Connect with us

technologia

Procesory Intel Meteor Lake z TGPU podobno oferują obsługę ray tracingu, sportowe obliczenia FP64, ale nie mają jednostek XMX

Published

on

Procesory Intel Meteor Lake z TGPU podobno oferują obsługę ray tracingu, sportowe obliczenia FP64, ale nie mają jednostek XMX

W nowym zatwierdzeniu opublikowanym dnia GitHub, Intel mógł potwierdzić obsługę ray tracingu dla swoich procesorów Meteor Lake z Xe-HPG TGPU. To Procesory Intel Meteor Lake 14. generacji są planowane na 2023 rok i będą wyposażone w szereg nowych funkcji, w tym zupełnie nowe rdzenie hybrydowe, zintegrowaną grafikę z kafelkami i akcelerator VPU, o którym mówiliśmy w naszym najnowsze raporty.

Procesory Intel Meteor Lake z projektem TGPU będą podobno dostarczane z obsługą ray tracingu i FP64, ale nie będą miały jednostek XMX

Według szczegółowego raportu opublikowanego przez Coelacanth Sen, wygląda na to, że GPU procesorów Intel Meteor Lake jest rozpoznawany jako produkt Xe-HPG w IGC (Intel Graphics Compiler). Mając to na uwadze, możemy założyć, że będzie używał tej samej architektury, co istniejące GPU DG2 lub Alchemist, ale tak nie jest.

Procesor graficzny Meteor Lake, znany również jako tGPU (Tiled GPU), nie obsługuje instrukcji DPAS (Dot Product Accumulate Systolic) przechodzących przez jednostki XMX, ponieważ podobno nie jest w nie wyposażony. w jednym poprzedni raportomówiliśmy, w jaki sposób silnik graficzny Intela Meteor Lake nie miałby XMX, co skutkowałoby mniejszą obsługą technologii takich jak XeSS, ale zamiast tego zaoferuje częściową obsługę FP64, coś, co można znaleźć w Intel iGPU, którego brakowało w poprzednich generacjach.

Bardziej interesującym szczegółem jest to, że TGPU (Xe-MTL) w procesorach Intel Meteor Lake będzie podobno obsługiwał ray tracing na poziomie sprzętowym. Mówi się, że TGPU oferuje ten sam poziom obsługi ray tracingu, co procesory graficzne Alchemist i Ponte Vecchio, ponieważ projekt się nie zmienił, przynajmniej pod względem ray tracingu.

Jeśli chodzi o obsługę ray tracingu sprzętowego Układy GPU Meteor LakeIGC/AdaptorCommon/RayTracing/PrologueShaders.cpp toIGFX_METEORLAKE przyjmuje się, że wspierają go ze względu na dodanie .

Poza tym wydaje się, że tak jest w części kodu, która określa obsługę ray tracingu sprzętowego Meteor Lake GPU również to wspiera Alchemik / DG2 oraz Ponte Vecchio ponieważ nie ma zmiany.

przez Coelacanth Dream

Układ graficzny Intel Meteor Lake CPU Tiled nie będzie pierwszym zintegrowanym układem graficznym oferującym obsługę ray tracingu. AMD oferuje go od prawie roku ze swoimi procesorami APU Ryzen 6000 „Rembrandt”, wyposażonymi w układy iGPU RDNA 2. Będzie to pierwsza zintegrowana grafika Intela obsługująca ray tracing, ale mamy nadzieję, że dodamy częściową obsługę upsamplingu na poziomie XeSS lub sztucznej inteligencji. Jak widzieliśmy w przypadku APU AMD, technologie takie jak FSR 2.0 może naprawdę pomóc w dostarczaniu grywalnych klatek na sekundę w grach i byłoby to naprawdę świetne dla graczy mobilnych.

READ  Na Ukrainie e-commerce zwiększa biznes firmy usługowej IT

Oczekiwane cechy procesorów Intel Meteor Lake Mobility:

  • Potrójna hybrydowa architektura procesora (rdzenie P/E/LP-E)
  • Zupełnie nowa Redwood Cove (rdzeni P)
  • Zupełnie nowy Crestmont (rdzenie E)
  • Do 14 rdzeni (6+8) dla procesorów serii H/P i do 12 rdzeni (4+8) dla procesorów serii U
  • Węzeł procesowy Intel 4 dla procesora, TSMC dla tGPU
  • Procesor graficzny Intel „Xe-MTL” do 192/128 EU
  • Obsługa do LPDDR5X-7467 i DDR5-5200
  • Do 96 GB pamięci DDR5 i 64 GB LPDDR5X
  • Intel VPU do wnioskowania AI z rdzeniami atomowymi
  • Linie x8 Gen 5 dla oddzielnego procesora graficznego (tylko seria H)
  • Obsługa trzech dysków SSD x4 M.2 Gen 4
  • Cztery porty Thunderbolt 4

Oczekuje się, że procesory Intel Meteor Lake 14. generacji zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie 2023 r. i będą wykorzystywać węzeł procesowy „Intel 4” wraz z różnymi adresami IP/węzłami procesów innych firm dla pozostałych płytek. Oczekuj też więcej informacji Procesory Meteor Lake w Hot Chips 34.

Linia procesorów Intel Mobility:

Rodzina procesorów strzałka jezioro meteor morze Jezioro Raptorów Erlensee
Węzeł procesu (kafelek CPU) Intel 20A „5 nm EUV” Intel 4 „7 nm EUV” Intel 7 ’10 nm ESF’ Intel 7 ’10 nm ESF’
Architektura procesora Hybrydowy (czterordzeniowy) Hybrydowy (potrójny rdzeń) Hybrydowy (dwurdzeniowy) Hybrydowy (dwurdzeniowy)
Architektura P-Core zatoka lwów Zatoka Redwood Zatoka Raptorów Złota Zatoka
Architektura e-rdzenia Skymont crestmont Gracemont Gracemont
najlepsza konfiguracja otwarty 6+8 (seria H) 6+8 (seria H) 6+8 (seria H)
Maks. rdzeni/wątków otwarty 14/20 14/20 14/20
Planowany skład Seria H/P/U Seria H/P/U Seria H/P/U Seria H/P/U
Architektura GPU Mag Bitewny Xe2 „Xe-LPG”
lub
Xe3 Niebiański „Xe-LPG”
Xe LPG 'Xe MTL’ Irys Xe (Rodz 12) Irys Xe (Rodz 12)
Jednostki wykonawcze GPU 192 UE (1024 rdzeni)? 128 EU (1024 rdzeni)
192 UE (1536 rdzeni)
96 EU (768 rdzeni) 96 EU (768 rdzeni)
obsługa pamięci otwarty DDR5-5600
LPDDR5-7400
LPDDR5X — 7400+
DDR5-5200
LPDDR5-5200
LPDDR5-6400
DDR5-4800
LPDDR5-5200
LPDDR5X-4267
Pojemność pamięci (maks.) otwarty 96 GB 64 GB 64 GB
Porty Thunderbolt 4 otwarty 4 2 2
Możliwość Wi-Fi otwarty Wi-Fi 6E Wi-Fi 6E Wi-Fi 6E
TDP otwarty 15-45W 15-45W 15-45W
zaczynać 2H 2024? 2H 2023 I półrocze 2023 r Pierwsza połowa 2022 r
READ  Poszukiwacze przygód udają się do Nepalu na pamiątkę pierwszej polskiej wyprawy w Himalaje 50 lat temu - Pierwsze wiadomości

Źródło informacji: czasy sprzętowe

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *