Connect with us

Gospodarka

Transport publiczny z tyłu. Pandemia zmieniła zasady gry

Published

on

O sprawie pisze Gazeta Wyborcza. Czytamy w nim, że w październiku 65 proc. Pojawiło się w pojazdach stolicy. mniej pasażerów niż w zeszłym roku.

Efekt? Linie obsługujące tylko szkoły zostały zawieszone, inne kursują znacznie rzadziej niż wcześniej. Metro przestało kursować od piątku do soboty oraz od soboty do niedzieli nawet w nocy na nieco ponad tydzień. W tym czasie ruch spadł – jak pisze „GW” nawet o 80 proc.

Ma to oczywiście wpływ na budżety, które w tym roku będą znacznie niższe po stronie dochodowej niż wcześniej. Tu i ówdzie gminy muszą ratować się przed rosnącymi cenami biletów. W Warszawie jednak rada miasta nie zgodziła się na taki krok.

„Dziura Kościńskiego”. Minister: To niesprawiedliwe, nie będziemy wybierać samorządów

We Wrocławiu było inaczej. Tutaj magistrat wprowadza zmiany na początku nowego roku. Zwolennicy uważają, że podwyżki są niewielkie, a koszty utrzymania transportu publicznego i potrzeba ciągłej modernizacji powodują wzrost cen.

Nowe taryfy MPK Wrocław zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku. Cena biletu normalnego wzrośnie z 3,40 zł do 4,60 zł, czyli prawie 35 proc. Podnieść. Bilety jednorazowe i zwykłe są droższe.

wczoraj (21:51)

W-waPrezes takiej komunikacji prawdopodobnie z 60 tys. Miesięcznie, plus kilku wiceprezesów po 50 tys., Dyrektorzy zarządzający 30 tys., Sekretariaty, samochody … Przeczytaj całość

wczoraj (21:48)

OlaNiech złapią jeszcze więcej, a potem zastanawiają się, dlaczego ludzie zaczynają jeździć taksówkami, ponieważ jest to bardziej opłacalne.

wczoraj (21:50)

BMWA komunikacja w Chełmie jest darmowa! Można można!

Rozwiń komentarze (5)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *