Connect with us

Gospodarka

Toyota GR Yaris już w produkcji. A Polacy kupili na ślepo ponad 60 proc. aut – Aktualności – Samochody, Samochody, Motocykle – Serwis Motoryzacyjny Dziennik.pl

Published

on

Toyota GR Yaris to samochód, którego nigdy nie było w rodzinie japońskiej marki. To drugi po GR Suprze samochód dla fanów wysokich obrotów. Zwykły Yaris ma tylko trzy wspólne elementy – lampy, lusterka i antenę. Reszta konstruowana jest od podstaw, z najmniejszych śrubek. Sercem samochodu jest zupełnie nowy 1,6-cylindrowy silnik turbo, który produkuje 261 KM i moment obrotowy 360 Nm. Jest to najmocniejsza konstrukcja tego typu stosowana w seriach. Urządzenie z 6-biegową manualną skrzynią biegów jest lekko nachylone w kierunku kabiny dla lepszego rozłożenia ciężaru. Ktoś zapyta: dlaczego odcięto cylinder? To efekt walki z otyłością – im lżejszy samochód, tym więcej koni mechanicznych na 1 kg maszyn. Z tego powodu korpus jest również wykonany z lekkich materiałów. Dach wykonany jest z materiału wzmocnionego włóknem węglowym (metoda ta pozwala na obniżenie środka ciężkości). Maska, drzwi i tylna klapa zostały wytłoczone z aluminium. W rezultacie GR Yaris ma osiągi gorącego włazu segmentu C, ale masę samochodu klasy B (1280 kg) i rewelacyjny stosunek mocy do masy 4,9 kg / KM.


Toyota GR Yaris / Materiały prasowe / ROBERT BRYKALA


Występ? Inżynierowie zapewniają trzycylindrowy serce Charakterystyka pracy jest podobna do silnika typu bokser i może spowodować do 7 tysięcy śrub. kręci się! Dziki! Przyspieszenie od 0 do 100 km / h zajmuje mniej niż 5,5 sekundy. Wskazówka prędkościomierza powinna odchylać się do 230 km / h. Mając ten potencjał, inżynierowie szczególnie dumni są z układu chłodzenia tłoka z olejem rozpylanym przez zestaw dysz, zmodyfikowanego układu dolotowego oraz powiększonych zaworów wydechowych – to rozwiązania rodem ze sportów motorowych.


Toyota GR Yaris / Materiały prasowe / ROBERT BRYKALA


Toyota na potrzeby GR Yaris opracował również nowy napęd na wszystkie kołaPowinno to być znacznie łatwiejsze niż rozwiązania stosowane przez konkurencję. Za rozdział momentu napędowego pomiędzy przednią i tylną oś odpowiada bardzo szybkie sprzęgło. Opcjonalnie w pakiecie obwodu znajdują się dwa mechanizmy różnicowe Torsen o ograniczonym poślizgu, które rozdzielają moc między lewą a prawą stronę. System może dostarczyć 100 proc. Dokręć do przodu lub do tyłu. Kierowca może ustawić przełożenie, wybierając jeden z trzech trybów 4×4: Normal (60:40), Sport (30:70) i ​​Track (50:50).

READ  Ponieważ chińskie ambasady obchodzą Święto Narodowe, światowi urzędnicy starają się zacieśnić współpracę


Toyota GR Yaris (25) / Dziennik Gazeta Prawna


GR Yaris ma być samochodem, na którym zbudowana jest nowa broń rajdowa Toyoty. Dlatego specjalnie na potrzeby auta stworzono platformę, wykorzystując połączenie architektury GA-B, która debiutuje w nowej generacji Yarisa z przodu, oraz płyty GA-C (znanej np. Z nowej). jest Corolli) tył. Plotka głosi, że takiego rozwiązania chciał sam Tommi Mäkinen, kierownik fabryki GAZOO Racing – szerszy tył auta seryjnego utoruje drogę samochodowi rajdowemu, który będzie wydajniejszy na odcinkach specjalnych. Łatwo kierowca Dzięki połączeniu dwóch platform uzyskuje między innymi lepsze zawieszenie. Podczas gdy standardowy Yaris ma z tyłu drążek skrętny, w GR Yaris zastosowano układ podwójnych wahaczy. Rozpórki MacPhersona są zamontowane z przodu. Układ hamulcowy składa się ze szczelinowych tarcz 356 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu.


Toyota GR Yaris / Materiały prasowe / ROBERT BRYKALA


W Polsce ponad 60 proc. Zamówione samochody

Przepisy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA stanowią, że wystarczająca liczba ich cywilnych odpowiedników musi być oferowana na rynku, aby nowy samochód rajdowy mógł konkurować na torach WRC. Toyota zdecydowała, że ​​8 000 sztuk GR Yaris zostanie dostarczonych do Europy, z czego 305 do Europy robić polerowanie.

– Rozpoczęcie produkcji GR Yaris oznacza, że ​​auto wkrótce trafi również do klientów w Polsce. Samochód spotkał się z dużym zainteresowaniem w naszym kraju – – powiedział Dziennik.pl Robert Mularczyk, Senior Manager ds. PR Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – 187 osób zamówiło go w przedsprzedaży – bez oglądania na żywo i bez jazdy próbnej. To ponad 60 procent. łączna pula 305 samochodówże Toyota przeznaczyła na polski rynek. Świadczy to o ogromnym zaufaniu klientów Toyoty, którzy wierzą w doskonałe funkcje i jakość nowego sportowego modelu – ocenione.

READ  Cztery europejskie kraje Grupy Wyszehradzkiej rozmawiają o bezpieczeństwie i walce z wirusami

Fabryka Motomachi – jednostka do zadań specjalnych

W przeciwieństwie do cywilnego Yaris z Francji Model GR o wysokiej wydajności jest produkowany w Japonii. Toyota zbudowała w Motomachi nowy zakład do produkcji samochodów sportowych GR. Zakład ten jest jednostką do zadań specjalnych wśród fabryk grupy. Jest to również jedna z najstarszych fabryk samochodów w Japonii i pierwsza zbudowana Toyota.

Legendarny Lexus LFA został zbudowany w tym samym miejscu, a teraz te same osoby tworzą GR Yaris. Zamiast tradycyjnego pasa stworzono wieloczęściową halę montażową, w której poruszają się zautomatyzowane pojazdy, a pracownicy ręcznie montują i rozpieszczają każdy model. Producent twierdzi, że sztywność nadwozia pojazdów z serii GR jest trudna do osiągnięcia na standardowych liniach produkcyjnych.


GR Yaris jest produkowany w fabryce Motomachi w Toyota City w prefekturze Aichi, zaledwie 4 km od siedziby firmy / Media / ROBERT BRYKALA


Czy postąpiłeś właściwie, kupując „ze zdjęcia”? GR Yaris wkrótce trafi do polskich klientów. Wtedy też dowiedzą się, czy warto było wydać te pieniądze min. 143900 zł, bo tyle kosztuje podstawowa wersja Dynamic. Ten Toyota Racer jest standardowo wyposażony w podgrzewane sportowe fotele Alcantara GR, systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, dwie rury wydechowe i 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Dunlop SP Sport MAXX050. Do wyboru są cztery kolory nadwozia: White Pearl, Emotional Red, Precious Black i Super White. Dla porównania: podstawowa GR Supra 2.0 rozwija 258 KM i 400 Nm w cenie od 209900 zł. Ze standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km / hw 5,2 sekundy. To tylko 0,3 sekundy różnicy do 66 tysięcy tańszych. PLN GR Yaris.

READ  Polska wzywa NATO do udzielenia Ukrainie gwarancji bezpieczeństwa, ponieważ Zełenski odwiedza Warszawę po raz pierwszy w czasie wojny

Wyposażenie Dynamic można wzbogacić pakietami sportowymi lub VIP. Wersja Dynamic Sport ma mechanizm różnicowy LSD Torsen o ograniczonym poślizgu z przodu iz tyłu, a także kute 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sports 4s. GR Yaris z pakietem sportowym ma również zawieszenie dopasowane do toru. Samochód z takim wyposażeniem kosztuje co najmniej 162,9 tys. Zł.

Pakiet VIP przenosi Yarisa do GR bardziej technologiczne wsparcie kierowcy. Oprócz systemu nawigacji multimedialnej Toyota Touch 2 with GO i systemu dźwiękowego Premium Audio JBL, na przedniej szybie pojawia się wyświetlacz HUD. Pakiet obejmuje również monitor martwego pola, tylny czujnik ruchu poprzecznego oraz przednie i tylne czujniki parkowania. GR Yaris Dynamic VIP kosztuje od 154,900 zł.


Toyota GR Yaris / Media / ROBERT BRYKALA



Toyota GR Yaris / Dziennik Gazeta Prawna



Toyota GR Yaris / Dziennik Gazeta Prawna



Toyota GR Yaris / Dziennik Gazeta Prawna



Toyota GR Yaris / Dziennik Gazeta Prawna


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *