Connect with us

Nauka

Reliance Jio skupia się na 100 milionach domów dzięki stałemu dostępowi bezprzewodowemu 5G

Published

on

Reliance Jio skupia się na 100 milionach domów dzięki stałemu dostępowi bezprzewodowemu 5G

Agresywny cel Reliance Jio, jakim jest dotarcie do 100 milionów domów poprzez wprowadzenie stałego dostępu bezprzewodowego (FWA) 5G, może uczynić z niej jednego z największych graczy w tej dziedzinie na świecie.

Ale oznacza to również odejście od poprzedniej strategii oferowania szerokopasmowego łącza światłowodowego do domu (FTTH) dla domów. Pomimo swoich najlepszych starań, w ciągu dwóch lat Jio był w stanie podłączyć tylko 7 milionów domów za pomocą FTTH, ponieważ pozwolenie na pokonanie ostatniej mili stało się poważną przeszkodą, a proces układania kanałów do rozmieszczenia był powolny i uciążliwy.

Ostatnia mila FTTH zostanie teraz zastąpiona przez bezprzewodowy dostęp 5G, dzięki czemu skalowanie wdrożenia będzie znacznie szybsze. Jest również zsynchronizowany z tym, czego konsumenci oczekują od 5G na całym świecie. Badanie użytkowników smartfonów w 10 krajach, w tym w Indiach, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, przeprowadzone przez GSMA Intelligence w zeszłym roku, wykazało, że 42% uznało usługę FWA za najbardziej atrakcyjną.

Cel 100 milionów domów ustanowiony przez Reliance Jio jest ambitny, ponieważ stanowi jedną trzecią z 300 milionów domów w kraju z telewizją (płatną i darmową). Liczba ta odpowiada również całemu światu abonentów płatnej telewizji w kraju (nieco ponad 100 mln). Oczywiście jest 100 milionów domów, które nie mają nawet telewizora.

Według raportu GSMA Intelligence z czerwca 2022 r. oczekuje się, że połączenia 5G FWA w 52 krajach do 2025 r. osiągną zaledwie 40 milionów gospodarstw domowych. najwyższy, na poziomie 16 proc.

Najwyraźniej Mukesh Ambani patrzy na znacznie większy kawałek tortu dla 5G FWA w Indiach.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Meta współpracuje z Reliance Jiomart, aby oferować zakupy spożywcze na WhatsApp

Jeśli Jio osiągnie cel, może odnotować znaczny wzrost łącznego średniego przychodu na użytkownika (ARPU) (sieci mobilne i szerokopasmowe), który według analityków może wzrosnąć z obecnych 170 rupii do około 250-300 rupii (bez żadnego wzrostu). w ARPU od klientów mobilnych). Dzieje się tak, ponieważ ARPU klientów direct-to-home jest trzy do czterech razy większe niż średnie ARPU klientów mobilnych.

READ  DVIDS - Aktualności - USO wspiera wojsko USA i NATO na poligonie Bemowo Piskie w Polsce

Strategia ma sens. Chociaż Jio ogłosił, że zmierza w kierunku samodzielnej sieci 5G, opracowanie dużych, dochodowych przypadków użycia zajmie trochę czasu. Jak dotąd nie oczekuj zauważalnego wzrostu ARPU od użytkowników mobilnych. Ale pozyskując klientów FWA, połączone ARPU zyskałoby duży wzrost.

Badanie przeprowadzone przez Vodafone Idea Limited (VIL) pokazuje, że 23 kraje, które uruchomiły 5G, odnotowały wzrost ważonego ARPU w pierwszych 6-10 kwartałach o zaledwie 1%. W Indiach operatorzy telekomunikacyjni powiedzieli, że nie planują żadnych znaczących podwyżek taryf z 4G na 5G. Widzą wzrost ARPU z powodu zwiększonego wykorzystania danych.

Powód decyzji Jio o skorzystaniu z połączenia FTTH był prosty: instalacja światłowodu jest jednorazową inwestycją i dlatego jest bardziej opłacalna, w przeciwieństwie do łączności bezprzewodowej ostatniej mili, w której operatorzy telekomunikacyjni muszą kupować dodatkowe widmo w miarę wzrostu liczby klientów. Jednak GSMA zwraca uwagę, że wdrożenie 5G FWA może prowadzić do oszczędności kosztów od 30 do 60%, w zależności od używanego pasma 5G.

WPROWADZANIE W KONTEKST

  1. 100 milionów gospodarstw domowych to ekwiwalent całej bazy abonentów płatnej telewizji w kraju
  2. Według raportu GSMA Intelligence, stały dostęp bezprzewodowy 5G (FWA) ma dotrzeć do zaledwie 40 milionów domów w 52 krajach
  3. Krajowa penetracja FWA w 52 krajach przekroczyłaby 4% do 2025 roku, projekty GSMA
  4. Jio mówi, że jego penetracja podwoi się niż w Indiach
  5. Jeśli Jio osiągnie cel, jej łączne ARPU (mobilne i szerokopasmowe) może wzrosnąć z obecnych 170 rupii do 250-300 rupii (bez zmiany ARPU od klientów mobilnych)
  6. ARPU direct-to-home to 3-4-krotność średniego ARPU klientów mobilnych
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *