Gospodarka
Apple ponownie płaci grzywny. Tym razem we Włoszech uznano, że firma Kamaa ma iPhone’y
Według portalu branżowego Macrumors cytując włoskie źródło setteBIT, jabłko znowu został przyłapany na kłamstwie. Wyznaczono włoskie Biuro Ochrony Konsumentów jabłko 10 milionów Euro Kary dla klientów wprowadzających w błąd. To już kolejny raz, kiedy firma musi płacić kary we Włoszech – w 2018 roku firma musiała zapłacić taką samą kwotę (celowo zwalniając) związaną z „planowaniem starzenia się” urządzeń.
Apple argumentowało, że iPhone’y są wodoodporne
I tak, to prawda, ale tylko w ograniczonym zakresie. Nie grozi Ci deszcz ani szklanka wlanej wody. Jednak Apple argumentował tak iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro i iPhone 11 Pro Max są wodoodporne od jednego do czterech metrów do 30 minut. To tylko częściowo okazało się prawdą.
IPhone 8-11 może faktycznie przetrwać tak długo pod wodą, ale tylko w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdy woda jest czysta i stabilna. Włoski odpowiednik UOKiK stwierdził, że przeciętny konsument nie korzysta z telefonu w ten sposób i postanowił nałożyć powyższą karę na Apple. Przy ustalaniu wysokości kary istotny był również arkusz naprawy gwarancyjnej. Mimo że Apple reklamował telefon jako wodoodporny, odmówił naprawy, gdy uszkodzenie zostało spowodowane zalaniem płynem.
Apple płaci więcej mandatów
To kolejna grzywna, którą Apple musi zapłacić w tym roku. Jest to jednak jeden z najmniejszych i najbardziej wątpliwych, jakie firma osiąga ze sprzedażą 274,5 miliarda dolarów. Za 2020 rok zostanie nałożona kara w wysokości 10 mln euro. W tym roku Producent iPhone’a musiał zapłacić grzywnę w wysokości 25 milionów euro we Francji.Firma osiągnęła również porozumienie w USA, koszt może nawet osiągnąć 500 mln dolar. Jednak Apple najbardziej straciło na naruszeniu patentu WiFi. kosztowało ją to ponad 800 milionów dolarów.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”