Connect with us

technologia

Owoce morza z laboratorium w menu dla wiodącego producenta konserw z tuńczyka

Published

on

(Bloomberg) — W wyścigu o alternatywne białka, owoce morza wyhodowane w laboratorium mogą być następne na stole obiadowym.

Najczęściej czytane przez Bloomberg

Jeden z największych na świecie producentów konserw z tuńczyka, Thai Union Group Pcl, utworzył centrum innowacji z ponad 100 naukowcami i inżynierami pracującymi nad rozwojem różnych form sztucznego mięsa i owoców morza. Współpracuje również z kilkoma firmami za pośrednictwem funduszu venture, co może doprowadzić do produkcji owoców morza pochodzących z laboratorium.

Według Maartena Geraetsa, dyrektora zarządzającego białek alternatywnych w Thai Union, która jest właścicielem Chicken of the Sea i za 10 lat, alternatywny przemysł owoców morza na całym świecie ma być wart 1,3 miliarda dolarów rocznie, w porównaniu z dzisiejszymi 30 milionami dolarów – dolarów na 50 milionów znaczków Johna Westa.

Fałszywe owoce morza pozostają w tyle w stosunku do bardziej dojrzałego alternatywnego rynku mięsa o około osiem lat, powiedział Geraets. Stanowi to „wielką szansę” dla firmy, ponieważ ma ona siedzibę w Azji i jest już czołowym przetwórcą owoców morza. Według Good Food Institute, grupy non-profit działającej na rzecz promowania bardziej zrównoważonych białek, sprzedaż owoców morza pochodzenia roślinnego w USA wzrosła o 23% w 2020 r. do 12 milionów dolarów, w porównaniu z konwencjonalnym rynkiem owoców morza w USA wartym dziesiątki miliardów dolarów.

„Ideą jest inwestowanie w technologię deep tech – technologię przyszłości” – powiedział Geraets. „Oparta na komórkach może być dla nas bardzo prawdopodobnym kolejnym krokiem”. Wiele startupów, które Thai Union wspiera przy wsparciu funduszy venture, jest bardzo zainteresowanych Azją, zwłaszcza Singapurem, który jest pionierem w dziedzinie mięsa na burgery z laboratorium, a firma chce istniejący Użyj siły w regionie.

Thai Union uruchomił w marcu linię owoców morza i mięsa na bazie roślin, dołączając do takich firm jak Tyson Foods Inc. i Nestle SA w obszarze sztucznych owoców morza. Oferta mięsna OMG obejmuje produkty takie jak nuggetsy rybne, burgery z owocami morza, pierożki z krabami i dim sum. Jako składniki wykorzystuje głównie białko sojowe i grochowe i szuka lokalnych opcji, takich jak fasola mung, soczewica i ciecierzyca.

READ  Internet pomyślnie zakończył filmy „Przewiń” na YouTube

dobry smak

Dodał, że nadążanie za konsumpcją mięsa roślinnego zależy od zwiększania świadomości i wprowadzania na barki rozwoju mięsa. „Flesh pokonało pierwsze przeszkody, wyznawców trendów i świadomość związaną z roślinami. Mamy nadzieję, że owoce morza dość szybko nadrobią zaległości”.

Mimo to tworzenie sztucznych owoców morza może być trudne, ponieważ różne rodzaje ryb i skorupiaków mogą mieć bardzo zróżnicowany smak i teksturę, co utrudnia ich replikację przy użyciu tylko jednego rodzaju technologii, powiedział Geraets. Jak powiedział, maskowanie lub tłumienie smaku soi w białku roślinnym jest również wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku bardziej miękkiego i delikatnego smaku prawdziwych owoców morza.

Kolejnym wyzwaniem jest przekonanie konsumentów, że owoce morza są już postrzegane jako zdrowe białko. Ale chociaż owoce morza mają pozytywny, zdrowy dla serca wizerunek, mogą być drogie, a niektórzy unikają ich z powodu alergii. Istnieją również obawy dotyczące przełowienia, zanieczyszczenia mikroplastikami i metalami ciężkimi oraz długoterminowego zrównoważenia środowiskowego hodowli ryb.

„Większe możliwości mają fleksitarianie, którzy przechodzą między ofertami mięsnymi, owocami morza i weganami” – powiedział Geraets, dodając, że USA, Europa i Azja-Pacyfik są kluczowymi rynkami wzrostu. „Rozwiązania roślinne to trend, który ludzie chcieliby przyjąć. To coś, z czym chcesz być widziany, jedząc lub pijąc. To może być bardzo ambitne.”

Najczęściej czytane przez Bloomberg Businessweek

©2022 Bloomberg LP

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.