Connect with us

Nauka

SpaceX podejmie próbę historycznych lotów Falcon 9 back-to-back

Published

on

SpaceX przygotowuje się do startów w niedzielę w niedzielę w odstępie zaledwie dziewięciu godzin, co jest najkrótszą przerwą między dwoma lotami klasy orbitalnej na Florydzie od 1966 roku. Argentyński satelita teledetekcyjny.

Planowane premiery następują po piętach przerwanie „gorącego ognia” w ostatniej sekundzie rakiety United Launch Alliance Delta 4 Heavy na stacji sił powietrznych Cape Canaveral wczesną sobotę, która uziemiła tajnego satelitę szpiegowskiego National Reconnaissance Office.

Co najmniej jeden z trzech silników pierwszego stopnia ciężkiego podnoszenia Delta 4 był w trakcie zapalania się, gdy komputery nakazały wyłączenie na trzy sekundy przed planowanym startem. Nie jest jasne, co spowodowało przerwanie lotu, ale lot będzie opóźniony co najmniej o tydzień do czasu inspekcji i działań naprawczych.

082920-d4-abort.jpg
Pożar wybucha w podstawie rakiety United Launch Alliance Delta 4 Heavy, gdy rozpoczyna się sekwencja rozruchu silnika, a następnie wyłącza się w wyniku „przerwania gorącego ognia”, uziemiając wzmacniacz na co najmniej tydzień.

Transmisja internetowa ULA


SpaceX miał już zgodę Federalnej Administracji Lotniczej i wschodniego zasięgu sił powietrznych na próbę startów w niedzielę.

Ale pogoda może odegrać rolę w historycznym podwójnym nagłówku, z prognozami wzywającymi do 50-50 szans na akceptowalną pogodę na poranny start Starlink, spadając do 40 procent „start” w przypadku wieczornego wystrzelenia argentyńskiego satelity SAOCOM 1B.

Jeśli pogoda będzie sprzyjać, lot Starlink wystartuje z padu 39A w Centrum Kosmicznym im. Kennedy’ego o godzinie 10:12 czasu wschodniego. Będzie to setny lot SpaceX od pierwszego uruchomienia przez firmę Falcona 1 w 2006 roku i 94. lot jego konia pociągowego Falcon 9. Wystrzelono również trzy trzyrdzeniowe Falcon Heavies.

60 Starlinks, które zostaną wystrzelone w niedzielę, zwiększy konstelację SpaceX do 713. Pierwszy stopień rakiety, wykonując swój drugi lot, spróbuje wylądować na przybrzeżnym statku dronowym po wypchnięciu pojazdu z niższej atmosfery.

Dziewięć godzin i sześć minut po niedzielnym porannym starcie kolejny Falcon 9 ma wystartować z lądowiska 40 w pobliskiej stacji sił powietrznych Cape Canaveral, aby umieścić SAOCOM 1B na orbicie wokół biegunów Ziemi, pierwszy taki lot z Florydy od 1969 roku.

Pierwszy stopień Falcona 9, wykonujący czwarty lot, podejmie próbę lądowania z powrotem na stacji sił powietrznych Cape Canaveral. Jeśli lądowania Starlink i SAOCOM zakończą się sukcesem, rekord SpaceX wyniesie 60 pierwszych operacji, 18 na stacji Sił Powietrznych, 40 na dronach i 2 w Vandenberg Air Force Base w Kalifornii.

Aby dotrzeć na orbitę polarną z Cape Canaveral, Falcon 9 wystartuje po południowej trajektorii, a następnie wykona manewr „dogleg”, gdy znajdzie się poza wybrzeżem Florydy, aby skręcić trajektorię bardziej bezpośrednio na południe. Tor lotu przeniesie rakietę nad Kubę.

082920-f9-plik.jpg
Rakieta Falcon 9 startuje z wyrzutni 40 na stacji sił powietrznych Cape Canaveral podczas ostatniej misji Starlink w sierpniu zeszłego roku. Na niedzielę planowany jest kolejny lot Starlink, wraz z wystrzeleniem argentyńskiego satelity teledetekcyjnego.

SpaceX


W 1960 roku podobno spadł gruz z niesprawnej rakiety zabił krowę na Kubie, wywołując protesty w kraju wyspiarskim. Wszystkie misje na orbitach polarnych od 1969 r. Wystartowały z Vandenberg, gdzie rakiety pozostają nad Oceanem Spokojnym przez całą drogę na orbitę.

SpaceX początkowo planował wystrzelenie SAOCOM 1B z Vandenberg, ale starał się o pozwolenie na przeniesienie lotu na Cape Canaveral, aby złagodzić problemy z przetwarzaniem naziemnym.

Firma prawdopodobnie uzyskała zgodę rządu na ten ruch, częściowo z powodu manewru dogleg, który minimalizuje przelot nad zaludnionymi obszarami, dużą wysokość rakiety do czasu, gdy dotrze do zaludnionych obszarów dalej w dół oraz ponieważ Falcon 9 posiada automatyczny system bezpieczeństwa lotu. AFTS jest zaprojektowany tak, aby szybko zakończyć lot w przypadku wykrycia zagrażającego katastrofalnego problemu.

6720 funtów SAOCOM 1B wymaga orbity polarnej, aby umożliwić swojemu penetrującemu chmury radarowi obserwację całej planety obracającej się poniżej. Statek kosmiczny będzie współpracował z identycznym maperem radarowym w paśmie L. uruchomiony w 2018 roku wraz z włoskimi satelitami COSMO-SkyMed X-band.

Przeznaczony do orbity o wysokości 360 mil, 600 milionów dolarów system SOACOM jest przeznaczony do monitorowania wilgotności gleby i szeregu innych czynników wpływających na sektor rolniczy, gromadząc dane o wysokiej rozdzielczości przez całą dobę, niezależnie od zachmurzenia.

„Jednym z głównych celów satelitów SAOCOM jest dostarczanie informacji dla sektora rolniczego” – powiedział Raúl Kulichevsky, dyrektor wykonawczy i techniczny CONAE, argentyńskiej agencji kosmicznej. Teraz lot kosmiczny.

„Jedną z rzeczy, które opracowujemy, są mapy wilgotności gleby, nie tylko powierzchni, ale korzystając z możliwości pasma L możemy zmierzyć wilgotność gleby 1 metr pod powierzchnią gruntu. Jest to więc bardzo ważna informacja”.

READ  Dr Fauci mówi, że jego dzieci nie wracają do domu na Święto Dziękczynienia, aby uchronić się przed koronawirusem
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *