Connect with us

Nauka

Układ okresowy pierwiastków, skrócona ewolucja indyjskich podręczników – DW – 02.06.2023

Published

on

Układ okresowy pierwiastków, skrócona ewolucja indyjskich podręczników – DW – 02.06.2023

MWiększość młodych uczniów w Indiach nie będzie już narażona na ważne tematy naukowe w podręcznikach szkolnych — chyba że dobrowolnie zdobędą przedmioty ścisłe w wyższych klasach.

O 1 czerwca Indie tną szereg kluczowych środków tematy podręczniki do dziesiątej klasy, w tym między innymi układ okresowy pierwiastków, teorię ewolucji Darwina, twierdzenie Pitagorasa, źródła energii, zrównoważone zarządzanie zasobami naturalnymi oraz wkład rolnictwa w gospodarkę narodową.

Krótka sekcja wyjaśniająca wkład Michaela Faradaya w naukę usunięto również zrozumienie elektryczności i magnetyzmu.

tak samo jak ttysiące naukowców w całym kraju protestowało w zeszłym miesiącu przeciwko decyzji o przerwaniu ewolucji, ale to nie powstrzymało Indii. Krajowa Rada ds. Badań Edukacyjnych i Szkoleń (NCERT) — organ publiczny przygotowujący programy nauczania i podręczniki — od poszerzanie listy pominiętych tematów.

Zmiany te skutecznie blokują dużą część indyjskich uczniów przed kontaktem z ewolucją poprzez podręczniki, ponieważ dziesiąta klasa to ostatni rok, w którym w indyjskich szkołach oferowane są obowiązkowe zajęcia z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.

Oznacza to, że jedynymi studentami, którzy nauczą się ewolucji w ramach tych nowych cięć, będą ci, którzy wybrali „kierunek” biologii na ostatnich dwóch latach. Studenci, którzy zdecydują się na inny kierunek, np. handel, informatyka czy nauki humanistyczne, nie będą mieli takiej możliwości.

Na deklaracja, zarząd zracjonalizował redukcję, mówiąc, że chce zmniejszyć obciążenie uczniów treściami z powodu pandemii Covid-19. Broniąc swojej decyzji o odcięciu ewolucji i układu okresowego pierwiastków, komisja stwierdziła, że ​​„dzieci mogą nie musieć studiować tych samych pojęć na różnych etapach i należy to zrobić na odpowiednim etapie. (sic)”

Poza nauką tematy takie jak demokracja i rządy również zostały poważnie osłabione. Naukowcy obawiają się, że ten ogólny ruch ma na celu wyeliminowanie niektórych z tych fundamentalnych tematów stworzyć klimat sprzyjający przesądom i irracjonalności.

READ  Planetarium w nowym wyglądzie Chorzowa „Perła Śląska” – pierwsze wiadomości
Teoria ewolucji głosi, że ludzie wyewoluowali z małpich przodkówZdjęcie: De Agostini/World Illustrated/Photoshot/picture-alliance

rosnący wpływ pseudonauka w Indiach

w 2018 r. Indyjski minister szkolnictwa wyższego, Satyapal Singh, zdezorientował społeczność naukową, żądając usunięcia teorii ewolucji ze szkolnego programu nauczania, ponieważ „nikt nigdy nie widział, jak małpa przekształciła się w człowieka”. W jego obronie stanęli inni przywódcy polityczni rządzącej partii Bhartiya Janata Media społecznościowe.

Wkrótce potem trzy główne ciała naukowe Narodowa Akademia Nauk Indii (INSA), Akademia Nauk Indii (MSR) i Narodowej Akademii Nauk Indii (NASI) wydał wspólne oświadczenie:Usunięcie nauczania teorii ewolucji ze szkolnych i uniwersyteckich programów nauczania lub osłabianie go przez oferowanie nienaukowych wyjaśnień lub mitów byłoby krokiem wstecz” – powiedzieli, dodając, że teoria ewolucji, do której Darwin wniósł przełomowy wkład, jest dobrze ugruntowana.

Chociaż dziedziny takie jak astrologia mają zawsze wychodziła z mody w Indiach, instytucje badawcze otrzymują więcej funduszy na badanie tematów pseudonaukowych. Jednym z nich, który przykuł uwagę opinii publicznej, był tzw zadzwonić na badania propozycje dotyczące medycznych korzyści płynących z krowiego moczu. Kilkakrotnie grupy hinduskie rozpowszechniać fałszywe informacje o zaletach krowiego moczu, w tym twierdzeniach, że leczy Covid-19. Naukowcy wyszli na ulice w Indiach, aby zakwestionować twierdzenia.

pola jak Ajurweda i homeopatia otrzymały w ostatnich latach granty, podczas gdy Indyjska Rada ds. promowaćrolnictwo duchowe”, używając tagu „Rolnictwo z duszą jest niezbędne do utrzymania”.

W 2015 roku na Indyjskim Kongresie Naukowym przedstawiono artykuł, w którym twierdzono, że starożytny indyjski rishi przedstawił szczegółowe wytyczne dotyczące produkcji samolotów 7000 lat temu. Na tym samym wydarzeniu ówczesny minister nauki i technologii Harsh Vardhan powiedział, że starożytni matematycy indyjscy odkryli twierdzenie Pitagorasa, chociaż to Grecy przypisali sobie zasługę.

W tym samym roku, w 2015, premier Narendra Modi trafił na pierwsze strony gazet po tym, jak zacytował pisma hinduskie jako dowód na to, że chirurgia plastyczna istniała w starożytnych Indiach.

READ  Polska zatrudnia public relations z AMW, powiązana ze Stevem Bannonem i George'em Santosem

Ostra krytyka środowiska naukowego

Biolog ewolucyjny Richard Dawkins odpowiedział na pytanie na Twitterze, nazywając cięcia „tragiczna zniewaga dla świeckich początków Indii”, obwiniając ich za przekonania religijne przywódców.

Prawie 2000 zainteresowanych stron podpisało jeden odwołanie przez Breakthrough Science Society, grupę kampanii z siedzibą w Kalkucie w Indiach, domagającą się przywrócenia ewolucji w podręcznikach do szkół średnich.

„W obecnej strukturze edukacyjnej tylko niewielka część uczniów wybierają nauki ścisłe w klasach 11 lub 12, a jeszcze mniejsza część wybiera biologię jako jeden z przedmiotów. Tak więc wykluczenie kluczowych koncepcji programu nauczania do klasy 10 oznacza, że ​​znaczna większość uczniów traci kluczową część podstawowej nauki w tej dziedzinie” – czytamy w apelu.

Ponadto powtórzyli, że społeczność naukowa obawia się, że studenci pozostaną poważnie upośledzeni w swoich procesach myślowych, jeśli zostaną pozbawieni kontaktu z tym fundamentalnym odkryciem naukowym.

„Znajomość i zrozumienie biologii ewolucyjnej jest ważne nie tylko dla każdej poddziedziny biologii, ale ma również kluczowe znaczenie dla zrozumienia otaczającego nas świata” – napisali.

TV Venkateshwaran, starszy naukowiec z Vigyan Prasar, autonomicznego indyjskiego organu rządowego zajmującego się popularyzacją nauki, wyraził podobne przemyślenia w wywiadzie dla DW.

Powiedział, że ogólna edukacja naukowa, którą wszyscy indyjscy uczniowie otrzymują do 10 klasy, ma kluczowe znaczenie dla pomocy im w rozwijaniu perspektyw na świat.

„Na przykład układ okresowy nie tylko mówi, że wszystko jest zbudowane z atomów, ale także dlaczego pewne pierwiastki zachowują się w określony sposób; jak przyczynia się do tego ich budowa atomowa” – powiedział DW naukowiec. „Mówi ci, że ty i wszyscy inni ludzie jesteście stworzeni z tego samego rodzaju materiału, który zachowuje się w ten sam sposób i nikt nie jest bardziej wyjątkowy. Kiedy widzisz reakcję chemiczną w przyrodzie, nie myślisz o tym jako o magii, ty wiesz? To jest fizyczne. Niektóre elementy są obojętne, inne są reaktywne zarówno ze względu na ich strukturę elektroniczną.”

READ  Polska i NATO twierdzą, że pocisk prawdopodobnie pochodzi z Ukrainy

W sierpniu 2017 r. naukowcy w całych Indiach zorganizowali „Marsz dla Nauki”, aby zaprotestować przeciwko szalejącemu rozprzestrzenianiu się zabobonnych wierzeń i ukrytemu poparciu centrum dla wielu z nich. Rząd nie zareagował.

lutet
Nowe wytyczne oznaczają, że duża grupa indyjskich studentów nigdy nie nauczy się układów okresowych pierwiastków.Zdjęcie: Andreas Berheide/Zoonar/zdjęcie Alliance

Konflikt między rwybory i ewolucja

Wiele konserwatywnych grup religijnych i państw na całym świecie walczyło lub odmawiało przyjęcia naukowych dowodów na ewolucję.

Podstawową koncepcją ewolucji jest to, że wszystkie formy życia, w tym ludzie, mają wspólnego przodka. Chociaż teoria ta jest silnie poparta obserwacjami naukowymi, bezpośrednio zaprzecza wielu religiom, które twierdzą, że ludzie zostali celowo stworzeni przez istotę nadprzyrodzoną.

Wiele stanów amerykańskich, w tym Teksas, Tennessee, Kansas i Pensylwania toczyły swoje przepychanki z ewolucją. Serbia, Polska i Holandia również miały problemy z nauczaniem ewolucji w szkołach. W 2017 r. Turcja powalony Ten. Arabia Saudyjska, Oman, Algieria i Maroko całkowicie zakazały nauczania o ewolucji. W Egipcie i Tunezji ewolucja jest przedstawiana jako nieudowodniona hipoteza.

Edytowany przez: Clare Roth

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *