarów wydaje się trudniejsza niż kiedykolwiek.

Po sfinalizowaniu przez WGA umowy ze studiami na początku tego miesiąca branża była zaskoczona, gdy AMPTP ogłosiło, że zawiesza negocjacje z SAG-AFTRA, która strajkuje od lipca.

Końca nie widać, ale jedno jest pewne: filmy niezależne mogą mieć przewagę konkurencyjną w wyścigu o Oscary. Niezależni autorzy filmów i aktorzy mogą promować swoje projekty na mocy tymczasowych umów.

Czytać: różnorodność Obwód nagród, w którym znajdziesz najnowsze prognozy Oscarów we wszystkich kategoriach.

Aby otrzymać wstępną umowę od SAG-AFTRA, producent musi działać niezależnie od podmiotów AMPTP i zgodzić się na warunki zaproponowane przez gildię w negocjacjach. Do tej pory zatwierdzono ponad 100 umów przejściowych. Do udziału w konkursie kwalifikują się studia niebędące częścią AMPTP, w tym A24, Lionsgate i Neon, podobnie jak filmy finansowane niezależnie.

W wyścigu o Oscary wzięło udział pięć solidnych zakładów na najlepsze zdjęcia od dysponujących dużymi kieszeniami studiów – „Killers of the Flower Moon” firmy Apple, „Maestro” Netflix, „Poor Things” Searchlight Pictures i „Poor Things” Warnera. „Barbie” Bros. i Universal. „Oppenheimer” — wszystkie pozostałe zespoły rywalizują o zajęcie pięciu pozostałych miejsc.

„Podczas gdy wszyscy są uciszani, głupotą byłoby nie mówić tak głośno, jak to możliwe” – mówi jeden ze strategów cenowych różnorodność. „Nie mogę się doczekać, jak głośno będzie, kiedy wrócimy, ponieważ wszyscy będą mieli wrażenie, że niektórzy mieli przewagę”.

Jednocześnie „wstępne porozumienie nie musi oznaczać, że aktor wystąpi i będzie promować swój film” – mówi inny konsultant ds. reklamy. „Im większa gwiazda, tym większej kontroli muszą się poddać, starając się o nominację do Oscara”.

READ  Reżyser „Przysięgi Ireny” sfilmował kryzys ukraiński przez pryzmat II wojny światowej - The Hollywood Reporter

Zawarto wstępne porozumienia w sprawie wszystkich jesiennych wydawnictw A24, zwłaszcza trzech pretendentów do największych nagród – „Past Lives” Celine Song, „The Zone of Interest” Jonathana Glazera i „The Iron Claw” Seana Durkina. To niezależne studio reżyseruje także horror komediowy „Dream Scenario” z Nicolasem Cage’em w roli głównej.

Dzięki uprzejmości Festiwalu Filmowego w Cannes

Przypadkowo Sandra Hülser z The Zone of Interest występuje także w filmie Anatomy of a Fall, dystrybuowanym przez firmę Neon. Zdobywca Złotej Palmy nie został wybrany jako międzynarodowy film Francji, ale studio w dalszym ciągu planuje kontynuować kompleksową kampanię z nagrodami.

W Neonie występuje także weteran Hollywood Michael Mann i jego film biograficzny „Ferrari” z ulubieńcami Akademii Adamem Driverem i Penélope Cruz. Wizjoner filmowy otrzymał tylko jedną nominację do Oscara za reżyserię filmu „Wtajemniczony” (1999). Biorąc pod uwagę znakomitą karierę autora, kierownictwo może czuć się w obowiązku zaprosić go ponownie po tak długiej przerwie.

Neon nabył także „Origin” od scenarzystki i reżyserki Avy DuVernay, ale wstępna umowa wciąż nie została zawarta. Gdy media uzyskają dostęp do oszałamiającej twórczości gwiazd Aunjanue Ellis-Taylor i DuVernay, zarówno aktorka, jak i reżyser będą w jeszcze lepszej sytuacji, aby zapewnić sobie miejsce na kartach historii. Tylko jedna czarna kobieta zdobyła tytuł najlepszej aktorki (Halle Berry za „Monster’s Ball” z 2001 roku), a czarna kobieta nie otrzymała jeszcze nominacji za reżyserię.

Chociaż Lionsgate nie jest członkiem AMPTP, nie ma potwierdzenia ani wzmianki o tym, że jej filmy ubiegały się o umowy. „Jesteś tam, Boże? „It’s Me, Margaret” Kelly Fremon Craig jest ulubieńcem krytyków, ale nie spodziewaj się, że jego gwiazdy zwrócą uwagę na adaptację Judy Blume.

Kiedy w 2020 r. pandemia sparaliżowała światową gospodarkę, być może byliśmy świadkami jednego z „najczystszych” składów Oscarów w ostatnich latach. Talenty i studia nie były w stanie zadowolić decydentów ani bombardować opinii publicznej reklamami. Zamiast tego wyborcy branży utknęli w domu i nie mieli innego wyboru, jak tylko obejrzeć dostępne dla nich filmy. Być może dlatego nazwy odzwierciedlały bardziej zrównoważony rozkład preferencji pomiędzy establishmentem („Mank”), młodymi i zróżnicowanymi członkami („Judasz i Czarny Mesjasz”) oraz kieszeniami międzynarodowymi („Ojciec”).

Jeżeli strajk będzie kontynuowany bez gwiazdek, wyborcy znów będą zdani na siebie. Może nie jest tak źle?

Przeczytaj najnowsze aktualizacje prognoz poniżej.


najlepsze zdjęcie
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Żelazny pazur” (A24)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Pochodzenie” (neon)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)
„Strefa zainteresowań” (A24)

dyrektor
Greta Gerwig – „Barbie” (Warner Bros.)
Yorgos Lanthimos – „Biedne rzeczy” (Zdjęcia w trybie Searchlight)
Christopher Nolan – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Alexander Payne – „The Holdovers” (wkłady fokusowe)
Martin Scorsese – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)

Najlepszy aktor
Bradley Cooper – „Maestro” (Netflix)
Leonardo DiCaprio – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Colman Domingo – „Rustin” (Netflix)
Cillian Murphy – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Jeffrey Wright – „Fikcja amerykańska” (MGM)

Najlepsza aktorka
Lily Gladstone – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Sandra Hülser – „Anatomia upadku” (Neon)
Carey Mulligan – „Maestro” (Netflix)
Margot Robbie – „Barbie” (Warner Bros.)
Emma Stone – „Biedne rzeczy” (Zdjęcia w świetle reflektorów)

obsada drugoplanowa
Willem Dafoe – „Biedne rzeczy” (zdjęcia w reflektorze)
Robert DeNiro – „Zabójcy kwiatowego księżyca” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Robert Downey Jr. – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
Ryan Gosling – „Barbie” (Warner Bros.)
Mark Ruffalo – „Biedactwo” (zdjęcia w reflektorze)

aktorka wspierająca
Emily Blunt – „Oppenheimer” (Universal Pictures)
America Ferrera – „Barbie” (Warner Bros.)
Julianne Moore – „Maj grudzień” (Netflix)
Cara Jade Myers – „Killers of the Flower Moon” (Apple Original Films/Paramount Pictures)
Da’Vine Joy Randolph – „The Holdovers” (posty skupione)

Oryginalny scenariusz
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Żelazny pazur” (A24)
„Maestro” (Netflix)
„Poprzednie wcielenia” (A24)

Dostosowany scenariusz
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)
„Strefa zainteresowań” (A24)

Animowana funkcja
„Chłopiec i czapla” (GKids)
„Żywiołak” (Pixar)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)
„Trolle łączą siły” (animacja DreamWorks)
„Życzenie” (Walt Disney Pictures)

Projekt produktu
„Barbie” (Warner Bros.)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

kinematografia
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Napoleon” (oryginalne filmy Apple/Sony Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Saltburn” (Amazon MGM Studios)
„Strefa zainteresowań” (A24)

Projekt kostiumu
„Jesteś tam, Boże? To ja, Margaret” (Lionsgate)
„Barbie” (Warner Bros.)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

cięcie
„Barbie” (Warner Bros.)
„The Holdovers” (funkcje fokusowe)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)

Makijaż i stylizacja fryzur
„Ferrari” (neon)
„Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (Marvel Studios)
„Żelazny pazur” (A24)
„Maestro” (Netflix)
„Biedacy” (zdjęcia w świetle reflektorów)

dźwięk
„Ferrari” (neon)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Maestro” (Netflix)
„Napoleon” (oryginalne filmy Apple/Sony Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)

Efekty wizualne
„Niebieski Żuk” (Warner Bros.)
„Stwórca” (20th Century Studios)
„Mała syrenka” (Walt Disney Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

Oryginalny wynik
„Amerykańska fikcja” (MGM)
„Killers of the Flower Moon” (oryginalne filmy Apple/Paramount Pictures)
„Oppenheimer” (obrazy uniwersalne)
„Pochodzenie” (neon)
„Spider-Man: Po drugiej stronie pająka” (Sony Pictures)

Oryginalna piosenka
„Po co zostałam stworzona?” z „Barbie” (Warner Bros.)
„The Fire Inside” z „Flamin’ Hot” (Hulu/Searchlight Pictures)
„Jestem” z „Origin” (Neon)
„Lepsze miejsce” z filmu „Trolle łączą siły” (animacja DreamWorks)
„This Wish” z filmu „Wish” (Walt Disney Pictures)

film dokumentalny
„20 dni w Mariupolu” (PBS)
„Amerykańska symfonia” (Netflix)
„Anzelm” (Janus/pokaz)
„Mały Richard: Jestem wszystkim” (Magnolia Pictures)
„Zastrzelili pianistę” (Sony Pictures Classics)

Funkcja międzynarodowa
„Perfect Days” z Japonii (neon)
„Smak rzeczy” z Francji (IFC Films)
„The Teachers’ Lounge” z Niemiec (Sony Pictures Classics)
„Chłopi” z Polski (Sony Pictures Classics)
„Strefa zainteresowań” z Wielkiej Brytanii (A24)

Animowany film krótkometrażowy
„Ashkaska” (dystrybucja wkrótce ogłoszona)
„The Old Young Crow” (dystrybucja wkrótce ogłoszona
„Pewnego razu w studiu” (Walt Disney Pictures)
„Piotruś i wilk” (HBO)
„Znacznie lepiej” (dystrybucja wkrótce ogłoszona)

Dokumentalny krótki
„Between Earth and Sky” (krótkie spodenki POV)
„Obóz odwagi” (Netflix)
„Kluczowe głosowanie” (The New Yorker)
„Ostatni warsztat” (zdjęcia w świetle reflektorów)
„Tatuaż na mózgu” (dokumenty MTV)

Krótkometrażowy film akcji na żywo
„Po” (Netflix)
„Shadow Brother Sunday” (dystrybucja zostanie ogłoszona)
„Pasterz” (Walt Disney Pictures)
„Take Me Home” (dystrybucja zostanie ogłoszona)
„Troja” (The New Yorker)

Śledzenie 4 najlepszych liderów nominacji (film)

  1. „Zabójcy Kwietnego Księżyca” – 13
  2. „Oppenheimera” – 12
  3. „Barbie” – 10
  4. „Maestro” i „Biedaczki” – 9

Śledzenie 4 najlepszych liderów nominacji (studio)

  1. Oryginalne filmy Apple – 15 grudnia
  2. Netflixa – 14
  3. Obrazy uniwersalne – 12
  4. Searchlight Pictures i Warner Bros. – 11

Kategorie przewidywań Oscarów

NAJLEPSZE OBRAZEK | REŻYSER | NAJLEPSZY AKTOR | NAJLEPSZA AKTORKA | AKTORZY DRUGOPLANOWI | AKTORKA DRUGOPLANOWA | SCENARIUSZ ORYGINALNY | Scenariusz adaptowany | FUNKCJA ANIMOWANA | PROJEKT PRODUKCJI | KINEMATOGRAFIA | PROJEKTOWANIE KOSTIUMÓW | MONTAŻ FILMOWY | MAKIJAŻ I STYLIZACJA WŁOSÓW | DŹWIĘK | EFEKTY WIZUALNE | ORYGINALNA partytura | PIOSENKA ORYGINALNA | FILM DOKUMENTALNY | CECHY MIĘDZYNARODOWE | KRÓTKI KRÓTKI ANIMOWANY | KRÓTKI DOKUMENT | KRÓTKA AKCJA NA ŻYWO

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *