Connect with us

Nauka

Statek kosmiczny SpaceX przechodzi statyczną próbę ognia z trzema silnikami Raptor, wreszcie dostaje stożek nosa!

Published

on

Zaczyna wyglądać, jakby SpaceX spróbował wykonać 15-kilometrowy test skoków przed świętami Bożego Narodzenia! Po dwóch udanych skokach na 150 m (~ 500 stóp) z rozszerzeniem SN5 i SN6 prototypy, inżynierowie z obiektu startowego SpaceX Boca Chica w południowym Teksasie wprowadzili SN8 – pierwszy Starship mieć prototyp trzy silniki Raptor. Zanim jednak SN8 będzie mógł przeprowadzić lot testowy na dużej wysokości, inżynierowie musieli przeprowadzić statyczny test ogniowy.

Ten test ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że StarshipWewnętrzna instalacja wodno-kanalizacyjna może poradzić sobie z kriogenicznymi propelentami i jest ostatnim kamieniem milowym przed Starship może wykonywać lot na dużej wysokości. Wieczorem w Wtorek, 20 październikath, dokładnie to zrobili! O 3:13 czasu lokalnego (01:13 AM PDT; 04:13 AM EDT) SN8 odpalił trzy silniki Raptora i odpalał je przez kilka sekund prosto.

Chociaż SpaceX nie opublikował jeszcze oświadczenia na temat testu, materiał filmowy zarejestrowany w pobliżu obiektu startowego przez Mary McConnaughey z NASA Spaceflight (aka. @BocaChicaGal) sugerowałoby, że był to sukces. Film z wydarzenia (zamieszczony poniżej) pokazuje, że silnik jest zapalany o 2h27m12s po kilku minutach odpowietrzania i pozostaje zapalony przez kilka sekund.

Po osiągnięciu tego kamienia milowego firma wydaje się gotowa do przeprowadzenia historycznego testu przeskoków na 15 km (9,3 mil). W tym momencie wydaje się, że nastąpi to przed końcem października lub na początku listopada. Podczas gdy SN8 odbierał swoje trzy silniki Raptor i przygotowywał się do ich przetestowania, inny zespół był zajęty montażem stożka przedniego w innej części obiektu.

Nie od czasu Starhopper pojazd testowy był w czynnej służbie ma Starship prototyp jest wyposażony w stożek nosowy. Jednak ten segment został usunięty wkrótce po Starhopper wiał przy silnym wietrze Styczeń 2019 r. To, co pozostało, dolna sekcja jednosilnikowa, przeszła do test chmielu na uwięzi, po którym następuje pierwszy test hop w locie swobodnym do 20 metrów (~ 65 stóp).

W sierpniu 2019 r. Testy te zakończyły się wystąpieniem 150 metrów (~ 500 stóp) skok próbny, wyczyn, którego dokonano by ponownie dopiero rok później z prototypami SN5 i SN7. Od tego czasu rozwój SN8 postępował szybko, który rozpoczął się od przejścia przez rdzeń serii testów sprawdzających (od 6 październikath do 8 październikath) w celu walidacji zbiorników na paliwo ze stali nierdzewnej w ramach przygotowań do statycznej próby ogniowej.

Następnie dodano duże klapy manewrowe do sekcji rdzenia i stożka nosowego. Stożek nosowy został następnie przymocowany dźwigiem do kadłuba SN8 w czwartek (22 październikand), wydarzenie, którego świadkami byli liczni obserwatorzy, którzy robili zdjęcia i nagrywali. Powyżej znajduje się film poklatkowy z operacji układania nagrany przez @LabPadre, który został wykonany przy użyciu ich Całodobowa transmisja na żywo obiektu startowego Boca Chica.

Po zamontowaniu stożka przedniego i klap pojazd wygląda teraz jak gotowy Starship projekt po raz pierwszy. Z trzema silnikami, stożkiem przednim i zintegrowanymi klapami manewrowymi, SN8 jest prawie gotowy do przejścia 15 km (9,3 mil) testu skoków, który będzie obejmował „brzuch flop”Manewr, który sprawdzi jego zdolność do szybowania z powrotem do miejsca lądowania przy użyciu samych powierzchni manewrowych.

Zgodnie z wcześniejszymi oświadczeniami Muska, SpaceX ma nadzieję przeprowadzić suborbitalną próbę przeskoku na wysokość 200 km (~ 125 mil) w przyszłym roku. W tym ostatnim teście Starship będzie wyposażony w sześć silników Raptor – trzy zoptymalizowane pod kątem ciągu na poziomie morza i trzy zoptymalizowane pod kątem próżni kosmicznej. Firma jest również zajęta pracą nad Super ciężki element systemu startowego, który będzie miał co najmniej 28 silników Raptor.

Dalsze czytanie: ArsTechnica

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *