Connect with us

Świat

Wielka Brytania rozważa wezwanie wojska do złagodzenia niedoborów gazu z pomp

Published

on

LONDYN (AP) – Kolejki samochodów utworzyły się na stacjach benzynowych w Wielkiej Brytanii czwartego dnia w poniedziałek, ponieważ rząd rozważał wysłanie armii, aby złagodzić zakłócenia w dostawach spowodowane brakiem kierowców ciężarówek.

Kiedy związki zażądały priorytetowego traktowania ratowników, prezes Petrol Retailers Association Brian Madderson powiedział, że szkolenie personelu wojskowego było „za kulisami” w zakresie prowadzenia tankowców.

Rząd powiedział, że „w tej chwili nie ma planów” wysłania wojsk, ale na wszelki wypadek przygotowuje się. Ministrowie rządu spotkali się w poniedziałek, aby omówić niedobór paliwa.

Petrol Retailers Association, które reprezentuje prawie 5500 niezależnych sklepów, podało w niedzielę, że około dwóch trzecich jego członków skończyło się paliwo, ponieważ brak kierowców ciężarówek wywołał panikę zakupową.

Od piątku na wielu stacjach benzynowych w Wielkiej Brytanii ustawiają się długie kolejki pojazdów, co prowadzi do korków na ruchliwych drogach. Umysły są przerażone, niektórzy kierowcy czekali godzinami.

Konserwatywny rząd upierał się, że Wielka Brytania ma „odpowiednie zapasy paliwa” i obwinia zachowanie konsumentów za problemy.

„Jedynym powodem, dla którego nie mamy benzyny na dziedzińcu, jest to, że ludzie kupują niepotrzebną benzynę” – powiedział sekretarz ds. środowiska George Eustice.

Krytycy wezwali rząd do szybkiego rozwiązania problemu niedoboru paliwa, aby nie rozprzestrzenił się on ze szkodą na opiekę zdrowotną, organy ścigania i inne kluczowe sektory.

Dr. Chaand Nagpaul z Brytyjskiego Stowarzyszenia Medycznego powiedział, że pracownicy służby zdrowia i inni pracownicy usług podstawowych powinni mieć „priorytetowy dostęp do paliwa, aby mogli kontynuować swoją istotną pracę i zapewnić opiekę nad pacjentem”.

Christina McAnea, sekretarz generalna związku Unison, powiedziała, że ​​rząd powinien wykorzystać swoje uprawnienia w sytuacjach nadzwyczajnych do wyznaczenia stacji benzynowych tylko dla służb ratowniczych.

READ  Izraelskie czołgi oblegają indonezyjski szpital w Gazie | Wiadomości na temat konfliktu izraelsko-palestyńskiego

„Załogi karetek pogotowia, pielęgniarki, pielęgniarki, asystenci dydaktyczni, policjanci i inni kluczowi pracownicy nie mogą być unieruchomieni ani zmuszani do godzinnego stania w kolejce tylko po to, aby dostać się do pompy” – powiedziała.

Branża transportowa twierdzi, że Wielka Brytania ma tylko 100 000 kierowców ciężarówek z powodu doskonałej burzy czynników, takich jak pandemia koronawirusa, starzenie się siły roboczej i exodus zagranicznych pracowników po tym, jak Wielka Brytania opuściła Unię Europejską w zeszłym roku. Przepisy imigracyjne po Brexicie oznaczają, że obywatele UE nie mogą już mieszkać i pracować w Wielkiej Brytanii bez wizy, jak miało to miejsce w przypadku Unii Brytyjskiej.

Kilka innych krajów, w tym Stany Zjednoczone i Niemcy, również ma niedobory kierowców ciężarówek, ale problem ten był szczególnie widoczny w Wielkiej Brytanii, gdzie przyczynił się do pustych półek supermarketów i zamkniętych dystrybutorów paliwa.

Roland McKibbin, elektryk z Londynu, powiedział, że musiał zrezygnować z pracy, ponieważ nie mógł dostać benzyny.

„Jestem uzależniony od paliwa, aby jeździć do pracy. Brak paliwa oznacza, że ​​nie mogę prowadzić, co oznacza, że ​​nie mogę znaleźć pracy przy użyciu moich narzędzi ”- powiedział. „Zasadniczo ci idioci z paniki na zakupach stracili moje dochody i zabrali jedzenie prosto ze stołu dla mojej żony i 5-letniego syna, ponieważ nie mogę odłączyć domów ludzi od domu”.

Aby złagodzić kryzys gazowy, rząd poinformował, że tymczasowo zawiesza przepisy dotyczące konkurencji, aby umożliwić firmom paliwowym dzielenie się informacjami i celowanie w obszary, w których dostawy są na niskim poziomie.

Zatrudnia również wojskowych egzaminatorów prawa jazdy, aby pomóc usunąć zaległości nowych kierowców ciężarówek czekających na egzaminy, mimo że Eustice powiedział: „W tej chwili nie mamy planów, aby wykorzystać wojsko do faktycznego prowadzenia pojazdu”.

READ  Izraelski prokurator generalny krytykuje dyplomację szczepień Netanjahu

„Ale w wojsku zawsze mamy w pogotowiu cywilny oddział ratunkowy” – dodał.

A po tygodniach presji spowodowanych niedoborami, brytyjski rząd konserwatywny ogłosił w sobotę, że wyda tysiące wiz awaryjnych zagranicznym kierowcom ciężarówek, aby zapobiec Boże Narodzenie bez indyka lub zabawki dla wielu brytyjskich rodzin. Rząd zapowiedział, że od października wyda 5 tys. trzymiesięcznych wiz dla kierowców ciężarówek i 5500 dla pracowników drobiu.

Ale to nie wystarczy, a krytycy twierdzą również, że 3-miesięczne wizy są zbyt krótkie, aby przyciągnąć europejskich kierowców ciężarówek.

Ruby McGregor-Smith, prezydent Konfederacji Przemysłu Brytyjskiego, powiedział, że ogłoszenie to „odpowiednik wrzucenia naparstka wody na ognisko”.

Edwin Atema z holenderskiego związku zawodowego FNV, który reprezentuje kierowców w całej Europie, powiedział, że plan wizowy jest „ślepym zaułkiem”.

„Myślę, że pracownicy z UE, z którymi rozmawiamy, nie pojadą do Wielkiej Brytanii po wizę krótkoterminową, aby pomóc Wielkiej Brytanii wydostać się z (bałaganu), który sami zrobili” – powiedział BBC.

Olaf Scholz, przewodniczący niemieckich socjaldemokratów, również powiązał niedobór siły roboczej w Wielkiej Brytanii z Brexitem.

„Swobodny przepływ pracowników jest częścią Unii Europejskiej i bardzo ciężko pracowaliśmy, aby przekonać Brytyjczyków, by nie opuszczali Unii” – powiedział. „Teraz zmienili zdanie i mam nadzieję, że poradzą sobie z pojawiającymi się problemami”.

___

Śledź wszystkie historie AP na temat Brexitu na https://apnews.com/hub/Brexit.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *