Connect with us

Zabawa

Państwo nie może osądzać ludzkich przekonań; musi raczej gwarantować wolność sumienia jednostki

Published

on

Państwo nie może osądzać ludzkich przekonań;  musi raczej gwarantować wolność sumienia jednostki

Mimo to faktem jest, że obecność misjonarzy i ich współpraca z reżimem brytyjskim, choć pisana z łącznika, sprowokowała napływ wyznawców wiary hinduskiej. Podejrzewali zagrożenie dla swojej wiary w obecności misjonarzy chrześcijańskich i dlatego zaczęli przeciwdziałać ruchom misyjnym, organizując misjonarzy.

Zaczęło się w drugiej połowie XVII wieku i pozostało w scenariuszu indyjskim w różnych formach, aby przypomnieć masom, że Hindusi są w niebezpieczeństwie, gdy inne wyznania, takie jak chrześcijaństwo i muzułmanie, są aktywne.

Ta narracja nie została jednak dobrze zaakceptowana przez masy podrzędne, ponieważ dla nich „hinduski” był symbolem uległości i wyzysku poprzez ścisłą praktykę systemu kastowego. W ten sposób grupa ofiar systemu kastowego znalazła platformę dla swojego przebudzenia w chrześcijaństwie, a wielu nawróciło się na chrześcijaństwo w dużej liczbie, zaskakując nawet misjonarzy.

W ramach tej złożonej matrycy okresu społeczno-politycznego dr. BR Ambedkar wyjaśnił, dlaczego on i ludzie z jego kasty muszą nawrócić się na inną religię w jednym ze swoich przemówień w Bombaju (1935) zatytułowanym „Jaka droga do zbawienia”.

Swoje poszukiwania innej religii tłumaczył gorzkimi doświadczeniami w hinduizmie, gdzie traktowano go jak wyznawcę

nienaruszalny. Podkreślał nawrócenie jako narzędzie postępu nietykalnych. Kontynuował: „…dla was nawrócenie jest koniecznością zarówno dla duchowych, jak i materialnych korzyści. Niektórzy szydzą i śmieją się z idei konwersji dla korzyści materialnych. Bez wahania nazywam takie osoby głupcami”.

Ambedkar zdemaskował religie kierowane przez elity, mówiąc, że religie, które mówią tylko o losie duszy, mogą służyć rozrywkom bogatych i oferować bardzo mało uciskanych społeczności. Jego zdaniem religia powinna mieć społeczną odpowiedzialność za wspieranie aspiracji wyzwoleńczych swoich wyznawców, co jest aktualne w dzisiejszym kontekście.

Kiedy znaczenie nawrócenia, które w wielu religiach ma socjologiczne i teologiczne znaczenie, zostaje zredukowane do środka materialnego zysku, Ambedkar przypomina nam, że jest to narracja sfabrykowana przez elity.

READ  Teściowie Daniela Martyniuka komentują rozwód córki Eweliny

Do tej pory nurt, który sprzeciwiał się misjonarzom chrześcijańskim, był aktywny politycznie i dlatego był w stanie kilkakrotnie mobilizować swoje wnioski przeciwko konwersji w parlamencie po uzyskaniu przez Indie niepodległości, ale żaden nie został uchwalony.

Po pierwsze, w 1954 r. wprowadzono indyjską ustawę o konwersji (regulację i rejestrację), która miała na celu wyegzekwowanie „licencjonowania misjonarzy i rejestracji konwersji u urzędników państwowych”. Ustawa ta nie uzyskała większości w niższej izbie parlamentu i została odrzucona przez jej posłów.

Następnie w 1960 r. wprowadzono ustawę Backward Communities (Religious Protection), „która miała na celu kontrolowanie nawracania Hindusów na „religie nieindyjskie”, które, zgodnie z definicją w prawie, obejmowały islam, chrześcijaństwo, judaizm, i inne Zoroastrianizm” oraz Ustawa o wolności religijnej z 1979 r., „Urzędnik”

nawrócenia religijnego”. Te ustawy również nie zostały uchwalone przez Sejm z powodu braku poparcia.

Ale teraz, gdy BJP jest u władzy, ta sama siła, która wypowiadała się przeciwko misjonarzom, organizuje prawa antykonwersyjne, mimo że odsetek chrześcijan w Indiach spadł z 2,5% do 2,3%.

Zasady Johna Locke’a, brytyjskiego filozofa i myśliciela oświeceniowego, wpłynęły na rozwój demokratycznych systemów rządów w administracjach na całym świecie. Zwłaszcza w kwestii religii i państwa odkrył, że wewnętrzne przekonania jednostki prowadzą do wyboru przynależności religijnej.

Dlatego państwo nie ma uprawnień do osądzania czyichś przekonań; ma raczej obowiązek zapewnienia wolności sumienia jednostki.

Dla Locke’a wolność religijna jest kamieniem węgielnym wolności, dla niego pogoń za szczęściem wypływa z własnych wewnętrznych przekonań.

Spostrzeżenia Locke’a należy traktować poważnie w Indiach, gdzie religia odgrywa dużą rolę w życiu publicznym i prywatnym każdego człowieka. Religia w Indiach wykracza poza zwykłe przekonania i odgrywa kluczową rolę w określaniu tożsamości.

dr Baba Saheb Ambedkar podkreślił odpowiedzialność religii za tworzenie atmosfery dla rozwoju duchowego i podkreślił, że kiedy religia podkopuje człowieka, osoba ta powinna rozważyć zmianę tej religii.

READ  Pięć filmów akcji teraz w strumieniu

Ambedkar łączył rozwój duchowy z afirmacją ludzkiej godności, a nawet opowiadał się za postępem materialnym w ramach życia zakonnego.

Jednak orzeczenie Sądu Najwyższego Karnataka w sprawie hidżabu podkreśliło ograniczenie art. 25 ust. 1, który gwarantuje wszystkim obywatelom wolność sumienia, wolność wyznawania, praktykowania i propagowania religii. High Court podkreślił, że powyższe wolności są regulowane przez porządek publiczny, zdrowie publiczne i moralność. Daje to sądowi możliwość rozstrzygnięcia, czy praktyka religijna ogranicza się do moralności konstytucyjnej.

Ale ujawnia w nim także niebezpieczny element, a mianowicie definicję „publiczności”. Msza może przeciwdziałać wszelkim działaniom i praktykom innych grup wyznaniowych, które można interpretować jako „zamieszki publiczne”. Kiedy muzułmanie w Gurugram modlili się w pobliskich ogrodach z powodu ograniczonej przestrzeni meczetów, sprzeciwiały się temu grupy fanatyczne, co zostało zinterpretowane jako „zamęt publiczny”, podczas gdy ćwiczenia RSS i codzienne ćwiczenia były przeprowadzane bez przerwy w ogrodach publicznych. Niejednoznaczność w tym kontekście polega na tym, że demokrację można zastąpić mobokracją.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *