Connect with us

Nauka

Artystka Diane Severin Nguyen znalazła inspirację w K-popie i Polsce

Published

on

„Czasami, aby przekształcić swój ból lub historię w coś czytelnego dla innych, musisz wprowadzić reżim” – mówi artystka Diane Severin Nguyen. „Musisz dołączyć do grupy, aby nadać swojej historii wartość symboliczną”.

Tożsamość grupy jest sercem nowego wideo Nguyena Sztuka artykuł „If Revolution Is a Sickness” na wystawie wraz z instalacją fotograficzną w SculptureCenter w Long Island City. Na początku września, jako zapowiedź, artysta obejrzał film od początku do końca wraz z grupą na podwyższonej przestrzeni wystawienniczej. Potem ludzie zwracali się do niej ze swoimi reakcjami; niektórzy byli poruszeni, niektórzy byli smutni, a niektórzy płakali.

Więcej od WWD

Sednem filmu jest niuans podobnego, ale indywidualnego doświadczenia w większej grupie. Nguyen pojechał do Polski zeszłego lata, aby sfilmować projekt, wkrótce po zniesieniu krajowego zakazu blokady. Spektakl eksploruje politykę tożsamości poprzez wietnamskie dziecko w Polsce, które zostaje zanurzone w K-popowej grupie tanecznej. Współpracując ściśle z wietnamskim choreografem, który regularnie pracuje w Korei, Nguyen wyznaczył miejscowym polskim nastoletnim tancerzom do wykonania oryginalnej choreografii.

Diane Severin Nguyen: & # x00201c;  Jeśli rewolucja jest chorobą, & # x00201d;  Widok instalacji, SculptureCenter, Nowy Jork, 2021. - Źródło: Charles Benton

Diane Severin Nguyen: „Jeśli rewolucja jest chorobą”, widok instalacji, SculptureCenter, Nowy Jork, 2021. – Źródło: Charles Benton

Dzięki uprzejmości Charlesa Bentona

Ainda de <em data-lazy-src=

Nguyen był przyciągany przez napięcie podziałów w wietnamskich grupach diaspory w Europie, linie często niewidoczne dla osób spoza grupy. Kilka lat temu, podczas pobytu w Berlinie, zauważyła dwie odrębne społeczności wietnamskie w Niemczech, definiowane przede wszystkim tym, czy pochodzą z północy, czy południa Wietnamu. Na różnice te w dużej mierze wpłynęły sojusze zawarte podczas zimnej wojny. W Polsce odnotowała sporą populację Wietnamczyków w stosunku do reszty Europy.

READ  Coventry utrzymuje polskie powiązania z wrocławskim kampusem

Podczas pandemii Nguyen również bardziej zainteresował się k-popem – zarówno jako fan, jak i jako artysta. Zdała sobie sprawę, że w wielu teledyskach K-pop jest estetyka Europy Wschodniej. A potem odkryła świat polskich teledysków do tańca K-pop.

„To było trochę obsesyjne” – mówi. „Robię obrazy fotograficzne, dlatego zawsze myślę o przestrzeni, w której powstaje obraz” – kończy. „W K-popie wszystko jest tak gęste od obrazów. Nawet taniec jest niezwykle schematyczny i obrazowy w sposobie, w jaki wszystko mieszają. I myślę, że ten rodzaj ruchu, łączenia tych wszystkich odmiennych rzeczy i prawie wyobcowania ich z pierwotnego źródła, jest bardzo fotograficznym sposobem myślenia i patrzenia na świat. ”

Militarystyczny aspekt gatunku – doskonale zsynchronizowane układy taneczne – przywodził jej również na myśl podział na Koreę Północną i Południową.Z pozornie odmiennych inspiracji wyłonił się jej teledysk.

Tytuł spektaklu „Rewolucja to choroba” jest zarówno tytułem jednego z jej wcześniejszych zdjęć, jak i rozdziałem książki, w której dyskutuje, czy rewolucja jest aktem racjonalnym, czy irracjonalnym.

Nguyen pozostaje ambiwalentny. Krytykując grupy i starania o reprezentowanie grupy, dostrzega ich wagę i jest zainteresowana badaniem tej sprzeczności.

„Jako artystka jestem prawdopodobnie bardziej krytyczna wobec przestrzeni grupy” – mówi. „Nie ufam sile symbolicznej. I nie podoba mi się, jak kapitalizm kooptuje wszystkie przestrzenie różnic i nie pozwala na istnienie negatywności”, mówi Nguyen. „Myślę, że film jest trochę o przywróceniu części tej negatywności, mimo że pokazuje proces asymilacji”.

„If Revolution Is a Sickness” trwa do 13 grudnia 2021 roku.

Diane Severin Nguyen: & # x00201c;  Jeśli rewolucja jest chorobą, & # x00201d;  Widok instalacji, SculptureCenter, Nowy Jork, 2021. - Źródło: Charles Benton

Diane Severin Nguyen: „Jeśli rewolucja jest chorobą”, widok instalacji, SculptureCenter, Nowy Jork, 2021. – Źródło: Charles Benton

Dzięki uprzejmości Charlesa Bentona

Diane Severin Nguyen, & # x00201c;  Jakby to & # x002019;  s Twoja ostatnia, & # x00201d;  2021. LightJet C-print, stalowa rama.  30 x 24 cale (76,20 x 60,96 cm).  Dzięki uprzejmości Artist and Bureau, Nowy Jork.  - Źródło: dzięki uprzejmości Dario Lasagni

Diane Severin Nguyen, „Jakby to był twój ostatni”, 2021. LightJet C-print, stalowa rama. 30 x 24 cale (76,20 x 60,96 cm). Dzięki uprzejmości Artist and Bureau, Nowy Jork. – Źródło: dzięki uprzejmości Dario Lasagni

Dzięki uprzejmości Dario Lasagni

READ  Mila od Auschwitz odrestaurowana synagoga przypomina kwitnące życie żydowskie w Oświęcimiu

Najlepsze z WWD

zapisać się do Biuletyn WWD. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na Świergot, Facebook, oraz Instagram.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *