Connect with us

Sport

Okazja Rzadki włoski samochód sportowy wystawiony online – z dużym haczykiem

Published

on

Okazja Rzadki włoski samochód sportowy wystawiony online – z dużym haczykiem

Cena 15 000 EUR (23 200 AUD) tego Maserati Meraka może być kusząca – ale przywrócenie samochodu do dawnej świetności zajmie dużo więcej pieniędzy i czasu.


Mocno zardzewiały, rzadki włoski samochód sportowy z lat 70 Maserati Merak – został wystawiony na sprzedaż w Polsce po stosunkowo niskiej cenie wywoławczej, ale będzie wymagał gruntownego remontu, zanim będzie mógł wrócić na drogi.

Polski sprzedawca wystawił Maserati Meraka na 15 000 euro – równowartość około 23 200 dolarów australijskich – i twierdzi, że jest to „projekt do renowacji” z kompletnymi częściami, chociaż cena renowacji samochodu sportowego może przekroczyć koszt zakupu. już działający przykład.



Maserati twierdzi, że w latach 1972-1982 zbudował około 1830 samochodów sportowych Merak, aw 1976 roku dodał do gamy wariant „SS” z mocniejszym 3,0-litrowym silnikiem V6 niż standardowy samochód.

Mniej niż 1000 egzemplarzy Maserati Merak SS trafiło do produkcji, zanim samochód sportowy został wycofany z oferty firmy w 1982 roku i służył jako ostatni model włoskiej marki z silnikiem umieszczonym centralnie aż do wprowadzenia na rynek w 2004 roku wywodzącego się z Ferrari MC12.



W 1976 roku Maserati Merak SS kosztował w Australii od 80 000 USD plus koszty drogowe – to dziś ponad 530 000 USD, według kalkulatora inflacji Reserve Bank of Australia.

Historia tego konkretnego Maserati Meraka jest niejasna, ponieważ sprzedawca twierdzi, że posiada amerykańskie dokumenty samochodu (sugerujące, że spędził on jakiś czas w Ameryce Północnej) oraz dowód legalnego sprowadzenia go do Europy.



JESZCZE:Salon Maserati Merak
JESZCZE:Znajdź używane samochody Maserati na sprzedaż
JESZCZE:Salon Maserati Merak
JESZCZE:Znajdź używane samochody Maserati na sprzedaż
Jordana Mulacha

Jordan Mulach urodził się w Canberra/Ngunnawal, a obecnie mieszka w Brisbane/Turrbal. Jordan dołączył do zespołu Drive w 2022 roku, a wcześniej pracował dla Auto Action, MotorsportM8, The Supercars Collective i TouringCarTimes, WhichCar, Wheels, Motor i Street Machine. Jordan, samozwańczy uzależniony od iRacing, albo siedzi za kierownicą swojej Octavii RS, albo krytykuje swojego ZH Fairlane przez weekend.

Przeczytaj więcej o Jordanie MulachuIkona łącza

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *