Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Josera Petfood zainwestuje 70 milionów dolarów w nową fabrykę w Polsce

Published

on

Niemiecki Producent karmy dla zwierząt Josera, oddział firmy foodforplanet GmbH z siedzibą w Kleinheubach, otrzymał zgodę na budowę nowej fabryki w Paproci, w województwie wielkopolskim w zachodniej Polsce. Planowana inwestycja szacowana jest na około 278 mln zł (70 mln USD).

Joseras Portfolio produktów obejmuje suchą i mokrą karmę dla psów i kotów, smakołyki i akcesoria. Firma twierdzi, że sprzedaż zagraniczna generuje większość jej przychodów. Firma sprzedaje karmy dla zwierząt domowych pod markami Josera, Josidog i Josicat.

Otwarcie nowej fabryki karmy dla zwierząt!

Według informacji lokalnego dziennika biznesowego Puls Biznesu, w ramach planu firma produkująca karmę dla zwierząt stworzy co najmniej 60 nowych miejsc pracy w zakładzie, który będzie częścią istniejącego zakładu produkcyjnego Josery w Paproci.

Ulokowanie nowej fabryki w polskiej Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSSE), jednej z 14 specjalnych stref ekonomicznych w kraju, zapewni Joserze preferencyjne traktowanie podatkowe jej inwestycji. W zamian firma musi utrzymać określoną liczbę miejsc pracy w zakładzie przez uzgodniony czas i zainwestować zadeklarowaną kwotę w rozbudowę mocy produkcyjnych

Według firmy Josera zatrudnia około 500 osób w Niemczech i kolejne 100 osób w Polsce. Centrum produkcyjne Josera w Paproci znajduje się około 125 km od granicy polsko-niemieckiej.

Inwestycję zrealizuje lokalny oddział firmy Josera Polska, który swoją działalność na polskim rynku rozpoczął w 1999 roku.

Model biznesowy związany z karmą dla zwierząt domowych oparty na eksporcie

„Eksportujemy do ponad 60 krajów na całym świecie”, powiedział Josera w oświadczeniu, przy czym eksport stanowi ponad 50% sprzedaży firmy. Według firmy głównymi kierunkami eksportu jest kilka krajów Europy Zachodniej i Wschodniej, a także Chiny, Korea Południowa, Turcja, Indie, Indonezja i Chile.

Josera powiedział, że dostarcza swoje produkty około 1,2 mln zwierząt domowych rocznie, ale plany ekspansji powinny pozwolić firmie na zwiększenie zdolności do karmienia około 2 mln zwierząt domowych rocznie.

READ  Sąd Najwyższy UE ponownie krytykuje Polskę za brak niezawisłości sędziowskiej – POLITICO

Adamowski jest niezależnym dziennikarzem mieszkającym w Warszawie. Pisał dla wielu anglojęzycznych publikacji z różnych branż, w tym karmy dla zwierząt, napojów, telekomunikacji, energetyki, obronności i emerytur.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *