Connect with us

Polska. Spotkanie Przedstawicielstwa RP w Hiszpanii

Published

on

12 listopada reprezentacja Polski w piłce nożnej rozegra kolejny mecz eliminacji do Mistrzostw Świata 2022. Odległym rywalem biało-czerwonych będzie Andora. Oczywistymi kandydatami do tej konfrontacji są nasi zawodnicy, ale borykają się z trudnościami organizacyjnymi – mówi rzecznik PZPN.

– Przede wszystkim wyjazd do Andory to spore wyzwanie logistyczne i wiemy o tym od kilku miesięcy, kiedy tam byliśmy i zwiedzaliśmy stadion wybraliśmy dla drużyny hotel. Nie ma tam lotniska. Do najbliższego można dojechać autobusem w ponad trzy godziny. Weźmy całą podróż – zaczynając od wyjazdu z hotelu, z którego normalnie korzystamy w Warszawie, transfer na lotnisko, samolot do Barcelony i transfer autobusem, potem cała podróż w jedną stronę trwa ponad osiem godzin. Wiemy, że najważniejsza jest gra, zawodnicy muszą być aktualizowani i chcieliśmy uniknąć takiego wypadu – wyjaśnił rzecznik reprezentacji.

Przyjrzeliśmy się różnym typom scenariuszy i ostatecznie sensowne było, aby zawodnicy przyjeżdżający do Polski na obóz treningowy pojechali do Hiszpanii. Będziemy mieli dla siebie centrum szkoleniowe. Zatrzymamy się tam od poniedziałku 8 listopada do 11 listopada do czwartku. Dzień przed meczem jedziemy autobusem do Andory i zajmuje to około dwóch godzin. Decyzja ta została podjęta ze względów logistycznych. Z Andory wrócimy po sobotnim meczu. Do Warszawy lecimy 13 listopada, gdzie przygotowujemy się do meczu z Węgrami – powiedział Kwiatkowski.

Rzecznik PZPN zaznaczył, że nie zabrakło podpisów do takiej decyzji.

– Mamy już wybrane centrum, podpisywane są umowy z tym obiektem. Warunki pogodowe mogą okazać się znacznie lepsze, bo w Polsce w listopadzie może padać śnieg. Wybrałem Hiszpanię tylko ze względów logistycznych, ponieważ słyszałem też wiele podtekstów, że selekcjoner wolałby zostać w ciepłym kraju. Potwierdziłem, że to bzdura.