Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska otwiera nową morską drogę wodną, ​​aby zmniejszyć zależność od Rosji

Published

on

Polska otwiera nową morską drogę wodną, ​​aby zmniejszyć zależność od Rosji

WARSZAWA, Polska (AP) – Polscy przywódcy w sobotę świętowali otwarcie nowego – choć niedokończonego – kanału, o którym mówią, że statki nie będą już musiały ubiegać się o pozwolenie od Rosji, aby płynąć z Morza Bałtyckiego do portów Zalewu Wiślanego.

Wydarzenie zaplanowano na uczczenie 83. rocznicy sowieckiej inwazji na Polskę w czasie II wojny światowej i symboliczne zademonstrowanie końca ucisku Moskwy na gospodarkę i rozwój regionu graniczącego z rosyjską eksklawą Kaliningradu. Rząd twierdzi, że droga wodna daje Polsce pełną suwerenność w regionie północno-wschodnim, który potrzebuje inwestycji i rozwoju gospodarczego.

„Chodziło o to, aby otworzyć tę drogę wodną i nie trzeba już szukać pozwolenia od kraju, który nie jest przyjazny i którego władze nie wahają się atakować i ujarzmiać innych” – powiedział prezydent Andrzej Duda.

Powiedział, że inwestycja przyniesie zwrot wartości okolicznych gruntów poprzez rozwój miast i portów laguny dzięki zwiększonemu handlowi, biznesowi i turystyce.

Kilka tysięcy ludzi z biało-czerwonymi flagami narodowymi zgromadziło się w deszczu, aby obserwować, jak statek inżynieryjny Zodiak II przelatuje przez śluzy, aby zainaugurować kanał. Zabrzmiał hymn narodowy, a statki zadąły w rogi.

Oczekuje się, że małe statki i jachty będą mogły wpłynąć w niedzielę.

Lider polskiej prawicowej partii rządzącej, Jarosław Kaczyński, powiedział tłumom, że to „początek czwartego głównego portu w Polsce (Elbląg) i nowy impuls dla rozwoju tego kraju”, który zmniejszy bezrobocie, które jest jednym z najwyższych w Polsce teraz należy do 7,6%.

Kaczyński podkreślił, że budowa kanału pokazuje, że „Polska jest prawdziwie niepodległym, suwerennym i silnym narodem, który ma znaczenie. „

Kanał, wybudowany kosztem prawie 2 mld zł (420 mln USD), przecina Mierzeję Wiślaną na wschód od Gdańska, umożliwiając statkom z Bałtyku i Zatoki Gdańskiej dotarcie do Elbląga i mniejszych portów zalewowych, uzyskując zezwolenie na przejazd przez Rosyjskie Cieśniny Pilawskie. Skraca również trasę z Bałtyku do Elbinga o około 100 kilometrów (54 mile morskie).

READ  Nieaktualne hasło ujawniło polskie tajemnice wojskowe

Jednak statki towarowe nie będą mogły skorzystać z przejścia, dopóki wejście do portu w Elblągu nie zostanie obniżone do 5 metrów (16 stóp). Prace mają kosztować 100 mln zł (21 mln dolarów), wywołując kontrowersje między rządem a władzami miasta.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *