Connect with us

Zabawa

„The Hater”, film Netflix, który w niesamowity sposób przewidział próbę zamachu na polityczną rzeczywistość

Published

on

Najważniejsza jest prawda ”- mówi w połowie drogi Tomasz (Maciej Musiałowski) Hatera ze wszystkich kłamstw, które wypluł nałogowy kłamca, żadne nie jest bardziej bezwstydne. Chociaż oszustwo jest towarem Tomasza, jest wiele autentyczności w roli pisarza / reżysera Jana Komasy w Netflix (premiera 29 lipca), której premiera została czasowo opóźniona, ponieważ jej fikcyjna historia odzwierciedla prawdziwą tragedię, która wstrząsnęła rodzinną Polską Komasy.

Zamknięte trzy tygodnie po rozpoczęciu zdjęć HaterPrezydent Liberalnego Gdańska Paweł Adamowicz został zamordowany na scenie przez prawicowego kapelusznika podczas świątecznej imprezy charytatywnej – szokująca zbrodnia, która w niesamowity sposób odzwierciedla fabułę najnowszego Komasy, która prowadzi do podobnej masakry z udziałem lewicowego homoseksualnego polityka. Paweł. Jednak ten kandydat na kampanię nie jest bohaterem materiału; Zamiast tego cała uwaga skupia się na Tomaszu, 20-letnim uczniu, który został wyrzucony ze szkoły prawniczej za plagiat. Tomasz od początku był pretendentem i oszustem, a jego następną historią, podobnie jak jego duchowego poprzednika, jest wysiłek Komasy w 2011 roku Pokój samobójców– O niebezpieczeństwach życia online, które oferuje socjopatycznym samotnikom i wyrzutkom (a także istotom nastawionym na zysk) niezliczone możliwości powielania i manipulacji.

Tomasz jest ambitny, samolubny i pełen tlącej się złości. Jest złoczyńcą wyciętym z rozpoznawalnego i wiarygodnego kształtu. Jego brak współczucia i moralności przejawia się po wydaleniu ze szkoły. Na kolacji z bliskimi przyjaciółmi rodziny Robertem (Jacek Koman) i Zofią Krasucką (Agata Kulesza), którzy opłacają czesne, a także ich córką Gabi (Vanessa Aleksander), Tomasz wyczuwa nieautentyczność i odchodząc chwilowo zostawia komórkę posłuchać obiad nad nim. To nie jest pochlebna rozmowa Hater przedstawia Roberta i Zofię jako bogatych, aroganckich Phonys. Niemniej jednak takie niewygodne podsłuchiwanie niewiele przeszkadza Tomaszowi w tęsknocie za Gabi, z którą zaprzyjaźnia się na Facebooku iz którą dzieli intymny taniec w nocnym klubie. Nawet jeśli obietnica romantycznego związku chwieje się, Tomasz maksymalnie wykorzystuje wieczór, odważnie przedstawiając się Buzz PR bigwig Beata (Agata Kulesza) i przeprowadzając z nim wywiad.

READ  Wirtualna rzeczywistość Fiji Times przybliża historię Holokaustu przyszłym pokoleniom

Buzz PR to przełomowa firma, która oferuje swoim klientom anonimowe usługi dezinformacji online – bez względu na to, kim są – a Tomasz dokładnie pasuje i okazuje się być natychmiastowym kapitałem, dokonując niewłaściwego kompromisu na linii sportowej, która sprawia, że ​​biznes Biznes przynosi. Jest bezlitosnym i taktycznym oszustem w jaskini zniszczenia, w której podsłuchy, inwigilacja i propaganda są na porządku dziennym przez całą dobę. Beata szybko dostrzega potencjał Tomasza i przydziela go do pracy nad kontem, na którym popularnego kandydata na burmistrza Pawła Rudnickiego (Maciej Stuhr) ma być oczerniany jako kochający uchodźców lewicowy zamiar zniszczenia Polski poprzez masową islamizację. Zgorzkniały z powodu Gabi, która go odrzuca i mówi rodzicom, że rzucił szkołę, Tomasz jest już napędzany odrzuceniem i urazą w tym momencie. A kiedy dowiaduje się, że Robert i Zofia są dobroczyńcami Pawła, jego impulsy zawodowe i osobiste harmonijnie ze sobą współgrają – i to nie po raz ostatni, bo z Beatą nawiązuje też bliski związek, co podkreśla pożądanie, dominacja i nastawienie na karierę. bezwzględność.

Prawdziwe objawienie przychodzi, gdy Tomasz otrzymuje co noc zamówienie na dostawę jedzenia od Araba z ogromnym podbitym okiem po rozpowszechnianiu antyislamskich wirusowych memów wideo – wyraźny dowód na to, że jego wirtualne sztuczki mają konsekwencje na ulicy. Hater Następnie ściga Tomasza, który pogrąża się w swojej pracy, w której mądrą strategią jest rozgrywanie obu stron konfliktu, aby wzniecić pożar. Wkrótce zgłasza się na ochotnika do Pawła – i uwodzi go – aby zwiększyć swoje szanse na sabotaż, jednocześnie dołączając do gry wideo MMORPG, aby zderzyć się z białym nacjonalistycznym fanatykiem Stefanem „Guzkiem” Guzkowskim (Adam Gradowski), aby zaprzyjaźnić się i zwerbować straszny atak. To mściwy akt żonglerki, który może wykonać tylko osoba bez empatii i etyki, a reżyser Komasa zwraca szczególną uwagę na zimny, samolubny proces myślowy swojego głównego bohatera, który regularnie skupia się na jego pustej twarzy, gdy biegi w jego głowie rozwijają się sprytnie nowe. taktyka.

Z przyjaznym uśmiechem, który niemal maskuje czającą się w nim pustkę, Tomasz okazuje się przerażającym, niepozornym potworem. Wcielony przez Musiałowskiego z kamienną postacią, jest społecznie kompetentnym chłopcem, który jest także kimś z zewnątrz, wściekłym na ciągłe zwolnienia i niepowodzenia, które mu się przytrafiają. Hater to zarówno portret tego irytującego psychopaty, jak i internetowa kultura domowa dla ekstremistów i łatwo wykorzystywana przez tych, którzy mogą wykorzystywać takich szaleńców do własnych, pokrętnych celów. Film Komasy to zwięzłe odkopanie współczesnego społeczeństwa rozdartego fanatycznymi elementami i dyskursami, a także ohydnymi siłami, które takie podziały postrzegają jako sposób na zarobienie pieniędzy. niezależnie od szkód, jakie ich zachowanie wyrządza niewinnym ludziom i samej demokracji.

W środowisku naznaczonym nienawiścią – na ulicy, na tajnych strzelnicach, w biurowcach, na Facebooku – Tomaszowi łatwo jest wcielić się w lalkarza i tu ciągnąć za sznurki z komentarzem w mediach społecznościowych, tam z udostępnionym klipem . HaterCierpliwe działanie pacjenta splata sieć okoliczności, które zmuszają podmiot do podejmowania coraz bardziej katastrofalnych decyzji, a niektóre z jego decyzji dotyczących opowiadania historii są nieco niezdarne (np. Krótki utwór z udziałem Sun Tzu) Sztuka wojny), rozumie wiele sposobów, w jakie nasza nieustannie podłączona rzeczywistość czyni nas podatnymi na ataki. Chociaż tragedia, którą przewidział, wydarzyła się w Polsce, jego lekcja ostrzegawcza jest uniwersalna – zwłaszcza biorąc pod uwagę internetowe próby wpłynięcia na wybory w USA przez zagraniczne mocarstwa (w 2016 r. I obecnie) oraz wykorzystanie internetu przez grupy nienawiści do koordynowania i rozpowszechniania go ohydny etos. .

Strzał z ubezpieczoną rezerwą kliniczną, Hater rzuca ścieżkę nieubłaganej zagłady na swój czyn, a następnie metodycznie podchodzi do niego, nie pochylając ręki nad jego ostatecznym kształtem lub wynikiem. To katastrofa, która dzieje się w zwolnionym tempie.

READ  Recenzja „Don Kichota”: Historia pozostaje klasyczną opowieścią w niezwykłej produkcji Joffrey Ballet
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *