Connect with us

Świat

Dubai Expo prezentuje błyszczącą fasadę 192 narodów w pełnej harmonii. Spór z domu czai się tuż pod powierzchnią

Published

on

Rekordowa liczba 192 krajów jest reprezentowana na tegorocznej przełożonej Expo – w porównaniu do 139 na poprzedniej Wystawie Światowej w Mediolanie – w tym oczywiście najbiedniejsze, rozdarte wojną i niestabilne na świecie.

Wspierani przez rząd Emiratów, wszyscy wykorzystują Expo 2020, aby zaprezentować dopracowany wizerunek, który może przyciągnąć inwestorów lub turystów, ale spór z domu po prostu czai się pod powierzchnią.

Skromny pawilon Myanmar znajduje się z dala od strefy dla pieszych i jest wypełniony zdjęciami, ubraniami i obiektami kulturalnymi południowoazjatyckiego narodu – w celu zobrazowania regionalnej i religijnej różnorodności tego w przeważającej mierze buddyjskiego kraju.

Levi Sap Nei Thang, wicedyrektor pawilonu, mówi, że została mianowana przez poprzedni, demokratycznie wybrany rząd Aung San Suu Kyi. „Zastępca” został dodany do tytułu Thanga po tym, jak wojsko Birmy przejęło kontrolę nad krajem w lutym, aresztowało Suu Kyi i rozprawiło się z ogólnokrajowymi protestami. Są teraz również odpowiedzialni technicznie za pawilon.

Sama Thang jest przedsiębiorcą perfumeryjnym i jest dobrze znana w Birmie dzięki swojej działalności filantropijnej. ona też ma trafił na pierwsze strony gazet w USA ostatnio o jej zakupie leasingu ropy i gazu.

Po powrocie do Dubaju Thang powiedziała CNN, że od lat planuje wystawę Expo, aby pobudzić handel i przyciągnąć odwiedzających do Birmy, ale przyznała, że ​​„teraz może nie być dobrym czasem”. [for tourists]”.

Targi trwają do marca 2022 roku, a Thang mówi, że spodziewa się, że junta wojskowa Birmy wyśle ​​„nowy zespół”, aby w pewnym momencie przejąć pawilon, tak jak przejęli kraj. Powiedziała, że ​​niedawno odmówiła rozmowy z ministrem w celu omówienia kontroli nad pawilonem. Jeśli jednak zostanie wypchnięta, Thang mówi, że nie zostanie.

„Robię to dla moich ludzi, a nie dla partii politycznych” – powiedziała CNN. Rząd wojskowy Myanmaru nie odpowiedział na prośby CNN.

Pawilon Afganistanu był pusty na początku wystawy, ale teraz jest otwarty.

Pawilon Myanmaru nie jest jedynym zaangażowanym w obalenie rządu. Pawilon Afganistanu stał pusty przez wiele dni na początku Expo 1 października po tym, jak przejęcie kraju przez talibów pozostawiło próżnię w kierownictwie. Mohammed Omer Rahimy, afgański kolekcjoner antyków z Austrii, otworzył pawilon po wezwaniu przez organizatorów Expo i zmagającym się z opóźnieniami celnymi.

READ  Ukraińskie drony atakują Rosję w ostatnim dniu wyborów – twierdzą rosyjscy urzędnicy

Rahimy powiedział CNN, że nie reprezentował poprzedniego rządu ani talibów i że podjął pracę dla narodu afgańskiego. Rzeczywiście, nie ma śladu afgańskiego zamieszania na wystawie kolorowej tradycyjnej odzieży, ozdobnej antycznej biżuterii i eleganckich mosiężnych wyrobów, w tym moździerza i tłuczka z XII wieku.

Rahimy dokłada wszelkich starań, aby dać jasno do zrozumienia, że ​​jest bezstronny – mówi, że od lat 70. był kuratorem przedmiotów do pawilonu afgańskiego na kilkunastu wystawach w imieniu kilku reżimów – i powiedział, że chciał tylko dla niego pokoju. Kraj, nie sprawa, kto rządzi. Rahimy powiedział, że jego celem jest pokazanie bogatej historii kulturowej Afganistanu oraz zachęcenie inwestycji i nabywców towarów eksportowych tego kraju, takich jak szafran, który jest sprzedawany w małych fiolkach w pawilonie.

„Każdy reżim przybywa do Afganistanu, potem pięć lat, cztery lata później kolejny reżim. Dla mnie najważniejsi są moi ludzie ”- powiedział CNN.

Wiele pawilonów krajowych na Expo 2020 zostanie wybudowanych dzięki funduszom rządu Emiratów, chociaż organizatorzy odmówili sprecyzowania umów o podziale kosztów. Sponsorowanie prywatne jest również ważnym źródłem finansowania, ale ostatecznie odpowiedzialność powinna ponosić poszczególne rządy.

Wybuch w meczecie w Kabulu pozostawia za sobą "liczba cywilów"  Rzecznik talibów mówi

W pawilonie syryjskim nie ma wątpliwości, że prezydent Baszar al-Assad, oskarżony o użycie broni chemicznej przeciwko własnemu narodowi, sprawuje kontrolę. Jego portret wisi pośród 1500 syryjskich obrazów drewnianych, które wspólnie przedstawiają narodową jedność kraju – pomimo dekady wojny domowej, która rozdarła go na strzępy. Historyczna oś czasu w Syrii nie wspomina o tym konflikcie.

Według projektanta i reżysera Khaleda Alshamaa pawilon został sfinansowany przez rząd Emiratów i syryjskich biznesmenów. Minister gospodarki Syrii Mohammad al-Khalil był pod ręką, aby otworzyć pawilon, a Alshamaa zachęca turystów do powrotu do kraju.

„Jest całkowicie bezpieczny” – upierał się Alshama. „Teraz próbujemy odbudować naszą gospodarkę. Wojna się skończyła w 99%”. [of Syria].

Syryjski przywódca Bashar al-Assad i jego żona znajdują się w centrum pawilonu kraju.

W pawilonie jemeńskim znajduje się również 330-letni rękopis i jedne z najrzadszych mieczy w Zatoce, ale nie wspomina o brutalnej wojnie i kryzysie humanitarnym w Jemenie w ciągu ostatnich siedmiu lat.

Być może najdziwniejszą sprzecznością jest pawilon libański. Uderzająca masywna szara konstrukcja z minimalistycznymi czarnymi posągami stojącymi na zewnątrz, wewnątrz prezentacji nie ma nic wspólnego z obecną sytuacją gospodarczą w kraju. Liban wciąż dochodzi do siebie po eksplozji w porcie w Bejrucie, która zabiła setki i zraniła tysiące – oraz po pogłębiającym się kryzysie gospodarczym, który zniszczył wartość libańskiego funta, a wraz z nim oszczędności zwykłych ludzi. Według niedawnego raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych poważne niedobory żywności, paliwa i narkotyków przyczyniły się do pogrążenia prawie trzech czwartych populacji w ubóstwie.

Jednak wewnątrz pawilonu zwiedzających wita oszałamiające wrażenia wideo, które z łatwością mogą posłużyć jako reklama libańskiego Ministerstwa Turystyki, z malowniczymi zdjęciami lotniczymi podkreślającymi naturalne piękno kraju.

Pawilon Libanu jest jednostką zdecydowanie apolityczną, mówi jego dyrektor.

„Wiadomości będą dotyczyć niemytej wersji Libanu” – powiedziała Nathalie Habchi Harfouche, kierownik pawilonu. Harfouche nie pracuje dla państwa libańskiego. Kiedy dysfunkcyjny rząd kraju, nękany zarzutami o korupcję, porzucił plany eksploatacji pawilonu w 2019 roku, koalicja prywatnych sponsorów, kierowana przez Libańską Izbę Handlową i diasporę z Dubaju, wkroczyła, by uratować projekt, poinformowali organizatorzy – wspierane przez finansowanie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Logo libańskiego Ministerstwa Handlu zdobi ścianę, ale Harfouche powiedział, że to więcej niż cokolwiek innego, ponieważ pawilony technicznie potrzebują wsparcia rządowego.

„Nie nosimy wody dla rządu, nie wykonujemy ich pracy, robimy to dla ludzi. Jeśli nie są na to gotowi, to zrobimy to. Jeśli to oznacza nasze przetrwanie”. niech tak będzie. Chcemy przetrwać i przetrwamy jako ludzie” – powiedziała CNN.

Hezbollah zagroził głównemu sędziemu zbadaniem eksplozji w porcie w Bejrucie, mówi źródło

Za sklepem z pamiątkami z mydłami i biżuterią znajduje się atrakcyjny bar z wyselekcjonowanym wyborem win libańskich. Harfouche powiedział, że prezentacja pawilonu będzie ewoluować i zmieniać się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy – w tym treści, które „przedstawiają rzeczywistość, ale w artystyczny sposób”. Nie zamierza jednak jawnie kształtować pawilonu politycznego.

READ  Dziennikarz AFP Arman Soldin zginął w wyniku ostrzału rakietowego na Ukrainie

„Dlaczego powinienem to zrobić?” Zapytała. „Nie chcę myśleć o rządzie. To jest tutaj jednostka apolityczna”.

Harfouche powiedziała, że ​​jej celem jest zwiększenie turystyki i bardzo potrzebnych inwestycji, aby odbudować podupadłą gospodarkę Libanu i ostatecznie pomóc ludziom.

„Łatwo byłoby nie być tutaj, ale byłaby to strata czasu dla ludzi, dla nikogo innego” – dodała.

Expo 2020 wydało dużo pieniędzy, aby jak najwięcej krajów było tu reprezentowanych. Rzecznik Sconaid McGeachin odmówił wchodzenia w szczegóły kosztów, ale powiedział CNN: „To [financial support] oferuje każdemu krajowi możliwość opowiedzenia swojej historii o swojej kulturze i dziedzictwie oraz skupieniu się na przyszłości.

Każdy reprezentowany tutaj naród przedstawia jakiś rodzaj narracji, ale wiele z nich jest dalekich od pełnej historii.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *