Connect with us

Gospodarka

Z badania wynika, że ​​działania Żabki w zakresie ESG wniosą „znacząco” do polskiej gospodarki w 2023 roku

Published

on

Z badania wynika, że ​​działania Żabki w zakresie ESG wniosą „znacząco” do polskiej gospodarki w 2023 roku

Działania Żabki w zakresie ESG wygenerowały w Polsce w 2023 roku wartość dodaną na poziomie 9,1 miliarda złotych (2,14 miliarda euro) i znacząco przyczyniły się do rozwoju gospodarki kraju w ciągu roku.

Z opublikowanego niedawno ESG Żabki wynika, że ​​kwota ta stanowi wzrost o ponad 30% w stosunku do roku 2022. raport.

Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. strategii i rozwoju Grupy Żabka, wyjaśnił: „Dzięki temu m.in. stworzymy korzystne warunki dla rozwoju przedsiębiorczości i zwiększymy liczbę dostępnych obecnie stanowisk pracy do ponad 63 tys. i wpływa na doświadczenia zakupowe ponad trzech milionów klientów, którzy codziennie odwiedzają nasze ponad 10 000 sklepów w całej Polsce.”

Blicharski dodał: „Działania, które podjęliśmy w 2023 roku, drugi rok z rzędu zostały docenione w prestiżowym rankingu EcoVadis i dziś jesteśmy w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej uwzględniają czynniki ESG w swoich strategiach i integrują procesy”.

Szósta edycja raportu podsumowuje realizację strategii odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG) w 2023 roku – podała spółka.

Coroczne atrakcje

W 2023 roku Żabka uruchomiła „Porcja DobreGo!Celem kampanii jest pomoc klientom w podejmowaniu lepszych decyzji żywieniowych. Zaowocowało to 85-procentowym wzrostem sprzedaży produktów NutriScore A i B marek własnych.

Firma wdrożyła środki mające na celu poprawę dobrostanu zwierząt i promowanie zrównoważonego pozyskiwania produktów marek własnych, w tym usunięcie jaj klatkowych ze składników produktów marek własnych.

Markowe produkty dostępne w sklepach Żabka oferują obecnie wyłącznie certyfikowany olej palmowy.

Żabka otworzyła w ciągu roku ponad 1000 sklepów i wprowadziła dwa nowe formaty: Żabka Drive i Żabka Non Stop.

Sprzedawca oferuje swoim franczyzobiorcom w pełni wyposażony sklep i szkolenia, a także rozwiązania takie jak program OptiPlan i aplikacja Cyberstore wspierające zarządzanie sklepem.

Wyniki satysfakcji franczyzobiorców NPS firmy wzrosły w ciągu roku aż o 10 punktów, a w badaniu satysfakcji z grudnia 2023 r. 44% franczyzobiorców oceniło swoje zaangażowanie w sieć na 9 lub 10 w skali 10.

READ  Telegraph pyta, dlaczego do 2030 roku Polska będzie lepiej prosperować niż Wielka Brytania

Inne inicjatywy

Żabka uruchomiła w zeszłym roku platformę „Czysty Biznes”, aby umocnić współpracę ze swoimi partnerami biznesowymi.

Platforma oferuje przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji, inicjatyw i wspólnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W 2023 roku Żabka uzyskała najwyższy wynik spośród ponad 20 sieci handlowych, które wzięły udział w ogólnopolskim badaniu satysfakcji dostawców (NFS).

Ponadto drugi rok z rzędu firma znalazła się w gronie czołowych pracodawców na świecie, których pracownicy wykazali się najwyższym poziomem zaangażowania.

Zdobyła nagrodę Gallup Unique Workplace Award 2024, stając się pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała tę nagrodę.

Instytut Gallupa umieścił Żabkę w gronie 26% organizacji na świecie, które posiadają najbardziej atrakcyjne środowisko pracy.

Różne działania związane z recyklingiem tworzyw sztucznych wdrożone przez firmę zaowocowały 30% spadkiem wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych.

Czwarty rok z rzędu firma osiągnęła neutralność plastiku dla swoich produktów marek własnych.

Żabka poprzez pilotażowy program Zielonej Odnowy w Zielonej Górze i Bydgoszczy zachęca i umożliwia konsumentom zwrot opakowań i puszek plastikowych do recyklingu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *