Connect with us

Świat

Wielka Brytania przygotowuje żołnierzy do złagodzenia niedoborów gazu w pompach

Published

on

LONDYN – W poniedziałek rząd Wielkiej Brytanii postawił dziesiątki żołnierzy w stan gotowości, aby rozwiązać drobne problemy z zaopatrzeniem w paliwo spowodowane brakiem kierowców ciężarówek, co doprowadziło do paniki kupowania benzyny w całym kraju.

Kiedy związki wezwały do ​​nadania priorytetu służbom ratunkowym przed tankowaniem, rząd powiedział, że umieszcza kierowców tankowców armii brytyjskiej „w gotowości”, aby byli rozmieszczeni w razie potrzeby, aby dostarczyć paliwo tam, gdzie jest najbardziej potrzebne”.

Minister gospodarki Kwasi Kwarteng powiedział, że Wielka Brytania ma „silne zapasy paliw”.

„Jednak jesteśmy świadomi problemów związanych z łańcuchem dostaw i priorytetowo traktujemy działania mające na celu ich złagodzenie” – powiedział.

Od piątku na wielu stacjach benzynowych w Wielkiej Brytanii ustawiają się długie kolejki pojazdów, co prowadzi do korków na ruchliwych drogach. Umysły są przerażone, niektórzy kierowcy czekali godzinami.

Petrol Retailers Association, które reprezentuje prawie 5500 niezależnych sklepów, podało w niedzielę, że około dwóch trzecich jego członków skończyło się paliwo, ponieważ brak kierowców ciężarówek wywołał panikę zakupową.

Konserwatywny rząd twierdził, że zachowanie konsumentów było odpowiedzialne za problemy.

„Jedynym powodem, dla którego nie mamy benzyny na dziedzińcu, jest to, że ludzie kupują niepotrzebną benzynę” – powiedział sekretarz ds. środowiska George Eustice.

Duże firmy paliwowe, w tym BP, Shell i Esso, stwierdziły we wspólnym oświadczeniu, że spodziewają się, że zapotrzebowanie na gaz „powróci do normalnego poziomu w nadchodzących dniach”.

„Zachęcamy ludzi do kupowania paliwa jak zwykle” – napisano w oświadczeniu.

Dr. Chaand Nagpaul z Brytyjskiego Stowarzyszenia Medycznego powiedział, że pracownicy służby zdrowia i inni pracownicy usług podstawowych powinni mieć „priorytetowy dostęp do paliwa, aby mogli kontynuować swoją istotną pracę i zapewnić opiekę nad pacjentem”.

READ  Przywódcy Kongresu są podzieleni co do kolejnych kroków w zakresie pomocy izraelskiej, podczas gdy konserwatyści ostrzegają Johnsona przed uwzględnianiem finansowania Ukrainy

Christina McAnea, sekretarz generalny związku Unison, wezwała rząd do wykorzystania swoich uprawnień nadzwyczajnych do wyznaczenia stacji benzynowych dla kluczowych pracowników.

„Załogi karetek pogotowia, pielęgniarki, pielęgniarki, asystenci dydaktyczni, policjanci i inni kluczowi pracownicy nie mogą być unieruchomieni ani zmuszani do godzinnego stania w kolejce tylko po to, aby dostać się do pompy” – powiedziała.

Kilka innych krajów, w tym Stany Zjednoczone i Niemcy, również ma niedobory kierowców ciężarówek, ale problem ten był szczególnie widoczny w Wielkiej Brytanii, gdzie przyczynił się do pustych półek supermarketów i zamkniętych dystrybutorów paliwa.

Roland McKibbin, elektryk z Londynu, powiedział, że musiał zrezygnować z pracy, ponieważ nie mógł dostać benzyny.

„Brak paliwa oznacza, że ​​nie mogę prowadzić, co oznacza, że ​​nie mogę dostać się do pracy za pomocą moich narzędzi” – powiedział. „Zasadniczo ci idioci z paniki na zakupach stracili moje dochody i zabrali jedzenie prosto ze stołu dla mojej żony i 5-letniego syna, ponieważ nie mogę odłączyć domów ludzi od domu”.

Aby złagodzić kryzys gazowy, rząd poinformował, że tymczasowo zawiesza przepisy dotyczące konkurencji, aby umożliwić firmom paliwowym dzielenie się informacjami i celowanie w obszary, w których dostawy są na niskim poziomie.

Zatrudnia również egzaminatorów wojskowych, którzy pomogą usunąć zaległości nowych kierowców ciężarówek czekających na egzaminy.

A po tygodniach presji spowodowanych niedoborami, brytyjski rząd konserwatywny ogłosił w sobotę, że wyda 5 000 wiz awaryjnych zagranicznym kierowcom ciężarówek, aby zapobiec Bożym Narodzeniem bez indyka i zabawek dla wielu brytyjskich rodzin.

READ  Koronawirus w Polsce i na świecie. Raport dzienny - środa 16 września

Ale to nie wystarczy, a krytycy twierdzą również, że 3-miesięczne wizy są zbyt krótkie, aby przyciągnąć europejskich kierowców ciężarówek.

Ruby McGregor-Smith, prezydent Konfederacji Przemysłu Brytyjskiego, powiedział, że wizy są „odpowiednikiem rzucenia naparstka wody na ognisko”.

Radu Dinescu, sekretarz generalny Krajowego Stowarzyszenia Firm Transportu Drogowego w Rumunii, powiedział, że rumuńscy kierowcy, którzy przed Brexitem pracowali w dużej liczbie w Wielkiej Brytanii, teraz wolą „stabilność UE”. Rumunia jest członkiem UE, a Dinescu powiedział, że jej kierowcy mogą zarabiać wysokie pensje we Francji lub Niemczech.

„Wielka Brytania wydaje się doświadczać paradoksu… Obywatele brytyjscy nie chcą wykonywać pracy kierowcy ciężarówki, a jednocześnie nie chcą, aby inni obywatele niebędący Brytyjczykami przyjeżdżali, aby wykonywać tę pracę” – powiedział. Associated Press.

Olaf Scholz, przewodniczący niemieckich socjaldemokratów, również powiązał niedobór siły roboczej w Wielkiej Brytanii z Brexitem.

„Swobodny przepływ pracowników jest częścią Unii Europejskiej i bardzo ciężko pracowaliśmy, aby przekonać Brytyjczyków, by nie opuszczali Unii” – powiedział. „Teraz zmienili zdanie i mam nadzieję, że poradzą sobie z pojawiającymi się problemami”.

———

Wkład w powstanie tego raportu wniósł współpracownik prasowy Stephen McGrath z Bukaresztu.

———

Śledź wszystkie historie AP na temat Brexitu na https://apnews.com/hub/Brexit

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *