Connect with us

Economy

Skoda Enyaq iV – „Elektryk” skazany na sukces

Published

on

Po fazie stopniowego ujawniania informacji o nowym modelu Enyaq iV, Skoda w końcu zaprezentowała go w całej okazałości na międzynarodowej, oficjalnej gali w Pradze. Samochód zaprojektowany na modułowej platformie MEB koncernu Volkswagen ma szansę zyskać dużą popularność nie tylko wśród kompaktowych elektrycznych crossoverów, ale także ze względu na swoje możliwości – w tym generalnie uniwersalne samochody rodzinne. Jest to również pierwszy model na wspomnianej platformie MEB, który będzie produkowany poza fabrykami w Niemczech – w głównym zakładzie Skody w Mlada Boleslav. Enyaq iV jest także kluczowym samochodem w strategii elektromobilności marki, zgodnie z którą do 2025 roku 25 procent zelektryfikowanych napędów, w tym elektrycznych i hybrydowych, będzie stanowić modele z różnymi poziomami napędów elektrycznych. Całkowita sprzedaż czeskiej grupy.

Skoda Enyaq iV – zasięg do 510 km

Napęd elektryczny Enyaq iV powinien codziennie zapewniać mu pełną funkcjonalność i możliwość swobodnego poruszania się nawet na duże odległości. Nowy crossover oferowany jest w różnych konfiguracjach zasilania, akumulatora i napędu. Podstawowy silnik (50 IV) ma silnik o mocy 150 KM i akumulator 55 kWh, dzięki którym można przejechać do 340 km. Kolejna oferowana wersja – 60 IV – będzie wyposażona w silnik o mocy 180 KM i akumulator 62 kWh i zapewni zasięg do 390 km. Z drugiej strony Enyaq 80 iV ma silnik 204 KM z akumulatorem 82 kWh i ma największy zasięg w zakresie do 510 km.

Warianty z napędem na dwa koła również otrzymają akumulatory 82 kWh, ale ich zasięg dzięki dodatkowemu silnikowi na przedniej osi będzie nieco mniejszy – do 460 km. Co ważne, pierwsza z nich – 80x iV – ma łączną moc 265 KM, podczas gdy topowa wersja vRS iV ma 306 KM. W tym drugim wariancie Enyaq przyspiesza do „setek” w 6,2 sekundy.

Skoda obiecuje, że szybkie ładowarki o mocy do 125 kW mogą ładować topowe wersje od 5 do 80 proc. W przypadku zastosowania wallboxa o mocy do 11 kW pełne naładowanie akumulatora w zależności od jego pojemności zajmuje od 6 do 8 godzin w ciągu 38 minut. Samochód można też ładować z normalnego gniazdka 230 V, ale wtedy zajmuje to nawet kilka godzin.

READ  Nowe zwyczaje płatnicze Polaków

W salonach Skody klienci mogą kupić ładowarkę Walbox iV z montażem domowym. Do wyboru są trzy modele o mocy do 11 kW, którymi można sterować za pośrednictwem aplikacji Skoda Connect przez WiFi lub sieć komórkową.

Dodatkowo, po trzech latach od zakupu Enyaq iV, klienci otrzymują specjalną kartę MySkoda Powerpass, za pomocą której mogą wygodnie „zatankować” swoje samochody w sieci publicznych ładowarek w całej Europie, która liczy już ponad 195 tys. Punkty, w tym punkty szybkiego ładowania na głównych trasach międzynarodowych. Dzięki MySkoda Powerpass możesz łatwo rozliczyć koszty na miesięcznej fakturze.

ŠKODA ENYAQ iV – Informacje techniczne w skrócie *
Wymiary4649 × 1879 × 1616 mm, rozstaw osi: 2765 mm
ModelENYAQ 50 iVENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ vRS iV
podróż4 × 24 × 24 × 24 × 44 × 4
moc109 kW132 kW150 kW195 kW225 kW
Moment obrotowy220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Przyspieszenie (0-100 km / h)11,4 s8.7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Maksymalna prędkość160 km / h160 km / h160 km / h160 km / h180 km / h
Zasięg (WLTP)340 km390 km510 km460 km460 km

Skoda Enyaq iV – przystojny elektryk

Projekt auta często determinuje decyzję o zakupie i choć to kwestia gustu to trzeba przyznać, że ten crossover to chyba jeden z najpiękniejszych modeli w aktualnej ofercie czeskiej marki. Projekt został naszkicowany przez Jozefa Kabana, obecnego szefa designu Volkswagena, ale został już ukończony przez Olivera Stefani, obecnego głównego stylistę Skody. I zrobił to w stylu, który możemy tylko chwalić.

Samochód wręcz emanuje pewnością siebie, wygląda dynamicznie i choć z jednej strony można go łatwo zidentyfikować jako model Skody, to ma dużą dawkę elektryzującego magnetyzmu, który po prostu go wyróżnia. Ma 4649 mm długości, 1879 mm szerokości, 1616 mm wysokości i rozstaw osi 2765 mm. Enyyaq iV zwraca uwagę nie tylko smukłą linią, ale także detalami, które czynią go wyjątkowym. Po pierwsze, jest to opcjonalny, ale wciąż podświetlany grill Cristal Face z animowaną funkcją „Coming / Leaving Home” i mocnymi kołami, które mają 18 cali w wersji standardowej i 21 cali w wersji najwyższej. Z tyłu duży spojler dachowy z matową czarną powierzchnią i masywnym dyfuzorem. Paleta kolorów nadwozia obejmuje dwa proste i siedem metalicznych wykończeń.

Skoda Enyaq iV – inteligentne rozwiązania

Dzięki prawie kompaktowym wymiarom nadwozia – nowy crossover jest krótszy niż Octavia – wnętrze oferuje przestronność porównywalną do flagowego SUV-a marki Kodiaq. Na przednich i tylnych siedzeniach jest dużo miejsca, a wrażenie przestronności potęguje brak tunelu w podłodze. Bagażnik ma pojemność 585 litrów, a pod odchylaną podłogą znajduje się praktyczna przestrzeń do przechowywania kabla ładującego. W kabinie znajdują się również praktyczne schowki: skrzynia Jumbo w podłokietniku o pojemności 6,2 l oraz 11,4 l pod konsolą środkową.

W kokpicie dominuje potężny 13-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego (10-calowy w wersji podstawowej), który można obsługiwać dotykiem, gestem lub głosem przy wsparciu wirtualnej asystentki Laury. System oferuje łączność bezprzewodową w technologii SmartLink ze smartfonami z Apple CarPlay, Android Auto lub MirroLink, a także odbiór analogowych, cyfrowych, internetowych i hybrydowych stacji radiowych. Dzięki wbudowanej karcie eSIM posiada również stałe połączenie z Internetem, co z kolei zapewnia dostęp do usług online, zdalny dostęp do samochodu poprzez aplikację Skoda Connect lub przeglądarkę internetową oraz aktualizację map i oprogramowania pokładowego w OTA Tryb włącza.

Warto podkreślić wysoką jakość wykończenia oraz szeroki wachlarz dostosowań obejmujących zarówno elementy estetyczne, jak i systemy zapewniające komfort i bezpieczeństwo pasażerom. Skoda podkreśla, że ​​przyporządkowanie konkretnego egzemplarza do gustu kupującego powinno odbywać się tylko w kilku krokach. Opcja wyboru projektów obejmuje 10 pakietów tematycznych do wyboru, w tym studio, loft, lodge, lounge, suite, ecoSuite i RS, a także liczne elementy indywidualne, w tym wykonane z materiałów ekologicznych i pochodzących z recyklingu.

Wyposażenie standardowe w wersji podstawowej obejmuje m.in. dwustrefową skórzaną kierownicę Climatronic z przyciskami wielofunkcyjnymi do sterowania wybranymi układami pojazdu, bezkluczykowy Kessy Go-Start, reflektory LED oraz szybkie ładowanie do 50 kW. W wersjach z większym akumulatorem w standardzie montowane są również czujniki parkowania, kamera cofania i ogrzewanie kierownicy.

Skoda Enyaq iV – prezent urodzinowy

Wraz z rynkowym debiutem Enyaq iV klienci mogą zamówić limitowaną serię Founders Edition, która nawiązuje do początków historii marki założonej w 1895 roku. Produkcja zostanie ograniczona do 1895 sztuk, a każda jednostka będzie w pełni wyposażona, w tym 21-calowe felgi aluminiowe, metaliczny Black Magic lub Arctic Silver, grille Crystal Face i sportowe zderzaki. Edycja Fouders jest oferowana w wariantach 60 iV i 80 iV. Wszystkie jednostki otrzymują specjalne oznaczenia i indywidualne odznaki z numerem seryjnym. Dostawy do klientów planowane są na 2021 rok.

Skoda Enyaq iV – naszym zdaniem

Dobra passa czeskiej marki trwa i wiele wskazuje na to, że będzie to kolejny hit rynkowy Skody. Enyaq iV to nie tylko najpiękniejszy samochód, ale ma też wiele zalet, aby przekonać klientów w klasie elektrycznych crossoverów. Duży zasięg, bogate wyposażenie, szybkie ładowanie i rozsądnie skalkulowana cena, która powinna być zbliżona do poziomu turbodiesla z Kodiaq. Zakładamy, że początkowo będzie to około 150 000. Zł. W najbliższych tygodniach powinniśmy poznać oficjalny cennik.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *