Connect with us

Zabawa

Capital Park SA: Muzeum Polskich Jabłek w fabryce Norblina

Published

on

W kreatywnym i interaktywnym Apple Museum Poland w zrewitalizowanym kompleksie Fabryki Norblina można zobaczyć 1500 eksponatów dotyczących rozwoju i rozwoju produktów Apple – najbardziej znanej marki technologicznej na świecie. Powierzchnia 320 metrów kwadratowych. zaprezentuje najobszerniejszą i największą na świecie kolekcję z komputerami, laptopami, akcesoriami, telefonami, oprogramowaniem, peryferiami, nośnikami multimedialnymi z unikalnymi materiałami Apple, plakatami i pamiątkami. Wystawa zostanie otwarta jesienią.

Do tej pory muzeum pracowało w tymczasowej siedzibie w Piasecznie. Jednak ze względu na wielkość kolekcji właściciel szukał nowej lokalizacji do zorganizowania wystawy, która przeprowadza odwiedzających przez oś czasu i prezentuje wszystkie produkty i etapy rozwoju Apple w porządku chronologicznym.

Wybór naszej nowej lokalizacji nie był przypadkowy. Fabryka Norblina wydaje się być najbardziej elektryzującym ośrodkiem lifestylowym w tej części Europy. To miejsce o magicznym potencjale kulturowym i społecznym. Miejsce, w którym unosi się duch niezwykłej historii polskiego przemysłu, w otoczeniu wyjątkowej architektury modernistyczno-klasycystycznej. Fabryka Norblina to kwintesencja jutrzejszego miksu z wczoraj. To tak jak marka Apple – mówi Jacek Łupina, właściciel Apple Museum Poland. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Capital Park, ponieważ dzięki unikalnemu podejściu całego zespołu korporacyjnego wierzymy, że mamy do czynienia z organizacją, w której mamy do czynienia ze zrozumieniem, wrażliwością na potrzeby najemców i umiejętnością wykorzystania potencjału w nieoczywistych Rozpoznawanie połączeń jest ważne – dodaje.

Za produkcję i marketing wystawy odpowiada firma Japko.

– Wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi uznaliśmy, że naszym obowiązkiem jest zaprezentowanie tych wyjątkowych kolekcji jak najszerszemu gronu odbiorców. Chcemy, aby wystawa pasowała do współczesnych modeli wystawienniczych. Chcemy, aby pokazywał rozwój idei w technologii w taki sposób, aby każdy mógł zobaczyć postęp, który widzieliśmy jako ludzkość. Chcemy też pokazać źródła i kierunki cywilizacji, ale przede wszystkim prawdziwy rdzeń popkultury technologicznej. Stworzymy multimedialną przestrzeń, która pozwoli ludziom przeżyć tę wystawę, a nie tylko ją zobaczyć – mówi Krzysztof Grochowski, Prezes Zarządu Japko Sp. ogród zoologiczny

READ  Prawo aborcyjne w Polsce: protestujący wychodzą na ulice, gdy zbliża się prawie całkowity zakaz, Wiadomości ze świata

Eksponaty i zbudowana wokół nich interaktywna narracja zachęcają odwiedzających wystawę do interakcji, ale jednocześnie czekają na ich ruch. Dzięki sieci czujników wystawa proponuje zwiedzającym nowe ciekawe obiekty. Przekazywanie informacji za pomocą technik komunikacji audiowizualnej, kodów graficznych, nowoczesnego designu, a przede wszystkim interakcji będzie skłaniać widza coraz bardziej do zagłębiania się w kolejne sceny i czasoprzestrzenie wokół kolekcji marki Apple. Każde z urządzeń pokazane jest w nietypowy sposób w wykreowanej, skompresowanej przestrzeni audiowizualnej. Wykorzystanie scenografii, światła, animacji, dźwięku, mapowania i infografiki daje widzowi możliwość interakcji z obiektem w wyjątkowym środowisku pełnym kontekstów społecznych i kulturowych oraz łatwo zrozumiałych informacji technicznych. Prawdziwym skarbem wystawy jest działająca, wierna replika pierwszego komputera Apple 1, którą właściciel muzeum wykonał przy pomocy sponsorów i grupy wolontariuszy. Posiada autentyczny podpis współzałożyciela Apple Steve’a Wozniaka na płycie głównej i instrukcji. Replika będzie punktem wyjścia do wędrówki zwiedzającego po muzeum. Wśród eksponatów znajdują się również modele znane z ciekawej roli w wyścigu technologicznym i rozwoju. Ponadto zwiedzający poznają urządzenia i prototypy, które notorycznie ulegają awariom i które nie weszły do ​​produkcji seryjnej. Zdecydowana większość z nich działa lub jest odnawiana, a zwiedzający mogą ich dotykać, testować i doświadczać pod czujnym okiem kuratora.

Dla entuzjastów marki Apple i fanów technologii szykuje się nie lada gratka. Jasno zabarwione jabłko stało się najbardziej rozpoznawalnym symbolem popkultury, a rewolucyjne urządzenia firmy na zawsze zmieniły powszechnie rozumianą kulturę wizualną i projektowanie produktów elektronicznych. Cieszymy się, że oprócz Muzeum Fabryki Norblina, opowiadającego historię tego miejsca i rozkwitającego w przeszłości przemysłu galwanotechnicznego, odbędzie się kolejna wystawa, która w przystępnej formie przekaże nam nowoczesną myśl technologiczną jako charakterystyczny design i cała filozofia, z której słynie Apple. Apple Museum Poland będzie niewątpliwie miejscem wyjątkowym i wzbogaci ofertę kulturalno-rozrywkową fabryki Norblinamówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjny Capital Park.

READ  Viaplay daje zielone światło trzem polskim oryginałom - The Hollywood Reporter

Rewitalizacja fabryki Norblina w sercu warszawskiej Woli dobiega końca, a fabryka zostanie otwarta dla zwiedzających we wrześniu. Zaoferuje 65 000 mkw. Powierzchnia użytkowa z powierzchnią biurową 41 000 m². powierzchni A+, a pozostałe 24 000 m² zajmują koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe i handlowe. Część handlowa Fabryki Norblina obejmuje m.in. BioBazar (1800 mkw.) – pierwszy w Polsce rynek oferujący wyłącznie produkty ekologiczne, halę gastronomiczną z przestrzeniami tematycznymi oraz 26 autorskich konceptów restauracyjnych (3200 mkw.). Nie zabraknie również restauracji i barów takich jak Blue Cactus Restaurant & Bar, Soul Food i Piano Bar z muzyką na żywo. W części biurowej kompleksu znajdą się również najemcy tacy jak Allegro.pl (16 200 m²), Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8 500 m²) oraz ISS World Service (4 000 m²). . Koncepty takie jak KinoGram, kino butikowe z 7 salami projekcyjnymi dla łącznie 620 osób (3300 m²), przy wsparciu merytorycznym Gildii Reżyserów Polskich, czynią z rewitalizowanej przestrzeni cel kulturalny. W Fabryce Norblina na powierzchni prawie 800 m² będzie również gościć pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki – ART BOX Experience.

Grupa Capital Park jest inwestorem i inicjatorem rewitalizacji Fabryki Norblina. Za projekt architektoniczny odpowiada PRC Architekci, generalnym wykonawcą jest Warbud SA współpracujący z takimi firmami jak Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Służba Zabytków monitoruje wszystkie prace konserwatorskie.

Zrzeczenie się odpowiedzialności

Capital Park SA opublikował tę treść w dniu 21 lipca 2021 i ponosi wyłączną odpowiedzialność za zawarte w nich informacje. Dystrybuowane przez Publiczny, nieedytowane i niezmienione, włączone 23 lipca 2021 16:27:10 UTC.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *