Connect with us

technologia

Poruszanie się zakonnicy w niszy wymaga uwagi – ShipInsight

Published

on

Badania zlecone przez szwedzką firmę biotechnologiczną I-Tech AB potwierdziły, że zanieczyszczenie przez wąsonogi jest powszechne w niszowych obszarach statków i że przemysł musi podjąć działania w celu złagodzenia skutków poważnego zanieczyszczenia na tych obszarach.

W 2020 roku firma I-Tech AB zatrudniła konsultantów z Wielkiej Brytanii zajmujących się powłokami do statków, aby przeanalizowali stan kadłuba próbki 249 statków w suchym doku w okresie czterech lat między 2015 a 19 rokiem. Dane z inspekcji ujawniły nie tylko niedopuszczalne poziomy twardości. porastanie (> 10%) na kadłubach ponad 44% skontrolowanych statków, ale także w 95% niszowych obserwacji stwierdzono porastanie przez zwierzęta.

Obszary nisz, w tym skrzynie morskie, kratki, stępki zęzowe, kratki wlotu wody morskiej oraz boczne tunele silników i pędniki dziobowe, mają złożone powierzchnie. Chociaż dane są trudne do uzyskania, szacuje się, że w całej światowej flocie żeglugowej może znajdować się ponad 32 000 km2 niszowej przestrzeni. Na niektórych statkach, takich jak holowniki i statki pasażerskie, mogą być odpowiedzialne za nawet jedną czwartą powierzchni podwodnej dostępnej do kolonizacji przez zanieczyszczenie zwierząt morskich.

Chociaż gwałtowne osady w obszarach niszowych nie powodują tak dużego oporu hydrodynamicznego, co powoduje nadmierne zużycie paliwa i emisje dwutlenku węgla, takie jak biofouling na powierzchni głównego kadłuba, porastanie w obszarze niszy może znacząco wpłynąć na działanie eksploatacyjne i środowiskowe statków w inaczej.

Biofouling na obszarach niszowych jest wektorem dla inwazyjnego przenoszenia gatunków wodnych. Silnie zanieczyszczone obszary niszowe mogą również wpływać na sprawność operacyjną maszyn i urządzeń, które muszą odbierać wodę morską. Jeśli na przykład skrzynia morska do chłodnicy skrzyni jest zanieczyszczona, wymiana ciepła jest ograniczona, co wymaga więcej energii do działania układu chłodzenia lub całkowitej awarii.

Philip Chaabane, dyrektor generalny I-Tech AB, skomentował: „Ponieważ branża żeglugowa chce poprawić swoje wyniki w zakresie ochrony środowiska na każdym rogu, żaden kamień nie powinien zostać odwrócony. Chociaż statek może mieć nieskazitelny podwodny kadłub, nasze badania sugerują, że istnieje duża szansa, że ​​jest silnie skolonizowany przez silne porastanie. Oznacza to, że statki nadal rozprzestrzeniają inwazyjne gatunki wodne i mają mniej niż optymalną wydajność sprzętu ze względu na zanieczyszczenie niszy. „

Obszary niszowe stanowią wyzwanie dla większości technologii przeciwporostowych stosowanych w powłokach morskich, ponieważ zmniejszony przepływ wody zmniejsza skuteczność powłok o zanieczyszczonym uwalnianiu, a kształt tych obszarów utrudnia skuteczne nakładanie powłok przeciwporostowych. Istnieją jednak kroki, które właściciele domów mogą podjąć, aby zmniejszyć gromadzenie się silnego porastania w obszarach niszowych.

Dr. Markus Hoffmann, dyrektor techniczny I-Tech AB, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat kroków, jakie właściciele mogą podjąć w przypadku porastania w niszowych obszarach: reszta podwodnej powierzchni kadłuba. Środki, które właściciele mogą podjąć, aby zminimalizować kolonizację na tych obszarach, obejmują stosowanie powłok przeciwporostowych o wyższym współczynniku wzmocnienia, aby uzyskać lepszą wydajność na obszarach o niskim przepływie wody. Zalecamy również, aby podczas ponownego spryskiwania statku zwracać nieco większą uwagę właścicielom, gdy dodatkowe powłoki są nakładane na obszary wnęk, które wymagają tylko kilku dodatkowych dawek. Z biegiem czasu spodziewamy się ulepszeń w projektowaniu obszarów niszowych, które wspierają technologię przeciwporostową, takich jak: B. usunięcie zagiętych krawędzi i kratek, które są trudne do pokrycia. „

Jest to druga część trzyczęściowego badania zleconego przez I-Tech i opublikowanego w ramach serii białych ksiąg badających rozpowszechnienie porastania zakonnic w globalnej flocie żeglugowej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *