Connect with us

Gospodarka

Mercator pospiesznie ratował kurs – puls biznesu

Published

on

Lekarstwem na spadające ceny Mercator Medical będzie skup akcji, który rozpocznie się dziś. Zarząd skomentował również tezy zawarte w raporcie JP Morgan, któremu wczoraj udało się pobić kurs.

Zarząd zwołał dziś konferencje (odbędą się one o godzinie 11:00, będziemy o nich relacjonować na pb.pl), a także opublikował raport z rozpoczęcia skupu akcji własnych.

Wykup rozpoczyna się 15 grudnia i trwa do 3 czerwca 2021 r., Chyba że pula wykupu zostanie wcześniej wyczerpana.

Zgodnie z uchwałą walnego zgromadzenia spółka może wykupić 803 tys. Zł. Akcje (7,6% kapitału) za maksymalnie 20 mln zł.

Przy obecnym kursie (342 zł na koniec poniedziałkowej sesji) spółka była w stanie osiągnąć ok. Wczoraj wolumen wyniósł 483 tys. Sztuk i sprzedaż 176 mln zł.

W ubiegłym tygodniu zapasy Mercator Medical, które szybko rosły w związku z pandemicznym popytem na produkowane przez nią rękawice ochronne, zostały osłabione przez sprzedaż przez prezydenta znacznego pakietu akcji. Moment sprzedaży okazał się dobry, ponieważ wszyscy główni producenci rękawic spadają w tym tygodniu.

Notowania spadły o 15% w poniedziałek po opublikowaniu sceptycznego raportu JP Morgan na temat malezyjskich producentów rękawiczek. Zarząd Mercator odpowiedział, organizując telekonferencję.

– Pomimo wszystkiego, co można przeczytać w raporcie JP Morgan, uważamy, że jesteśmy w najlepszej dla branży czasie. Uważamy, że w przyszłym roku ceny i marże będą bardzo zadowalające, co można wykorzystać na korzyść Mercatora – mówi Wiesław Żyznowski, prezes i główny akcjonariusz Mercator.

Analitycy JP Morgan wierzyli, że „nadzwyczajna faza cyklu branżowego się skończyła” i że wzrost mocy produkcyjnych producentów rękawic, który osiągnie prawie 90% w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, zostanie odzwierciedlony w czkawce

– Oczywiście zwiększenie mocy produkcyjnych na świecie to fakt i sami nad tym pracujemy. Trudno jednak powiedzieć, kiedy spadający popyt nałoży się na rosnącą podaż. Szacuje się, że nastąpi to w połowie 2022 roku. Uważamy jednak, że będziemy na to odporni, ponieważ będziemy wytwarzać głównie specjalne rękawice, które podlegają nieco innym zasadom. Oczywiście możemy zrobić rękawiczki z głównego nurtu, jeśli jest to dla nas opłacalne – mówi Wiesław Żyznowski.

×

Historie z formularza zamówienia

Autor: Kamil Kosiński

Wysyłane raz w miesiącu

Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji na warszawskiej giełdzie.


Chcę otrzymywać newsletter Stories z księgi zamówień *


OCAL MNIE

Administratorem Twoich danych osobowych jest Bonnier Business (Polska) Sp. z oo (dalej: nas). Adres: ul.Kijowska 1, 03-738 Warszawa.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Bonnier Business (Polska) Sp. z oo (dalej: nas). Adres: ul.Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz numer telefonu kontaktowego to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej firmie mamy wyznaczonego inspektora ochrony danych, adres do korespondencji: ul Ludwika Narbutta 22 lok.23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać w celu przesyłania Ci naszego newslettera. Podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda i nasz „prawnie uzasadniony interes”, który musimy Ci przedstawić jako klientom naszych innych ofert. Jeżeli musimy świadczyć nasze usługi, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub pracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) organom, którym powierzymy czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom, np. Kurierzy, spółki z naszej grupy kapitałowej, urzędy skarbowe. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Ciebie zgody. Przysługuje Ci prawo: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku uprzedniego oświadczenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienie skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych wymaga subskrypcji newslettera. Jest to dobrowolne, ale w przypadku ich niepodania wyklucza się możliwość świadczenia usługi. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane automatycznie, także w postaci profili. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji odbywa się za pomocą odpowiednich procedur statystycznych. Celem tego przetwarzania jest wyłącznie optymalizacja zakresu oferowanych przez nas produktów lub usług.

READ  Asseco Poland SA : - Ciągły stabilny wzrost i dobre wyniki finansowe

Witold Kruszewski, dyrektor finansowy Mercator, kwestionuje wiarygodność raportu JP Morgan.

– Podstawowym założeniem tej rekomendacji jest założenie, że istnieje związek między liczbą przeprowadzonych testów a wartością firm z branży rękawicowej. Każdy może ocenić, czy ta korelacja jest logiczna. Wiele branż, które nie używały rękawiczek, używa ich teraz. Wkraczamy też w erę masowych szczepień, do których potrzebne będą także rękawiczki – mówi Witold Kruszewski.

Dyrektor finansowy Mercator zwraca również uwagę na tezę analityków, że „od maja koszty surowców wielokrotnie rosły i będą się pogarszać w kolejnych okresach. W dłuższej perspektywie ryzyko to wzrost kosztów pracy wynikający z negatywnego postrzegania społecznego aktualne warunki pracy i życia pracowników. ”

– To prawda, że ​​koszty rosną, ale to nie jest dla nas poważny problem. Importujemy pracowników z Myanmaru (Birma) i posiadamy certyfikaty potwierdzające, że są dobrze traktowani. Koszty pracy nieznacznie rosną wraz ze wzrostem płacy minimalnej. Koszt surowców podwoił się w ciągu ostatnich kilku miesięcy i nie zwiększył się czterokrotnie, jak wskazuje JP Morgan – mówi Witold Kruszewski.

Pojawiają się pytania, kiedy firma wyda nową strategię i jakie założenia przyjmie.

– Chciałbym – ale nie mogę obiecać – aby kluczowe elementy strategii inwestowania w moce zostały ogłoszone w I kwartale br. Wszystkie pieniądze, które nie są wykorzystywane na dywidendy i wykup akcji, są wydawane na inwestycje – głównie w naszym własnym segmencie i na produkty uzupełniające rękawice. Powstaną nowe obszary biznesowe, które są synergiczne z istniejącymi – i to potrwa najdłużej. Będziemy też próbować otwierać sprzedażą na nowe rynki – mówi Wiesław Żyznowski.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *