Connect with us

technologia

Myotragus Dorothea to rower z przerzutkami o wysokości 200 mm

Published

on

Myotragus Dorothea nie jest nazwą, która zsuwa się z języka, ale na szczęście rama Virtual High Pivot hiszpańskiej firmy o średnicy 200 mm ma wystarczająco dużo innych argumentów, aby wyjść poza branding. Koło pasowe napinacza, skomplikowane połączenia i przekładnie to wyraźne oznaki, że nie jest to przeciętny rower grawitacyjny. Ścieżka całkowicie tylnej osi porusza się prawie po linii prostej, aby utrzymać pęd i utrzymać duży rozstaw osi zapewniający stabilność.

Dorotheę można zmodyfikować w rower zjazdowy o skoku 200 mm lub rower enduro o skoku 170 mm, stosując różne długości amortyzatorów i elementy łączące. Każda konfiguracja może działać na podwójnych 29-calowych lub mieszanych kołach, w zależności od preferencji kierowcy. Przy ustawieniu 200 mm ogólny postęp jest niezwykle wysoki. Odrzut pedału jest pomijalny na całej długości, ponieważ koło napinające jest zamontowane na obrotowym cięgno dolnym.

W trybie Enduro kąt rury podsiodłowej Dorothei o skoku 170 mm może wynosić do 82 stopni, aby uzyskać wyprostowaną pozycję do jazdy, z widelcem spoczywającym pod kątem 65 stopni. Ponieważ Myotragus może spawać Dorotheę z niestandardową geometrią, tryb DH można zbudować pod kątem 61 stopni i ma dwie opcje długości tylnego trójkąta – 435 mm lub 450 mm przy użyciu koła 29″. Liczby te zwiększają się o 20 mm, gdy zawieszenie ugina się pod ciężarem rowerzysty.

Myotragus wykorzystuje wirtualny układ z wysokim obrotem, który nazywają „OLS Suspension”, zaprojektowany przede wszystkim do cofnięcia tylnej osi łącznie o 57 mm. Górny łącznik obraca się na mimośrodowym sworzniu, podczas gdy dolny łącznik porusza się w górę, ściskając amortyzator 250 x 75 mm z dowolnego kierunku.

To, co wygląda jak prototyp, jest w rzeczywistości gotowym produktem hiszpańskiej marki. Surowe aluminium 7020-T6 jest preferowane w konstrukcji ramy zamiast karbonu, aby zapewnić odporność na odpryski kamieni i umożliwić niestandardową geometrię. Myotragus preferuje również nieobrobione wykończenie, aby zmniejszyć wagę i koszt Dorothei. Sama rama bez amortyzatora waży 3800 g lub 8,38 funta, co w przybliżeniu odpowiada wadze ramy RAAW Madonna. Co zaskakujące, podnośnik nożycowy i elementy ramy składają się z nieco ponad 30 części — znacznie mniej niż asortyment Norco, który obejmuje blisko 100 części.

Dodając do ich przemysłowego charakteru, skrzynia biegów obniża środek ciężkości motocykla i masę nieresorowaną, jednocześnie zwiększając prześwit. 9-biegowa skrzynia biegów C1.9XR Pinion obraca biegi w kąpieli olejowej i oferuje zasięg 463%. Ten rodzaj przekładni zmniejsza również zmianę zapobiegającą przysiadowi, ponieważ łańcuch nie przesuwa się po zębatkach na tylnej osi. Ze względu na niewielką liczbę i lokalną produkcję Myotrgus mógł również zbudować Dorotheę, aby działała na konwencjonalnym układzie napędowym.

Podobnie jak rower firmy Commencal Supreme V4 z pojedynczym wysokim obrotem, Dorothea ma wartość zapobiegającą podnoszeniu się na poziomie około 130%. Zaciągnięcie tylnego hamulca ściska tylne zawieszenie, ale Myotragus preferuje sposób, w jaki ta cecha zachowuje geometrię. Ich zdaniem nie wpływa to negatywnie na czułość zawieszenia ze względu na siły hamowania kompresyjnego.

Czy wspina się jak kozioł górski? Prawdopodobnie nie, biorąc pod uwagę wagę i związane z nią części ukierunkowane na zjazd. Anti-squat faktycznie zaczyna się nisko i wzrasta do nieco ponad 100%, gdy zawieszenie osiada w punkcie ugięcia. Jednak nie jest to jedyna liczba, którą należy wziąć pod uwagę przy omawianiu wydajności pedałowania. Wpływ na to ma również geometria.

Chociaż Myotragus wciąż testuje i finalizuje szczegóły Dorothei, oczekuje się, że cena wyniesie około 3000 euro, co nie będzie obejmować amortyzatora ani niestandardowej geometrii. Aby uzyskać więcej informacji lub skontaktować się z Myotragus, odwiedź szczegółową stronę internetową tutaj i podążaj za nimi Instagram.

READ  W zeszłym roku padł nowy rekord polskiej strefy inwestycyjnej – Pierwsze Wiadomości

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *