Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Arabia Saudyjska zagra z Francją, Polską i Słowenią w Mistrzostwach Świata w Piłce Ręcznej 2023

Published

on

Edoardo Mortara wygrywa Marrakesz E-Prix w 10. rundzie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA

MARRAKESZ: Edoardo Mortara zajął pierwsze miejsce w Mistrzostwach Kierowców, wygrywając w 10. rundzie Marrakeszu E-Prix, gdy kierowca ROKiT Venturi Racing odpierał presję ze strony kolegów z drużyny DS TECHEETAH, Antonio Felixa da Costy i Jean-Erica Vergne’a.

Da Costa wystartował z pole position i po tym, jak spadł za Mortarą na wczesnych etapach, trzymał się tyłu szwajcarskiego bolidu, gdy wyścig osiągnął punkt kulminacyjny. Ale mistrz sezonu 6 nie mógł ominąć kierowcy Venturiego, który pozostał niezrażony w drodze do najwyższego poziomu i trzeciego zwycięstwa w sezonie oraz prowadzenia w mistrzostwach.

„Muszę przyznać, że po Free Practice 2 mieliśmy dużo problemów i nie sądziłem, że możemy to zmienić, ale mam za sobą niesamowity zespół i już w kwalifikacjach wykonali niesamowitą robotę” , powiedział Mortara. . „Potem podczas wyścigu mieli plan, mieli strategię, wdrożyliśmy ją i wszystko było idealne”.

„Masz facetów, którzy wywierają na ciebie dużą presję. Próbowałem być mądry, próbowałem zarządzać” – powiedział. „Dzisiaj było wiele do zrobienia – oczywiście opony, ale także temperatury akumulatorów, energia. To było bardzo trudne. Miałem dzisiaj trochę problemów z samochodem, byłem trochę samotny, powiedzmy, ale udało nam się i jestem bardzo szczęśliwy.”

Stoffel Vandoorne z Mercedes-EQ był liderem w Mistrzostwach Kierowców przed wyścigiem, ale błąd hamowania w kwalifikacjach spowodował, że spadł na 20. miejsce w stawce. Odzyskał do mety ósme miejsce, ale z zaledwie czterema punktami w dniu, w którym Mortara stoi wysoko pod koniec 10. rundy Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.

Vergne znalazł się na drugim miejscu z 2% użytecznej energii w końcowych etapach, zanim spadł na czwarte miejsce za da Costą. Kolega tytułowy Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) wywalczył sobie drogę na podium z szóstego miejsca na starcie, wykonując ostatnie okrążenie w Vergne po srebro i garść dodatkowych, kluczowych punktów mistrzowskich.

READ  Czas na polskie truskawki

W 33-stopniowym upale kierowcy i inżynierowie postanowili wskoczyć wcześnie, aby skorzystać z dwóch obowiązkowych doładowań w trybie Attack, zgodnie ze szkołą myślenia, że ​​pompowanie dodatkowych 30 kW przez akumulatory i układ napędowy byłoby bardziej wydajne i efektywne na dłuższą metę. . W miksie znalazł się Lucas di Grassi (ROKiT Venturi Racing) walczący o piąty i kluczowy dla zespołu Monegasque punkt.

Aktualny mistrz świata Nyck de Vries (Mercedes-EQ) wspiął się na szóste miejsce, a Jake Dennis (Avalanche Andretti) musiał zadowolić się siódmym miejscem. Vandoorne odrobił imponujące 12 miejsc po rozczarowaniu w kwalifikacjach i zajął ósme miejsce. Sam Bird był dziewiąty dla Jaguar TCS Racing, a Oliver Rowland, który na początku wjechał na drugie miejsce, zakończył zdobywane punkty na 10. pozycji.

Wszystko to sprawiło, że Mortara uzyskał 11-punktową przewagę w Mistrzostwach Kierowców, z Vergne drugim, a Vandoorne teraz trzecim, po tym, jak prowadzili w ten weekend wyścigowy w Marrakeszu E-Prix. Evans traci zaledwie 15 punktów do Mortary, a czwórka czwórki wyraźnie odrywa się od goniącej grupy, aby rozpocząć strzelaninę czterech zawodników w ostatnich sześciu wyścigach.

Następny w kolejce jest New York City E-Prix w dniach 16-17 lipca dla rund 11. i 12. Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Niecierpliwie wyczekiwany podwójny akcja rozgrywa się na ulicach dzielnicy Red Hook na Brooklynie ze spektakularnym tłem panoramy Manhattanu.

Dwaj kolejni dwugłowi gracze ukończą sezon 8, z weekendem E-Prix w Londynie w dniach 30-31 lipca, po czym mistrzostwa zakończą się pierwszą wizytą w Korei, a weekend E-Prix w Seulu 13-14 lipca osiągnie swój szczyt w sierpniu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.