Connect with us

Gospodarka

BlueTriton, producent polskiej wody źródlanej, powołuje nowego CEO

Published

on

STAMFORD – BlueTriton Brands, firma z siedzibą w Stamford, której marki obejmują Poland Spring Water, ogłosiła w tym tygodniu, że zatrudniła byłego dyrektora generalnego Johnson & Johnson i Procter & Gamble jako nowego dyrektora generalnego.

Jorge Mesquita przejmuje stanowisko dyrektora generalnego około trzy miesiące po tym, jak Nestle sprzedał BlueTriton firmom inwestycyjnym One Rock Capital Partners i Metropoulos & Co. za 4,3 miliarda dolarów. Firma była wcześniej znana jako Nestle Waters North America.

„Kategoria wody jest gotowa do wzrostu i innowacji, ponieważ coraz więcej konsumentów poszukuje zdrowych alternatyw dla nawadniania słodkich napojów” – powiedział Mesquita w oświadczeniu. „Dzięki wyjątkowemu portfolio popularnych marek, BlueTriton ma dobrą pozycję, aby wykorzystać tę ogromną szansę rynkową. Nie mogę się doczekać współpracy z naszym wybitnym zespołem zarządzającym i utalentowanymi profesjonalistami w całej firmie, aby podnieść poprzeczkę dla innowacji, a jednocześnie nadal przodować w zrównoważonej gospodarce wodnej i być dobrym sąsiadem w społecznościach, w których działamy.


Przed dołączeniem do BlueTriton Mesquita był wiceprezesem wykonawczym i globalnym prezesem działu konsumenckiego w Johnson & Johnson, gdzie nadzorował przegląd strategii marketingowych, brandingowych i handlowych takich marek jak Johnson’s Baby, Neutrogena i Listerine. Wcześniej przez prawie 30 lat pracował w firmie Procter & Gamble, gdzie w swoim czasie kierował trzema dywizjami.

Przez ostatnie trzy miesiące Dean Metropoulos, założyciel rodzinnej firmy inwestycyjnej, był tymczasowym dyrektorem generalnym BlueTriton. Jest także prezesem firmy.

„Jorge jest liderem transformacji z imponującymi osiągnięciami w zakresie wprowadzania przełomowych innowacji, budowania marek i osiągania najwyższych i najniższych wyników, odpowiedzialności za środowisko i realizacji potencjału naszego niezrównanego portfolio marek wody” – powiedział Metropoulos w oświadczeniu.


Kilka dni po zakończeniu sprzedaży firma ogłosiła zmianę nazwy z Nestle Waters North America na BlueTriton. Tryton odnosi się do boga morza w mitologii greckiej, podczas gdy niebieski reprezentuje wodę, według przedstawicieli firmy.

READ  Wprowadzono już ważną zmianę w PIT. Niektóre osoby pracujące za granicą ponownie płacą podatek dochodowy dwukrotnie. Kto kiedy [13.12.2020]

Jako jedna z największych firm napojowych w Ameryce Północnej, BlueTriton zarządza portfolio, które obejmuje Poland Spring oraz inne regionalne marki wody butelkowanej, takie jak Deer Park, Ozarka, Ice Mountain, Zephyrhills i Arrowhead, a także linie Pure Life i Splash. Sprzedaż nie obejmowała międzynarodowych marek wody premium Nestle Perrier, S.Pellegrino i Acqua Panna.

Firma zajęła 13. miejsce wśród największych pracodawców w Stamford w pierwszym kwartale 2021 r., zatrudniając ponad 600 lokalnych pracowników Biuro Rozwoju Gospodarczego Stamford. Jej siedziba znajduje się przy 900 Long Ridge Road.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *