Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Dlaczego kraj jest liderem IT w Europie Środkowo-Wschodniej

Published

on

Dlaczego kraj jest liderem IT w Europie Środkowo-Wschodniej

Europa wschodząca zyskała zasłużoną reputację jako raj dla outsourcingu rozwoju oprogramowania typu nearshore i offshore, a Polska zajmuje trzecie miejsce na świecie w tym obszarze usług. Polska zajęła pierwsze miejsce, wyprzedzając Ukrainę, która jest uważana za bezpieczną przystań offshore dla outsourcingu wytwarzania oprogramowania. Jeśli chodzi o usługi wytwarzania oprogramowania, Polska zajmuje trzecie miejsce na świecie, za Indiami i Chinami. Przyczyn takiego wyniku jest co najmniej kilkadziesiąt, ale wraz z najnowszym „Future of IT Report” 2023 Emerging Europe, teraz na podstawie danych prezentowane są niemałe ustalenia.

W przeszłości koszt był najczęstszym powodem, dla którego firmy z Europy Zachodniej lub Ameryki Północnej zlecały usługi IT na zewnątrz. Ale to, co kiedyś było najbardziej uzasadnionym ekonomicznie wyjaśnieniem, nie jest już ważnym argumentem. Usługi IT w regionach rozwijających się lub wschodzących są nadal tańsze. Jednak dostępność specjalistów IT i zagęszczenie talentów to dwie kolejne zalety, które znacznie zwiększają atrakcyjność działalności offshore w niektórych regionach świata.

Oprócz kwestii związanych z wydajnością i kosztami, brak bariery stref czasowych oraz różnic kulturowych lub geograficznych sprawia, że ​​zagraniczne operacje IT w Polsce są naturalnym wyborem dla firm z Europy Zachodniej. Jednakże, „Raport Przyszłość IT” 2023 oferuje głębszy wgląd w kluczowe kompetencje specjalistów IT i środowiska biznesowego.

Przyjrzyjmy się powodom takiego pozycjonowania Polski.

Przegląd ogólny

Sektor ICT w Polsce zyskuje na znaczeniu i oferuje atrakcyjniejsze pakiety wynagrodzeń niż inne. Średnie wynagrodzenie w sektorze ICT znacznie wzrosło, z 1 598 euro w 2015 r. do 2 148 euro w 2021 r. Ponadto liczba zatrudnionych ekspertów ds. ICT stale rosła: w 2021 r. zatrudnionych było 486 tys. % wzrostu w czasie.

Ogólny rozwój sektora ICT i związane z nim inwestycje zaowocowały z biegiem czasu rozwojem wybitnych umiejętności wśród specjalistów ds. technologii. Ogólny wzrost doprowadził do wzrostu liczby wysoko wykwalifikowanych inżynierów technicznych. Polska zajmuje obecnie trzecie miejsce w Indeksie Konkurencyjności IT, awansując z drugiego miejsca. W matematyce PISA Polska zajęła drugie miejsce na świecie. Polska zajmuje również drugie miejsce w rankingu TopCoder, demonstrując swoje umiejętności programistyczne. Kraj zajmuje również trzecie miejsce w Indeksie biegłości językowej EF English Proficiency Index pod względem biegłości językowej. Dodatkowo Polska dobrze radzi sobie w cyberbezpieczeństwie, zajmując czwarte miejsce w Global Cybersecurity Index.

READ  Elixir otwiera się jako nowy chcopee pub w polskim stylu

Wsparcie techniczne i helpdesk

Pierwsze miejsce Polski na świecie pod względem wsparcia technicznego i helpdesku może mieć związek z młodzieżą obeznaną z technologiami i technologiami, która wyprzedziła liderów offshore, takich jak Filipiny (2. miejsce) i Indie (3. miejsce). Decydujące czynniki tego sukcesu to nie tylko znajomość języka angielskiego czy cyfrowe know-how specjalistów IT, ale także proaktywny sposób pracy i reputacja.

Polska dostrzegła potrzebę zaszczepienia swojego pokolenia umiejętności cyfrowych i wiedzy technologicznej. Kraj zainwestował w programy edukacyjne i szkoleniowe, aby zapewnić młodzieży dobre przygotowanie do ery cyfrowej. Polscy młodzi ludzie biegle władają językiem angielskim i nie mają problemów z odpowiadaniem na zapytania klientów i pomaganiem w złożonych wyzwaniach technologicznych, przyczyniając się do reputacji Polski jako doskonałego serwisu dla klientów. Wyjątkowa etyka pracy i kompetencje polskich specjalistów przyczyniają się do ich sukcesu w zakresie wsparcia technicznego i sprawiają, że są bardzo poszukiwani na arenie międzynarodowej.

Analiza danych i nauka

Polska utrzymuje pozycję lidera w obszarach digital i ITO, zajmując pierwsze miejsce w rozwoju Europy i drugie na świecie w zakresie analizy danych i usług naukowych. Oba są ważnymi elementami szerszego tematu usług IT, ponieważ pomagają firmom usprawnić operacje, usprawnić podejmowanie decyzji i napędzać innowacje. Zarządzanie danymi, wizualizacja danych, eksploracja danych, modelowanie predykcyjne i inne metody analityczne są szeroko stosowane w usługach IT, a Polska stała się znaczącym graczem w tej dziedzinie.

robotyki i automatyki

Umiejętności i talenty w dziedzinie robotyki w Polsce spotkały się z dużym zainteresowaniem, plasując kraj na trzecim miejscu na świecie, tuż za Czechami i Słowenią. Osiągnięcie to świadczy o rosnącym znaczeniu Polski w dziedzinie robotyki i nieustającym zaangażowaniu tego kraju w rozwój wysoko wykwalifikowanej siły roboczej i pielęgnowanie kultury innowacyjności.

Kraj odnotował znaczny wzrost badań i rozwoju, ze szczególnym naciskiem na rozwój technologii robotycznej. Polskie uczelnie i instytuty badawcze odegrały kluczową rolę w rozwoju wybitnych absolwentów kierunków związanych z robotyką, zapewniając im wiedzę i umiejętności niezbędne do rozwoju w tej szybko rozwijającej się branży.

READ  Andrzej Owczarek, senator PO, nie żyje. „Gmina go nie pokonała, pokonał go koronawirus”

Indeks konkurencyjności IT

Raport The Future of IT przedstawia Indeks konkurencyjności IT, który ocenia narody pod względem dostępnych talentów, infrastruktury IT, wpływu ekonomicznego i aktualnego klimatu biznesowego. Po Estonii i Litwie Polska spadła na trzecie miejsce, przegrywając w kategoriach otoczenie biznesowe i wpływ ekonomiczny. Uderzające jest jednak to, że Polska znalazła się w pierwszej czwórce w 11 z 45 wyników, dominując w składniku zdolności indeksu. Polska nadal oferuje wielki talent IT i utrzymuje jakość, o czym świadczą doskonałe wyniki wśród wszystkich krajów Europy wschodzącej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *