Connect with us

technologia

Władcy Pierścieni: Gollumowi brakuje osobowości eposu Tolkiena

Published

on

Władcy Pierścieni: Gollumowi brakuje osobowości eposu Tolkiena

Jedną rzeczą, której nie można powiedzieć o Orkach JRR Tolkiena, jest to, że brakowało im osobowości. Zwykły ork z typowej fantazji może być masywnym, tępym dupkiem, ale dla Tolkiena byli jego głównym sposobem na wnoszenie humoru w najmroczniejsze momenty Władca Pierścieni. W książkach żaden ork nie krzyczał: „Mięso jest w menu, chłopcy!”, ale trylogia Petera Jacksona trafiła w sedno.

To właśnie przeszło mi przez głowę podczas grania Władca Pierścieni: Gollum, nowa przygodowa gra akcji firmy Daedalic Entertainment inspirowana LotR. Wkrótce po ukończeniu samouczka przez gollumZostałem schwytany przez Upiory Pierścienia Saurona (armata), torturowany (armata) i wrzucony do niewolniczej jamy Mordoru (armata, bez spoilera!). Zgarbiony i opancerzony ork krzyknął na mnie – Golluma – abym opuścił celę i podążył za szeregiem niewolników do windy z czarnego żelaza. Był masywnym, tępym dupkiem w wielkim pokoju z kamienia i postrzępionego metalu, z przerażającą damą pośrodku skandującą: „Oko widzi wszystko! Oko wie wszystko!”

Ale mogłem pchać kij do przodu i wbiegać w jego nogi tak długo, jak chciałem. Po prostu wydawał szczekanie innego NPC – jak „Rusz się, niewolniku!” – i ponownie nieszkodliwie machał ręką przez swoją pojedynczą animację. Jakiekolwiek skrawki osobowości, które znalazłem w ciągu pierwszych kilku godzin gollum były w większości tymi, które sam sobie udostępniłem.

Zdjęcie: Daedalic Entertainment/Nacon

Właściwie mogłabym biegać w nieskończoność każdy NPC w pokoju, w tym przerażająca dama. Orki szczekały dodatkowo, ponieważ nie wolno mi było się do nich zbliżać, ale absolutnie nic nie powstrzymało mnie przed wędrówką. Mogłem spotkać każdego orka w każdym rogu każdego pokoju, do którego zaprowadziła mnie gra. Mógłbym skakać w górę i w dół. Mogłem to zrobić orkowi władcy bestii, kiedy groził, że nakarmi mną swoje potwory. Mogłem to zrobić górnikowi, skoro nazwał mnie bezwartościowym kopaczem.

Robiłem to wiele razy, eskortując Golluma od jednego pokoju pełnego orków do drugiego, wypytując, czy ktoś zareaguje na moje kapryśne wybryki. Nikt tego nie zrobił. Zamiast tego musiałem zapiąć pasy i zrobić to, co szczekał na mnie NPC, serię zadań, które nazywam „zadaniami niewolników”.

Na pozór wszystkie były różne, ale mechanicznie wszystkie prosiły mnie o nawigację po obszarze, który wyglądał fantazyjnie, ale w rzeczywistości miał tylko jedną wyznaczoną ścieżkę. Czasami skradałem się potajemnie. Czasami się wspinałem. Czasami ścigałem się ze stoperem. Gdybym kiedykolwiek zgubił ścieżkę, mógłbym nacisnąć przycisk spustu, aby aktywować „Zmysł Golluma”, który zmieniłby świat w odcienie szarości i wyświetliłby kilka jasnych pomarańczowych smug poruszających się w kierunku, który wybrałbym zamierzony, tak jakby Daedalic miał brak wiary w oznakowanie środowiskowe gry.

W końcu posłusznie odprowadziłem Golluma do jego celi i posłusznie nacisnąłem X, żeby poszedł spać. Uznałem, że po dniu wypełnionym misjami niewolników na pewno pojawi się przerywnik filmowy, który przyspieszy grę. Niestety, obudziłem się następnego dnia i powtórzyłem swój spacer w dół do tej samej windy (tym razem nie przerażającej kobiety) i przez ten sam korytarz, gdzie inni niewolnicy pluli na mnie przez kratę, aby uzyskać więcej niewolniczych zadań.

mój czas z gollum została starannie podzielona na wyzwania związane z przechodzeniem, symulację chodzenia (właściwie czołgania się) oraz szereg opcji dialogowych. Firma Daedalic promowała grę jako szansę prawdziwego zagłębienia się w złamany umysł najniższej ofiary okrucieństwa Saurona. W ciągu moich dwóch godzin doświadczenia podejrzewam, że Daedalic stosuje dynamikę Smeagola / Golluma do bardziej zniuansowanych wyborów później niż jedyny, z którym się spotkałem.

Zdjęcie: Daedalic Entertainment/Nacon

Ale nawet w luźniejszych, mniej konsekwentnych wyborach dialogowych, które widziałem, gollum wydaje się być oparty na interpretacji „osobowości” Golluma, która brzmi źle w porównaniu z pismami Tolkiena. W Władca PierścieniNie chodzi o to, że Gollum jest zły, a Smeagol to urocze, zabawne dziecko, które nigdy nie zrobiło nic złego. Smeagol to po prostu pasywny i tchórzliwy głos, który idzie w parze z gwałtownym i maniakalnym głosem Golluma. Skończyło się na tym, że Sam nazwał go „skradakiem i śmierdzącym”, a nie „miłym i śmierdzącym”.

Prosta odpowiedź na Władca Pierścieni: Gollum Pytanie: „Dlaczego miałbyś zrobić grę o Gollumie z całego Władcy Pierścieni?” Ale możesz wymyślić wiele sposobów na zrobienie świetnej gry wideo o Gollumie. Chciałbym przynajmniej sprawdzić jakąś głupią grę wędkarską Golluma na urządzenia mobilne! Na 100% bym to zrobił Gra w gęś bez tytułu-Style szaleć przez wielkie bity Władca Pierścieni. Szukałbym strategii do gry logicznej polegającej na budowaniu talii, w której grasz przeciwko zagubionym orkom wędrującym do twojej puli, a na koniec ostatecznemu bossowi, oszustowi Bilbo Bagginsowi.

Lepszym pytaniem jest: „Dlaczego to zrobiłeś? The Gra wideo o Gollumie?” Jeśli zamierzasz stworzyć grę symulacyjną o nieszczęśliwym stworzeniu w nieszczęśliwej sytuacji, musi ona albo być znacząca i przekonująca, albo musi mieć czynnik heeheehoohoo. Na podstawie zwiastunów i niektórych notatek w godzinach otwarcia gollum, Wiem, że po drugiej stronie Mordoru jest gra. Ale brak osobowości już przypieczętował zagładę mojego pliku zapisu (zagłada, bębnienie w głębinach). Widziałem już tych orków; Widziałem już ten Mordor. To całkowicie prosta wersja Śródziemia, ale bez kreatywności i elastyczności, aby utrzymać immersję.

Nie byłem tak po prostu zamknięty w celi przez orków. Zostałem również uwięziony przez grę, w której miałem znaleźć osiem nieśmiertelników z ośmiu zwłok niewolników ukrytych w kopalniach, zanim mogłem kontynuować niewolniczą część gry. Wspomnienie truskawek mogło sprawić, że Frodo przeszedł przez Mordor, ale mogę po prostu wyłączyć grę.

Władca Pierścieni: Gollum ukazała się 25 maja na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X. Gra została przetestowana na PS5 z kodem przedpremierowym dostarczonym przez Daedalic Entertainment. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treści redakcyjne, jednak Vox Media może otrzymywać prowizje od produktów zakupionych za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Aby uzyskać więcej informacji na temat Polityki etycznej firmy Polygon, kliknij tutaj.

Kontynuuj czytanie

READ  Rail Baltica to projekt infrastrukturalny, jakiego potrzebuje każdy kontynent
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *