Connect with us

Gospodarka

Asseco Poland SA : Medical Voicebot rozpoczął działalność w TU Zdrowie

Published

on

Pandemia koronacyjna przyspieszyła m.in. cyfryzację firm z branży ubezpieczeniowej i zmieniła sposób ich komunikacji z klientami. W dobie szybkiej cyfryzacji BOTy coraz częściej wspierają pracowników fizycznych w ich codziennych zadaniach. Przy wsparciu Asseco jeden z ubezpieczycieli zdrowotnych w Polsce – TU Zdrowie – zdecydował się na taką poprawę. IGA, nowy inteligentny asystent językowy, udzieli klientom szybkich odpowiedzi na pytania dotyczące ich ubezpieczenia, przyjmie zlecenia na usługi medyczne lub przekaże je odpowiedniemu doradcy, co znacznie przyspieszy proces obsługi.

TU Zdrowie jest jednym z czołowych ubezpieczycieli zdrowotnych w Polsce. Z usług firmy aktywnie korzysta ponad 170 000 klientów. W związku z dynamicznym rozwojem związanym z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na usługi zdrowotne, firma zdecydowała się na wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania technologicznego mającego na celu usprawnienie komunikacji z klientami. Zaprojektowany i zaimplementowany przez Asseco inteligentny bot głosowy o nazwie IGA działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i doskonale radzi sobie z ludzką mową. Wirtualny doradca jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

„Nowoczesne narzędzia informatyczne to siła i konkurencyjność naszych usług. Branża ubezpieczeń zdrowotnych charakteryzuje się bardzo dużą częstotliwością kontaktów telefonicznych, dlatego dbamy o rozwój naszego contact center, stale podnosząc jakość świadczonych usług. ważne dla nas i naszych klientów jest to, że ubezpieczony może załatwić wszystkie sprawy związane ze swoim ubezpieczeniem w każdej chwili bez problemów i niepotrzebnego czasu oczekiwania, dlatego zdecydowaliśmy się na skorzystanie z Voicebota Asseco, który przejmuje część zadań naszego pracowników i odciąża ich, a tym samym szybciej Obsługa odpowiadając na pytania klientów lub odpowiednio je przekazując.Wsparcie IGA jest już nieocenione biorąc pod uwagę ilość obsługiwanych przez nas połączeń – podkreśla Sławomir Koszewski, Członek Zarządu TU Zdrowie.

Zadaniem IGA jest optymalizacja i przyspieszenie kontaktu, tak aby klient nie musiał czekać na infolinię na dostępność doradcy. To odciążenie pracowników od podstawowych zadań pozwala im skoncentrować się na wsparciu użytkowników w późniejszych, bardziej wymagających fazach.

READ  OPINIA: Węgry i Turcja na drodze do strategicznego partnerstwa

Głównym celem środków automatyzujących niektóre procesy jest skrócenie czasu, w którym użytkownik zadaje pytanie, aż do uzyskania odpowiedzi. Dlatego początkowo skupiliśmy się na zastąpieniu dobrze znanego systemu IVR (Interactive Voice Response) inteligentnym rozwiązaniem, umożliwiającym klientowi natychmiastowe połączenie z TU Health i otrzymanie wsparcia. Po uchwyceniu potrzeb wprowadziliśmy IGA, którego celem jest prawidłowe zidentyfikowanie problemu klienta i znalezienie jego rozwiązania. IGA jest stale ulepszana, a liczba obsługiwanych użytkowników będzie sukcesywnie rosła – dodaje Kamil Parzuchowski, Head of Asseco Innovation Hub, Asseco Poland.

Popularność botów stała się rzeczywistością. Według prognoz portalu Statista rynek wirtualnych asystentów marki do 2025 roku będzie wart ponad 1,25 mld dolarów. Jednak, jak pokazują wyniki badania firmy LivePerson, która w 2020 roku zapoznała się z opiniami ponad 5000 konsumentów z Europy, Ameryki Północnej, Azji i Australii, 75% respondentów przynajmniej raz miało do czynienia z wirtualny konsultant.

Towarzystwo Ubezpieczeń Zdrowie SA działa na polskim rynku ochrony zdrowia od ponad 11 lat i jest jedyną firmą ubezpieczeniową specjalizującą się w opiece zdrowotnej dla pracowników firmy. Firma ubezpiecza już ponad 170 000 osób, które mogą korzystać z ponad 3700 placówek medycznych w całym kraju. Wypełniając swoją misję dba o zdrowie i czas ubezpieczonego, gwarantuje najkrótsze czasy dostępu do specjalistów oraz umożliwia swobodny wybór placówki medycznej i lekarza prowadzącego. Swoim klientom zapewnia nowoczesne środki komunikacji, które ułatwiają kontakt z lekarzem bezpośrednio lub poprzez telekonsultację. TU Zdrowie oferuje autorskie pakiety ubezpieczeniowe i programy zdrowotne, medycynę pracy, diagnostykę medyczną oraz opiekę szpitalną. O wysokiej jakości świadczonych usług świadczy fakt, że 98% klientów przedłuża współpracę z TU Zdrowie. Więcej informacji o TU Zdrowie znajdziesz na: www.tuzdrowie.pl

Asseco jest największą firmą IT w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat tworzy wiodące technologicznie oprogramowanie dla firm z kluczowych sektorów gospodarki. Firma jest reprezentowana w 60 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 29 000 osób. Rozrosła się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. Spółki Asseco są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), NASDAQ oraz Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie.

READ  Minister spraw zagranicznych Polski ostrzega amerykańską Komisję Helsińską przed konfliktem na Ukrainie – The First News

Centrum Innowacji Asseco koncentruje się na dotarciu do ciekawych projektów, które są na wczesnym etapie rozwoju, wspieraniu ich realizacji oraz tworzeniu gotowych produktów lub usług, które znajdą się w ofercie Asseco. Więcej informacji na temat Asseco Innovation Hub można znaleźć pod adresem: https://innovationhub.asseco.com/

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *