Connect with us

Zabawa

Twórcy Loving Vincent Creators powracają z nowym filmem animowanym The Peasants

Published

on

Twórcy Loving Vincent Creators powracają z nowym filmem animowanym The Peasants

Jak śledzić nominowany do Oscara „Twój Vincent”, który wprowadził przełomową technikę animacji w malarstwie olejnym, aby otoczyć arcydzieła biografii Vincenta Van Gogha? Jednym z rozważań była Goya.

Zamiast tego duet małżeński DK Welchman i Hugh Welchman ambitnie zastosował swoją technikę w epickim stylu 1000-stronicowej powieści Władysława Reymonta, „Peasants” (Sony Pictures Classics) o życiu na polskiej wsi na początku XX wieku. , 8 grudnia, tygodniowa sesja kwalifikacyjna w Los Angeles/NYC).

W rezultacie powstał odważniejszy i bardziej wyrazisty, poruszający obraz niż „Twój Vincent”, oddający styl i energię powieści Reymonta o pięknym, ale trudnym życiu na wsi i ścisłych rolach płciowych, które dziś rezonują. Nic dziwnego, że Polska zgłosiła ten film do międzynarodowej kandydatury do Oscara.

„Po „Loving Vincent” było to dla nas niezwykle wyzwalające” – DK powiedział IndieWire. „To wspaniała powieść z mnóstwem inspiracji, a potem znajduje się odpowiedni język wizualny, w którym musieliśmy złożyć obraz i byliśmy nim pięknie zniewoleni, tym razem, gdy pojawiła się możliwość bezpośredniego odniesienia”.

Wiele hałasu o umieranie
Film animowany „Rolnicy”.
„Rolnicy” Klasyka Sony Pictures

Innymi słowy, nie były one związane z legendarną twórczością jednego malarza. Stworzone i animowane przez nich obrazy olejne były oryginalne (z wyjątkiem kilku gotowych cytatów malarskich) i organicznie powiązane z czasem, scenerią i historią. Rzeczywiście, proza ​​Reymonta dostarczała silnych inspiracji tematycznych i estetycznych.

Tym, co zrobiło największe wrażenie na DK, która ponownie zapoznała się z książką, słuchając audiobooka podczas kręcenia filmu „Twój Vincent”, była bohaterka powieści, Jagna, piękna młoda kobieta i wolny duch, która nie chce się poddać i znieść okrucieństwa swojego społeczeństwa i przemocy traktowanie kobiet. Ich wioska jest wylęgarnią plotek i ciągłych waśni, którą spaja majątek, kolorowe tradycje i głęboko zakorzeniony patriarchat. Jagna znajduje się pomiędzy sprzecznymi pragnieniami najbogatszego rolnika we wsi, za którego wychodzi za mąż, jego najstarszego syna, którego bierze za kochanka, a pragnieniem samostanowienia.

READ  Trenuj w tej prawdziwej wiedźmińskiej szkole, aby zostać łowcą potworów

„Miałem w życiu osobiste chwile, w których zmagałem się z przemocą w związku” – przyznała DK. „Więc wydawało mi się, że to rozumiem [about Jagna]. Myślę, że ważne jest, aby o tym rozmawiać i zgłębiać ten temat, ponieważ nadal tak jest w przypadku kobiet i jest to bardzo stygmatyzujące”.

Dla Hugh powieść Remonta była wspaniałym opisem ludzi, wioski, muzyki i tańca. „Był częścią młodego polskiego ruchu sztuki modernistycznej, więc istnieje realizm i impresjonizm” – Hugh powiedział IndieWire. „To naprawdę piękny język z opisami koloru i światła. Bardzo interesujące jest również to, jak wymyślił swój własny styl językowy, używając dialektu rolników”.

Klasyka „Rolników” Sony Pictures

Dla reżyserów była to twórcza okazja do połączenia prozy Reymonta z odpowiadającym jej malarstwem Młodej Polski, reprezentującym wiele stylów. Film jest hołdem złożonym ówczesnej tożsamości i kulturze kraju. Ponadto Welchmanowie gościli malarzy olejnych ze szkół w Hadze i Barbizonie. W sumie jej zespół stworzył na potrzeby filmu 40 000 obrazów olejnych (ponownie pod okiem Piotra Dominaka, kierownika malarstwa), które połączono z najnowocześniejszymi technikami animacji.

Podobnie jak w przypadku Loving Vincent, wybitni polscy aktorzy zostali sfilmowani na planach live-action lub na zielonym ekranie, a po nakręceniu filmu dodano matowe obrazy wraz z animacją komputerową. Plany te miały miejsce głównie w Transcolor w Warszawie, a wybrane sceny kręcono na miejscu, w tym wielką bitwę pomiędzy chłopami a szlachtą.

Około 100 animatorów-malarzy pracowało w czterech studiach animacji w Polsce, Serbii, Litwie i Ukrainie (które z powodu inwazji rosyjskiej zostały zmuszone do zamknięcia na rok). Udoskonalili i rozszerzyli proces, aby w mniejszym stopniu polegać na rotoskopii. Materiał filmowy z sesji aktorskiej stał się punktem odniesienia dla tych artystów, którzy malowali swobodnie, korzystając z bazy kilkuset inspiracji malarskich z epoki, a także własnych, indywidualnych stylów. Pierwsze ujęcie zostało namalowane na dużym płótnie, a następnie animowane z kolejnymi klatkami kluczowymi, aby stworzyć ruch. Następnie animatorzy cyfrowi przejęli montaż pośredni. Na koniec pozostaje im namalowanie ostatniego obrazu w ujęciu.

READ  Krystsina Cimanouska kieruje trzema Mistrzostwami Świata dla Polski
Klasyka „Rolników” Sony Pictures

Jedno zdjęcie zajmowało pięć godzin, co ze względu na jego złożoność trwało dłużej niż w przypadku „Loving Vincent”. Musieli także nauczyć się malować rozmycie ruchu, ponieważ kamera często się porusza, a sceny są dynamiczne, zwłaszcza gdy jest dużo tańca. Tak naprawdę ślub Jagny był najtrudniejszą sceną. „Myślę, że głównym odniesieniem była książka, ponieważ opisuje ona ten dziki taniec, który odbywa się pod koniec trzech dni, i nasz szalony taniec miał być całkowicie nim zainspirowany” – powiedział DK

„Język jest bardzo impresjonistyczny, na przykład kiedy opisuje światło, jej sukienka migocze i chcieliśmy to pokazać” – kontynuowała. „Dlatego bardzo ważne było dla nas, aby sukienka była skonstruowana tak, aby łapała światło”.

Fabuła obejmuje jeden rok pełen codziennych tradycji, rolnictwa i świątecznych świąt, ale także wielu wewnętrznych walk o władzę. Hugh uznał tę powieść za edukacyjną ze względu na jej malowniczy język, z którego jedynie w ten sposób można było stworzyć wyjątkowe przeżycie kinowe.

„Nikt inny nie nakręciłby filmu animowanego o malarstwie” – powiedział. „Ale nikt nie powinien robić filmu animowanego malarsko, jeśli można to zrobić w inny sposób, bo to cztery razy więcej pracy niż cokolwiek innego. Powodem, dla którego uznaliśmy, że uzasadnione jest zrobienie tego w ten sposób, było to, że [‘The Peasants’] został nakręcony na żywo 50 lat temu. Ale jego słowa są tak żywe i kolorowe, że kiedy je przeczytałem, pomyślałem: „O mój Boże, to jest jak obraz”. DK odpowiedział: „Tak, Hugh, dlatego dałem ci tę książkę”.

„Rolnicy” już w kinach.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *