Connect with us

Gospodarka

PepsiCo otwiera w Polsce inteligentny klimatycznie obiekt za 1 mld zł

Published

on

PepsiCo otwiera w Polsce inteligentny klimatycznie obiekt za 1 mld zł

Redukcja emisji dwutlenku węgla jest strategicznym imperatywem PepsiCo i kluczowym założeniem jej celu pep+ (PepsiCo Positive).

54 700 m2Obiekt – piąty zakład firmy w Polsce – zajmuje powierzchnię 23 000 m2​ Hala produkcyjna, oczyszczalnia, magazyny i biura oraz radykalnie zwiększą skalę produkcji popularnych marek chipsów ziemniaczanych planowanych na 20 rynków europejskich, w tym w Niemczech, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Prace skoncentrowane na zrównoważonym rozwoju pokazują, w jaki sposób można zastosować zasady gospodarki o obiegu zamkniętym w całym cyklu życia przekąski, mając na celu osiągnięcie statusu zerowej emisji netto do 2035 r.

Lokalizacja zakładu w Świętej zmniejszy odległości transportowe o ponad 4,5 mln km rocznie. Kluczowe funkcje obejmują:

  • Niskie zużycie energii
  • Wytwarzanie własnej energii za pomocą paneli słonecznych
  • Odzysk ścieków i wód deszczowych do wykorzystania w zaopatrzeniu budynków
  • Przyjęcie technologii fermentacji beztlenowej w celu wykorzystania resztek łusek do zasilania elektrowni, a także przekształcenia ich w niskoemisyjny nawóz dla rolników
  • Elektryfikacja wytwarzania pary
  • Elektryczna flota aut służbowych z własnymi stacjami ładowania.

Planowane są dalsze inwestycje w budowę parku fotowoltaicznego z zainstalowanymi na miejscu turbinami wiatrowymi.

PepsiCo w Polsce

PepsiCo po raz pierwszy weszło na polski rynek ponad trzy dekady temu i obecnie ma cztery zakłady w kraju – w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim (przekąski) oraz w Michrowie i Żninie (napoje) – przyczyniając się w ten sposób do powstania 32 000 miejsc pracy w całym łańcuchu wartości. Nowy zakład stworzy 450 miejsc pracy i pobudzi polską gospodarkę. W 2020 roku firma otworzyła Centrum Usług Biznesowych w Krakowie.

Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe, powiedział, że wybrano lokalizację inteligentnego obiektu klimatycznego, ponieważ „„Polska to strategiczny rynek o dużym potencjale rozwojowym”, podczas „PepsiCo ma bardzo dobre stosunki robocze z rządem.

„Otwarcie tego nowego, przyjaznego środowisku sklepu z przekąskami to ważny kamień milowy dla PepsiCo w Europie. Chcemy podziękować naszym pracownikom i partnerom za pomoc w wyobrażeniu sobie przyszłości żywności i ożywieniu tego obiektu”. — powiedział Popowicz.

Zwrócił również uwagę na dobrze ugruntowaną współpracę firmy z lokalnymi rolnikami. Obecnie PepsiCo przetwarza rocznie około 200 000 ton polskich ziemniaków uprawianych w sposób zrównoważony na swoje chipsy ziemniaczane Lay’s. Uwzględniając dostawy dla nowego obiektu, firma zamierza do 2025 r. rozszerzyć swój polski program rolniczy do 19 000 akrów (7700 hektarów) w 80 gospodarstwach.

„To doskonały dowód na to, że w Polsce można realizować najnowocześniejsze projekty typu greenfield”– powiedział podczas ceremonii otwarcia premier Mateusz Morawiecki.

Raj dla inwestorów

Ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński odniósł się do „dużego zainteresowania” inwestorów, dodając, że inwestycje zagraniczne w Polsce w latach 2021-22 osiągną „rekordowy” poziom 110 mld zł (26,28 mln USD).

„Nie może być lepszego przykładu naszego wspólnego sukcesu we wzroście gospodarczym niż PepsiCo Poland.

„Legendarna amerykańska marka po raz pierwszy zawitała do Polski w 1991 roku, kiedy otworzyła swoją pierwszą fabrykę pod Warszawą. Po tych wszystkich latach PepsiCo nadal inwestuje w Polskę i jej mieszkańców, znacznie poszerzając swój zasięg.

„Kiedy amerykańskie firmy pytają mnie, czego mam się spodziewać w Polsce, zawsze podkreślam, że są to ludzie bardzo pracowici i bardzo lojalni”.— powiedział Brzeziński.

Weź jeden wirtualny spacer po nowym zakładzie.

READ  Ukraina wzywa Polskę do „ukarania” protestujących rolników.
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *