Connect with us

technologia

Czy Tales of Kenzera: Zau może otworzyć nowy świat historii z gier wideo?

Published

on

Czy Tales of Kenzera: Zau może otworzyć nowy świat historii z gier wideo?
  • Autorzy: Andrew Rogers i Tom Richardson
  • Newsbeat BBC

opis obrazu, Abubakar Salim dorastał grając w gry – teraz opublikował własną

„Każda historia zaczyna się na końcu innej.”

Tymi słowami witani są gracze, uruchamiając pierwszą grę wideo Abubakara Salima – Tales of Kenzera: Zau.

To trafnie, ponieważ brytyjski aktor, który występuje w serialu Wychowani przez wilki, a wkrótce będzie można go zobaczyć w House of the Dragon, rozmawia z BBC Newsbeat na kilka dni przed wielką premierą.

To ostatni rozdział czteroletniego cyklu rozwoju Tales of Kenzera – rozdziału, który rozpoczyna się w grudniu ubiegłego roku w Los Angeles.

Abu, jak lubi być nazywany, jest na scenie podczas ceremonii rozdania nagród Game Awards i przemawia do 4000 osób w Peacock Theatre. Transmisję online oglądają miliony widzów na całym świecie.

Odsłania Tales of Kenzera i zaczyna od emocjonalnego przemówienia wyjaśniającego, w jaki sposób gra została zainspirowana śmiercią jego ojca Alego dziesięć lat temu.

Podobnie jak Abu, tytułowy bohater gry, Zau, młody szaman, stracił ojca.

Nie mogąc się z tym pogodzić, przywołuje Boga Śmierci i wyrusza na misję przywrócenia życia swojemu ojcu.

„W istocie jest to opowieść o pogrążonym w żałobie chłopcu” – mówi Abu BBC Newsbeat.

Jego szczere odkrycie poruszyło wiele osób, a klip z galą Game Awards stał się wirusowy.

Zwiastun gry również zrobił duże wrażenie na ludziach. Kolorowa grafika, porywająca partytura orkiestrowa i oprawa sprawiają, że wiele osób dodaje ją do swojej listy życzeń.

„Przyjęcie było świetne. To było genialne i fantastyczne” – mówi Abu, który wierzy, że „uniwersalny” motyw żałoby pomaga jego wypowiedziom przemawiać do graczy.

Źródło obrazu, Abubakara Salima

opis obrazu, Abu mówi, że jego ojciec odegrał dużą rolę w rozbudzeniu jego zainteresowania grami

Czerpie w dużej mierze z mitów i legend ludów Bantu – setek różnych grup zamieszkujących całą Afrykę.

Historie te są często przekazywane ustnie z pokolenia na pokolenie, czego Abu doświadczył na własnej skórze.

„Inspiracją do powstania filmu były historie, które opowiadał mi tata, gdy byłem dzieckiem” – mówi.

„Mój dziadek był Ngangą, tradycyjnym uzdrowicielem duchowym.

„I tak mój tata podzielił się tymi naprawdę fajnymi światami i pomysłami.

„A ponieważ gra opowiada o podróży w żałobie, o tego rodzaju związku między mną a moim ojcem, musiało to istnieć w przestrzeni”.

Ale głośna gra wideo z czarnym głównym bohaterem to rzadkość. Jeszcze bardziej niezwykły jest ten, który w dużym stopniu czerpie z mitologii afrykańskiej.

Dla wielu graczy widok Abu na scenie wywołuje jeszcze więcej emocji.

„Wspaniale było go tam zobaczyć” – mówi Annabel Ahalley-Anthony. „Nie widujemy tego często”.

Annabel – założycielka Gracz Melaninyktóra opowiada się za większą inkluzją w branży, przyznaje, że była już fanką Abu dzięki jego roli głównego bohatera Bayeka w Assassin’s Creed: Początek.

Jednak widok czarnoskórego twórcy na gali Game Awards — często nazywanej „branżowymi Oscarami” — poruszył ją.

„To było dla niego bardzo ważne, aby tam zadebiutować i zobaczyć, jak jesteśmy widocznie reprezentowani w tak piękny sposób” – mówi.

„Pomyślałem: «To jest coś, w co muszę zagrać»”.

Źródło obrazu, Gracz Melaniny

opis obrazu, Annabel i Alan Ashalley-Anthony organizują wydarzenia w ramach swojej pracy Melanin Gamers

Kiedy Abu po raz pierwszy wprowadził grę, sporo osób porównywało Tales of Kenzera z pewnym rekordowym filmem.

„To zdecydowanie Czarna Pantera gier” – mówi.

Surgent Studios, firma deweloperska założona przez Abu w celu stworzenia gry, dostrzegła wpływ hitu Marvela – oba noszą w sobie elementy afrofuturyzmu, estetyki łączącej science fiction z kulturą afrykańską, a ścieżka dźwiękowa gry zawiera ten sam chór, który można było usłyszeć w film.

Kiedy Abu zaprezentował grę, miał na sobie kolorowy szalik autorstwa nigeryjskiego artysty Ikiré Jonesa, którego projekty pojawiły się w Czarnej Panterze.

Brat Annabel, Alan, który również prowadzi Melanin Gamers, pamięta „ruch kulturowy”, który narodził się za filmem, i wierzy, że „otworzył on śluzę” dla pojawienia się gier takich jak Zau.

„Jeśli chodzi o takie projekty, które trafiają na dużą scenę i otwierają wszystkim okiennice, można sobie wyobrazić: «O mój Boże, istnieje ogromny potencjał, wykorzystajmy go»” – mówi.

„Wiele osób myśli najpierw o mitologii egipskiej i uważa, że ​​jest to jedyna mitologia, jaką ma do zaoferowania kontynent afrykański”.

„Ale jeśli chodzi o mitologię afrykańską jako całość, istnieje naprawdę ogromny, niewykorzystany rynek”.

Źródło obrazu, Studio Surgenta

opis obrazu, Główny bohater, Zau, jest szamanem korzystającym z mocy, jaką dają mu dwie mistyczne maski

Abu powiedział, że dla niego ważne jest, aby „honorować i szanować” kulturę Bantu, jak widać w Tales of Kenzera, a także „celebrować ją, ponieważ niekoniecznie widuje się ją zbyt często”.

Dla Abu koniec historii rozwoju Zau może być początkiem nowej.

Ma nadzieję, że Tales of Kenzera stanie się pełnoprawną franczyzą zawierającą spin-offy filmowe, telewizyjne i komiksowe.

„Nawet jeśli zbudujesz ten naprawdę fajny świat, nie każdy będzie w nią grać” – mówi.

„To także świetny sposób na zainspirowanie innych autorów i innych twórców do opowiadania historii w tym wszechświecie, a nawet tworzenia własnego wszechświata”.

Posłuchaj Newsbeata na żywo o 12:45 i 17:45 w dni powszednie – lub posłuchaj Tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *