Connect with us

Gospodarka

Wizualizacja zużycia paliwa i materiałów w USA na mieszkańca

Published

on

Wizualizacja zużycia paliwa i materiałów w USA na mieszkańca

Wizualizacja dominacji Chin w produkcji baterii

Zostało to pierwotnie opublikowane na elementy. Zaloguj sie bezpłatna lista mailingowa otrzymywać co tydzień e-mailem piękne wizualizacje megatrendów dotyczących zasobów naturalnych.

Gdy świat przygotowuje się do ery pojazdów elektrycznych, produkcja akumulatorów stała się priorytetem dla wielu krajów, w tym dla Stanów Zjednoczonych.

Jednak Chiny wcześnie weszły do ​​wyścigu baterii i są zdecydowanie liderem.

Korzystanie z danych i prognoz za BloombergNEF Ranking łańcucha dostaw litowo-jonowychTa infografika przedstawia możliwości produkcyjne akumulatorów według krajów w 2022 i 2027 roku oraz podkreśla zakres dominacji Chin w zakresie akumulatorów.

Moce produkcyjne akumulatorów według krajów w 2022 r

W 2022 roku Chiny miały większe moce produkcyjne baterii niż reszta świata razem wzięta.

ranga kraj ogniwo baterii 2022
Moce produkcyjne, GWh
% całości
# 1 🇨🇳Chiny 893 77%
#2 🇵🇱 Polska 73 6%
#3 🇵🇱 NAS 70 6%
#4 🇭🇺 Węgry 38 3%
#5 Niemcy 31 3%
#6 🇸🇪 Szwecja 16 1%
#7 🇰🇷 Korea Południowa piętnaście 1%
#8 🇯🇵 Japonia 12 1%
#9 🇫🇷 Francja 6 1%
#10 🇮🇳 Indie 3 0,2%
🌍 Inne 7 1%
W sumie 1.163 100%

z prawie 900 gigawatogodzin zdolność produkcyjna lub 77% Z globalnej sumy Chiny są domem dla sześciu z dziesięciu światowych największy producent akumulatorów. Za dominacją Chin w zakresie akumulatorów stoi ich pionowa integracja z resztą łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych, od wydobycia metali po produkcję pojazdów elektrycznych. To też ona największy rynek pojazdów elektrycznychodpowiedzialny za 52% globalnej sprzedaży w 2021 roku.

Polska jest na drugim miejscu mniej niż jedna dziesiąta możliwości Chin. Mieści się w nim także Wrocławska Gigafactory firmy LG Energy Solutions, największa tego typu w Europie i jedna z największych na świecie. Ogólnie rzecz biorąc, kraje europejskie (w tym kraje spoza UE) odpowiadały za zaledwie 14% światowych mocy produkcyjnych baterii w 2022 r.

Stany Zjednoczone, choć pozostają w cieniu Chin, jeśli chodzi o akumulatory, należą również do światowych potęg litowo-jonowych. Od 2022 roku miał osiem głównych działających fabryk akumulatorów, skoncentrowanych na Środkowym Zachodzie i Południu.

Niemal monopol Chin trwa do 2027 roku

Globalne moce produkcyjne litowo-jonowe mają wzrosnąć ośmiokrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Oto 10 krajów o największej prognozowanej zdolności produkcyjnej akumulatorów w 2027 r.:

ranga kraj Ogniwo 2027P
Moce produkcyjne, GWh
% całości
# 1 🇨🇳 Chiny 6.197 69%
#2 🇵🇱 NAS 908 10%
#3 Niemcy 503 6%
#4 🇭🇺 Węgry 194 2%
#5 🇸🇪 Szwecja 135 2%
#6 🇵🇱 Polska 112 1%
#7 🇨🇦 Kanada 106 1%
#8 🇪🇸 Hiszpania 98 1%
#9 🇫🇷 Francja 89 1%
#10 🇲🇽 Meksyk 80 1%
🌍 Inne 523 6%
W sumie 8945 100%

Oczekuje się, że ugruntowana przewaga Chin utrzyma się do 2027 r 69% światowych mocy produkcyjnych akumulatorów.

Tymczasem oczekuje się, że Stany Zjednoczone zwiększą swoje moce produkcyjne o ponad 10 razy w ciągu najbliższych pięciu lat. Ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne w ustawie o redukcji inflacji prawdopodobnie zachęcą do produkcji akumulatorów poprzez nagradzanie pojazdów elektrycznych wykonanych z materiałów krajowych. Oprócz Forda i General Motors mają go wszystkie azjatyckie firmy, takie jak Toyota, SK Innovation i LG Energy Solution ogłoszone inwestycje w produkcji akumulatorów w USA w ostatnich miesiącach.

W 2027 r. Europa będzie gościć sześć z przewidywanych 10 krajów o największej produkcji baterii. Obecne i przyszłe fabryki akumulatorów w Europie wywodzą się z połączenia firm krajowych i zagranicznych, w tym niemieckiego Volkswagena, chińskiego CATL i południowokoreańskiego SK Innovation.

Czy kraje mogą zerwać więzi z Chinami?

Pomimo wzrostu w Ameryce Północnej i Europie dominacja Chin jest niezrównana.

Produkcja akumulatorów to tylko jeden element układanki, choć ważny. Większość części i metali, które zbudować baterię– takie jak lit do akumulatorów, elektrolity, separatory, katody i anody – są produkowane głównie w Chinach.

READ  Polscy kierowcy ciężarówek znoszą blokadę granicy z Ukrainą

Dlatego walka z dominacją Chin będzie kosztowna. Po BloombergaUSA i Europa muszą inwestować 87 miliardów dolarów oraz 102 miliardy dolarówaby do 2030 r. sprostać krajowym potrzebom w zakresie baterii za pomocą w pełni lokalnych łańcuchów dostaw.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *