Connect with us

technologia

Skarga Amazona do Apple dotycząca fakespota prowadzi do demontażu

Published

on

Obraz artykułu zatytułowanego Amazon skarży się Apple na aplikację Fakespot Review i jest wyrzucany z App Store

zdjęcie: Ina Fassbender / AFP (Obrazy Getty)

Amazon ma Fałszywy punkt, popularna usługa w sieci, która działa Rozpoznawaj fałszywe recenzje na platformie e-commerce, uruchomiła Apple App Store. Incydent postawił dwóch największych gigantów technologicznych przeciwko małej firmie, a Fakespot strasznie krzyczy.

Jak donosi krawędź w piątek, Problem zaczął się od nowej aktualizacji aplikacji Fakespot, która według Amazona może zostać wykorzystana do kradzieży danych klientów. Amazon skontaktował się z Apple 8 czerwca, prosząc o usunięcie aplikacji. Apple zleciło Amazonowi i Fakespotowi samodzielne rozwiązanie problemu. Wydawało się, że to nie zadziałało, a w piątek Apple usunęło Fakespot z App Store, działanie, które Fakespot mówi, że to Apple na stronie Amazon bez żadnych dowodów.

Zarówno założyciel i dyrektor generalny Apple, jak i Fakespot, Saoud Khalifah, potwierdzili Gizmodo, że spór został zainicjowany przez Amazon.

„Był to spór dotyczący własności intelektualnej zainicjowany przez Amazon 8 czerwca i w ciągu kilku godzin upewniliśmy się, że obie strony są w kontakcie, wyjaśniliśmy problem oraz kroki, które programista musi podjąć, aby umieścić swoją aplikację w sklepie i dać im wystarczająco dużo czasu na rozwiązanie problem ”- powiedział Apple Gizmodo w sobotę. „29 czerwca ponownie skontaktowaliśmy się z Fakespot na kilka tygodni przed usunięciem ich aplikacji z App Store”.

Gizmodo kontaktował się z Amazonem kilka razy w piątek i sobotę, aby poprosić o komentarz w tej sprawie, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi w momencie publikowania. Kiedy to zrobimy, zaktualizujemy tego bloga.

Według Verge Amazon miał różne skargi na Fakespot. Jeśli chodzi o Apple App Store, Amazon uwierzył w Fakespot – który oferuje również rozszerzenia przeglądarki dla Chrome i Firefox, a także aplikację na Androida –Naruszenie zasad 5.2.2 w witrynach i usługach osób trzecich. Wytyczne brzmią następująco Witryna Apple:

„Jeśli Twoja aplikacja korzysta, uzyskuje dostęp, zarabia na dostępie lub wyświetla treści od zewnętrznego dostawcy usług, upewnij się, że masz na to wyraźne pozwolenie zgodnie z warunkami korzystania z usługi. Zatwierdzenie musi być udzielone na żądanie.”

Amazon poinformował również, że Fakespot „wstrzykuje” kod do swojej witryny internetowej, otwierając ją na atak i narażając na ryzyko dane klientów, w tym adresy e-mail, adresy, informacje o karcie kredytowej i historię przeglądania. Amazon przyznał jednak, że nie wie, czy Fakespot wykorzystuje te informacje.

„Omawiana aplikacja dostarcza klientom mylące informacje o naszych sprzedawcach i ich produktach, szkodzi firmom naszych sprzedawców i stwarza potencjalne zagrożenia dla bezpieczeństwa” – powiedział Amazon w oświadczeniu dla Verge. „Z zadowoleniem przyjmujemy recenzję tej aplikacji przez Apple pod kątem wytycznych App Store”.

Poza tym Amazon twierdzi, że Fakespot nie działa nawet na wszystko tak dobrze, że firmaOceny niewiarygodnych recenzji produktów były błędne w ponad 80% przypadków. Amazon powiedział, że z kolei posiada dokładne informacje, które pomogą ustalić, czy recenzja jest prawdziwa, czy fałszywa. W czerwcu Amazon powiedział że fałszywe recenzje są problemem, argumentował jednak, że wydatkowane zostaną znaczne środki na rozwiązanie tego problemu. Firma twierdzi, że zatrzymała ponad 200 milionów podejrzewane fałszywe recenzje w 2020 roku, zanim klient kiedykolwiek zobaczył.

Po drugiej stronie sporu jest Khalifah, założyciel i dyrektor generalny Fakespot, który twierdzi, że Amazon się myli i że wiele jego zarzutów jest bezpodstawnych. W rozmowie telefonicznej z Gizmodo w piątek Khalifah nazwał twierdzenie Amazona, że ​​może ukraść dane osobowe użytkowników „absolutnym śmieciem”, dodając, że firma nie zarabia i nigdy nie będzie zarabiać na sprzedaży danych użytkowników.

Powiedział również, że nie wierzy, że Fakespot naruszył zasady App Store, które, jak twierdzi Amazon, naruszały.

„Mamy pełne prawa do wydawania naszych niezależnych opinii na temat recenzji i sprzedawców, a my jesteśmy tutaj, aby dostarczać naszym konsumentom najlepsze i najbardziej zaufane informacje” – powiedział Khalifah. „To jest cała przesłanka Fakespot i misja, którą mamy jako firma. Wszelkiego rodzaju perwersje, w których łamiemy zasady i takie rzeczy [is false and] otwarte na interpretację. W tym przypadku interpretacja Amazona może polegać na tym, że ją naruszamy, ale nie dostarczyli żadnych dowodów ”.

Khalifah zaprzecza również twierdzeniu Amazona, że ​​„wstrzykiwanie” kodu stanowi zagrożenie bezpieczeństwa. Twierdził, że Fakespot renderuje witrynę Amazon w swojej aplikacji, co zrobiło to samo, co w poprzedniej aplikacji, która była w App Store przez wiele lat. W odpowiedzi na twierdzenie Amazona, że ​​fakespot jest błędny w ponad 80% przypadków, Khalifah powiedział, że firma znalazła tę liczbę „z nikąd.”

Fakespot został uruchomiony jako osobisty projekt poboczny Khalifaha po tym, jak został zdradzony w 2014 roku. Od tego czasu ma ponad 25 milionów użytkowników używany Fałszywy punkt. Powiedział, że aplikacja miała ponad 150 000 użytkowników bez żadnego nacisku marketingowego na iOS, zanim została usunięta.

„Gdyby Amazon wykonał swoją pracę, moja firma nie byłaby potrzebna [or] firma innej firmy, która dostarcza analizę tych ocen ”- powiedział Khalifah. „A ludzie nie mieliby wątpliwości, że recenzje, które czytają na Amazon, są prawdziwe. Ale niestety pojawiają się wątpliwości i na tej platformie rozprzestrzenia się dezinformacja i jest ogromna liczba fałszywych recenzji ”.

Nie myli się – na Amazon są fałszywe recenzje. Najnowszy Amazon usunął około 20 000 recenzji od siedmiu z 10 najlepszych recenzentów w Wielkiej Brytanii po wrześniu Czasy finansowe odkryli, że osiągnęli zysk, oceniając produkty pięcioma gwiazdkami.

Khalifah powiedział, że zamknięcie będzie miało znaczący wpływ na Fakespot ze względu na dużą ilość czasu i zasobów, które zostały na to przeznaczone. Firma przeanalizuje wszystkie dostępne opcje, aby przywrócić swoją aplikację do App Store, a w międzyczasie będzie kontynuować prace nad swoimi aplikacjami na innych platformach i rozszerzeniach przeglądarki.

W tej chwili Khalifah powiedział, że nie otrzymał żadnej wiadomości, że Amazon przekazał swoje skargi do Google, gdzie jest dostępne rozszerzenie przeglądarki Chrome i aplikacja na Androida Fakespot. Jest prawdopodobnie bardziej niż prawdopodobne, że tak się stanie, powiedział.

„Spędziłem sześć lat mojego życia na budowaniu fałszywego miejsca, ostatnie sześć lat. Taki wynik jest bardzo rozczarowujący ”- powiedział Khalifah. „Po prostu czuję, że nie powinno tak być. I nie powinniśmy mieć tych królestw, by tak rzec, decydować, kto powinien, a kto nie powinien być na ich platformach.

READ  Akcelerator Skylight polskiego giganta naftowego PKN ORLEN wzywa do innowacyjnych koreańskich startupów
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *