Connect with us

Gospodarka

Pasy bezpieczeństwa Takata – nieprawidłowości w wynikach testów, możliwe serwisy samochodowe

Published

on

Pasy bezpieczeństwa japońskiej firmy Takata mogą wykazywać nieprawidłowości, a wyniki testów wskazują na produkcję. Z tego powodu kampania serwisowa może obejmować kilka milionów samochodów, donoszą japońskie i amerykańskie media.

Piątkowe wydanie japońskiej gazety Nikkei ujawnia, że ​​dział produkcji pasów bezpieczeństwa firmy motoryzacyjnej Takata Corp w Japonii dostarczył 9 milionów pasów bezpieczeństwa z niedokładnymi wynikami testów. Według „Nikkei” może to wymusić wycofanie z rynku około 2 milionów pojazdów.

wykrycie

Skala problemu mogłaby być jednak jeszcze większa – twierdzi NBC News. Twierdzi również, że Takata dostarczyła 40 procent taśmy tapicerskiej. Samochody produkcji japońskiej i 30 proc. na świecie. Klientami Takaty byli nie tylko krajowi producenci, zwłaszcza Honda, ale także General Motors i Ferrari.

Wcześniej w tym tygodniu Joyson Safety Systems (JSS) poinformował o podejrzanych wynikach testów jakości taśm tapicerskich Takaty. Producent części samochodowych z siedzibą w Michigan, który w 2018 roku przejął masę upadłości japońskiej firmy, analizuje dane z 20-letniej produkcji Takaty w fabryce Hikone. Śledztwo w tej sprawie nadal trwa, ale JSS uważa, że ​​stwierdzone dotychczas nieprawidłowości wskazują, że wyniki zostały celowo zmodyfikowane. JSS twierdzi, że jest to okres poprzedzający przejęcie Takaty.

Japońskie organy regulacyjne rozpoczęły własne dochodzenie w tej sprawie i, według Nikkei, nakazały lokalnym producentom samochodów przygotowanie się do wycofania. Nie zdradzają jednak, jaki mógłby być rozmiar. „Wciąż badamy tę sprawę i nie możemy jeszcze powiedzieć, ile pasów bezpieczeństwa dotyczy” – powiedział Reuters, anonimowy przedstawiciel japońskiego Ministerstwa Transportu. Ministerstwo przekaże wyniki swoich ustaleń organom nadzoru w innych krajach.

Uszkodzone poduszki powietrzne

Takata Corp, niegdyś jeden z największych na świecie dostawców motoryzacyjnego wyposażenia bezpieczeństwa, jest obecnie kojarzona przede wszystkim z Masowe przywołania uszkodzonych poduszek powietrznych. Awarie urządzeń zainstalowanych w milionach pojazdów na całym świecie (w tym Nissan, Ford, Fiat Chrysler, Daimler i Honda) spowodowały śmierć co najmniej 26 osób na całym świecie. W podobnych incydentach rannych zostało kilkaset osób. Sprawa stała się znana w 2014 roku.

W 2017 roku Takata przyznał się do złamania prawa. Producent potwierdził, że dostarczył klientom z branży motoryzacyjnej nieprawidłowe wyniki testów urządzeń. Skandal, który nastąpił, doprowadził firmę do bankructwa i był jednym z najgorszych tego typu w Japonii.

OBEJRZYJ TVN24 W INTERNECIE >>>

Główne źródło zdjęć: Shutterstock

READ  Dzięki PKO BP IKO może podłączyć kartę z innego banku i dokonywać płatności mobilnych
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *